Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش بامداد پنجشنبه خبرگزاری رویترز، آمریکا کمک اقتصادی به السالوادور، گواتمالا و هندوراس را که به دلیل نارضایتی دولت دونالد ترامپ از میزان همکاری این کشورها در موضوع مهاجران آمریکای جنوبی قطع شده بود، بازگرداند.

ترامپ و مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا با تقدیر از سه دولت آمریکای مرکزی به دلیل توافق ایجادشده درباره مهاجرت، اعلام کردند که برخی کمک‌های هدفمند به این کشور ازسر گرفته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهوری آمریکا پیشتر بارها از کمک نکردن این کشورهای برای جلوگیری از هجوم مهاجرات آمریکایی جنوبی به ایالات متحده انتقاد کرده و آن‌ها را تهدید به قطع کمک‌های مالی کرده بود.

ترامپ در نهایت خردادماه سال جاری پس از آنکه سه کشور آمریکای جنوبی از پذیرش توافق مورد نظر وی سرباز زدند، کمک‌های مالی واشنگتن را قطع کرد.

السالوادور، گواتمالا و هندوراس که به مثلث شمالی آمریکای مرکزی مشهور هستند، در سال‌های اخیر شمار بی‌سابقه‌ای از مهاجرات آمریکایی جنوبی را به ایالات متحده منتقل کرده و خشم ترامپ را که مبارزه با مهاجران غیرقانونی جزو شعارهای انتخاباتی‌اش بوده، برانگیخته بودند.

ترامپ برای عمل به شعار انتخاباتی خود، ضمن تحت فشار گذاشتن کشورهایی که در مسیر این مهاجرت‌ها بودند به همکاری برای پیشگیری از ورود مهاجران به آمریکا، تلاش کرده است وعده خود برای ساخت دیواری در مرز کشورش با مکزیک را عملی کند.

ترامپ و پمپئو هیچ‌یک از مقدار کمک‌های آزاد شده که حجم کل آن‌ها بالغ بر صدها میلیون دلار بود، صحبتی نکرده‌اند.

سه کشور آمریکای مرکزی توافق کرده‌اند که به اعمال مقررات جدید دولت ترامپ برای عدم اعطای پناهندگی به مهاجران و بازگرداندن آن‌ها به کشورشان کمک کنند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مهاجرت ایالات متحده آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۹۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) اهتزاز پرچم فلسطین در دانشگاه جورج واشنگتن آمریکا

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: عصرایران

دیگر خبرها

  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار زیاد بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی در کشور بدتر از تحریم خارجی است
  • چرا اظهارات بایدن برای هند و ژاپن غافلگیرکننده بود
  • افزایش کمک‌های مالی برای کمپین انتخاباتی ترامپ
  • عکس | خانم ژیلا صادقی، سفر به آمریکای لعنتی، نوش جونت! صفا باشه
  • مشارکت کره جنوبی در رزمایش سایبری آمریکا
  • نگاهی به توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا/ واشنگتن و ریاض در انتظار چراغ سبز اسرائیل
  • (ویدئو) اهتزاز پرچم فلسطین در دانشگاه جورج واشنگتن آمریکا
  • زور آزمایی اف ۱۶ آمریکا با سوخو ۳۵ روسیه + فیلم | روسیه سواحل غربی آمریکا را تهدید کرد؟ | این غول‌های جنگی را در آسمان دریای برینگ ببینید
  • نشریه تایم: حمله بایدن به ژاپن و هند/ آن‌ها بیگانه هراس هستند!
  • حمله بایدن به ژاپن و هند/ آن‌ها بیگانه هراس هستند!