Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-30@08:45:26 GMT

چرا تماس با ۱۱۸ پولی شد؟

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۹۰۳۲۴

چرا تماس با ۱۱۸ پولی شد؟

تماس با ۱۱۸ در برهه‌ای از زمان رایگان بود، اما از چندی پیش، تماس با کد‌های سه‌رقمی غیراضطراری، از جمله ۱۱۸ مشمول هزینه برای تماس‌گیرنده شده است.

به گزارش ایسنا، اخیرا برای برخی از مشترکان این سوال ایجاد شده که چرا با تماس با سامانه ۱۱۸ از اعتبار تلفن‌شان کسر می‌شود. این در حالی است که اگرچه قبلا تماس با کد‌های خدماتی سه‌رقمی رایگان بود و افراد بابت تماس با این کد‌ها هزینه‌ای پرداخت نمی‌کردند، اما پس از مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، تماس با کد‌های سه‌رقمی غیراضطراری، مشمول هزینه برای تماس‌گیرنده شد که سامانه ۱۱۸ هم شامل همین کد‌ها می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



با ابلاغ مصوبه ۲۱۲ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، تماس با کد‌های سه‌رقمی غیراضطراری مشمول هزینه برای تماس گیرنده خواهد بود و چنانچه فرد با شماره تلفن ثابت با کد‌های خدماتی تماس گرفته باشد، به اندازه تماس درون‌شهری و در صورتی که از تلفن همراه با این شماره‌ها تماس گرفته باشد، معادل هزینه تماس همراه با ثابت ملزم به پرداخت هزینه می‌شود.

بر اساس این مصوبه، در میان کد‌های خدماتی اورژانس، ۱۱۰ و ۱۱۸ بیش‌ترین میزان تماس دریافتی را دارند. حال در میان این سه شماره، دو شماره اول با توجه به این‌که جزو کد‌های اضطراری به شمار می‌روند همچنان برای تماس گیرندگان رایگان خواهد بود، اما تماس با ۱۱۸ از جمله کد‌های غیراضطراری است که مشمول هزینه می‌شود.

بدین ترتیب، تماس با ۱۱۸ بر اساس پالس تلفن محاسبه می‌شود و میانگین هر تماس ۳۰ ریال است و شرکت مخابرات ایران به عنوان یک اپراتور، با عمل به مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات، این هزینه را دریافت می‌کند.

البته هزینه این مکالمات با توجه به آنکه مدتی کوتاه دارند و درون‌شهری محسوب می‌شوند، به‌طور طبیعی هزینه چندانی بابت این تماس‌ها ایجاد نمی‌شود. همچنین طبق این مصوبه، تماس با کد‌های سه‌رقمی فوریتی همچنان رایگان خواهد بود.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: پول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۰۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام شماره تماس برای دیدار مردمی وزیر بهداشت

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت گفت: هموطنان برای دیدار با دکتر عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با شماره تلفن 81455836 تماس حاصل کنند.

علیرضا رحیم نیا با بیان این مطلب افزود: با توجه به برنامه ریزی دیدار مردمی وزیر بهداشت در اردیبهشت ماه سال‌جاری برای عموم مردم، تمامی شهروندان عزیز ایران اسلامی می توانند در خصوص مشکلات مبتلا به عمومی شهر و منطقه و مسائلی که نیاز به دستور وزیربهداشت دارد، در روزهای 11 و 12 اردیبهشت ماه از ساعت 8 صبح لغایت 14:30 بعد از ظهر، با شماره تماس 81455836 تماس حاصل کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازیگران سریال تورم
  • کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد آمریکا خارج می‌کنند
  • استارت حسن یزدانی برای ثبت رکورد 2 رقمی در تاریخ ورزش ایران
  • اعلام شماره تماس برای دیدار مردمی وزیر بهداشت
  • دستور رییسی باز هم ناممکن از آب درآمد!/ ساخت هواپیما فعلا شدنی نیست/ تکلیف یک میلیون دلار پولی که صرف شد چه می‌شود؟ (فیلم)
  • کشف ۱۰۵۰ بسته شکر بسته‌بندی غیراستاندارد
  • شاهکار بن سلمان؛ حیف و میل پولی به اندازه ارزش ۳ لیگ ژاپن، کره و ایران!
  • بدهی ابر بدهکاران بانکی؛ بیش از ۷۰ درصد پایه پولی کشور
  • دردسرهای نخستین شهر جهان که ورود به آن پولی شد!
  • نرخ‌ بیکاری اصفهان تک رقمی شد