Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-04@08:23:30 GMT

انس با کتابت راهگشای خلق یک اثر ماندگار است

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۹۰۳۸۴

انس با کتابت راهگشای خلق یک اثر ماندگار است

استاد برجسته خوشنویسی گفت: تجربه کتابت در طی سال‌های متمادی باعث می‌شود که کاتب خودش را با شرایط سخت کتابت مأنوس کرده و تجربه‌های لازم که راهگشای خلق یک اثر ماندگار است را به وجود آورد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان و به نقل از روابط عمومی حوزه هنری زنجان؛ نشست تخصصی خوشنویسی با همکاری حوزه هنری استان زنجان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن خوشنویسان استان با حضور استاد برجسته خوشنویسی رسول مرادی و جمعی از هنرمندان خوشنویس استان در فرهنگسرای امام خمینی (ره) برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نشست تخصصی خوشنویسی با موضوع چلیپا و کتابت؛ در ادامه کارگاه بداهه نویسی خوشنویسی به مناسبت فرا رسیدن اربعین سرور و سالار شهیدان و گرامیداشت هفته خوشنویسی با حضور جمعی از هنرمندان خوشنویس استان برگزار شد.

 

این نشست تخصصی با حضور رسول مرادی از اساتید برجسته خوشنویسی ایران و جمعی از خوشنویسان و علاقه‌مندان به هنر خوشنویسی و بامحوریت موضوع چلیپا و آشنایی با ضوابط و قواعد و قانونمندی‌های کتابت برگزار شد.

 

در این نشست رسول مرادی ضمن ارائه مباحثی پیرامون کتابت، مطالبی را از قبیل چینش حروف و کلمات و تنظیم سطرها در خوشنویسی، ادوات کتابت و آداب مشق کردن را برای هنرمندان خوشنویس استان نیز تحلیل و مورد بررسی قرار داد.

 

رسول مرادی از انس با کتابت گفت و افزود: تجربه کتابت در طی سال‌های متمادی باعث می‌شود که کاتب خودش را با شرایط سخت کتابت مأنوس کرده و تجربه‌های لازم که راهگشای خلق یک اثر ماندگار است را به وجود آورد.

 

شایان ذکر است، از آثار خلق شده در کارگاه بداهه نویسی خوشنویسی که عصر روز دوشنبه 22 مهرماه با حضور بیش از 30 نفر از هنرمندان خوشنویس از شهرستانهای ابهر، خرمدره، خدابنده و سلطانیه در فرهنگسرای امام خمینی(ره) برگزار شده بود، آثار برتر انتخاب و در نشست تخصصی خوشنویسی در حضور استاد رسول مرادی و جمعی از مسئولین و هنرمندان هنر خوشنویسی تقدیر بعمل آمد.

پایان پیام/73

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی پیاده روی اربعین زائران اربعین حسینی اربعین اربعین ۹۸ مرز بین المللی شلمچه حب الحسین یجمعنا کانون های مساجد موکب اربعین هفته خوشنویسی حوزه هنری استان زنجان هنر خوشنویسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۰۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادی از یک صدای ماندگار

بخشی از اجرای او را در رادیو اینجا بشنوید.

دیگر خبرها

  • کارگاه تخصصی کتابت قرآن کریم شمال غرب در مراغه
  • درخواست الجزایر برای نشست شورای امنیت درباره گورهای جمعی غزه
  • اسپوتنیک: الجزایر خواستار برگزاری نشست شورای امنیت درباره گورهای جمعی در غزه شد
  • نشست هم‌اندیشی اساتید دانشگاه‌های تهران با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی
  • تشکیل خانه طراحان فیروزه‌ای بر آمده از تلاش جوانان گرافیست است
  • موافقت با مرخصی و اشتغال به کار جمعی از زندانیان خدابنده
  • برگزیدگان صدا و سیمای لرستان در جشنواره «بر بلندای حضور»
  • بازگشایی نمایشگاه خوشنویسی مشق همدلی در قم
  • درخشش تسنیم در جشنواره رسانه‌ای لرستان/ ۳ خبرنگار برتر شدند
  • یادی از یک صدای ماندگار