Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر نیرو گفت: تاکید رئیس‌جمهور، معاون اول و تمامی وزرای دولت براساس قانون موجود این است که در اجرای طرح‌ها تمامی ملاحظات زیست‌محیطی، فنی، اقتصادی و اجتماعی در نظر گرفته شود و غیر از این هم نخواهد بود.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو(پاون)، رضا اردکانیان در حاشیه جلسه هیئت دولت با اشاره به موضوع اعطای مجوز اجرای طرح انتقال آب از دریای خزر به فلات مرکزی که در روزهای اخیر موضوع بحث بسیاری از رسانه‌های کشور بوده است، اظهار کرد: براساس قانون اجرای پروژه‌های منابع آب به ویژه طرح‌های بزرگ آبی در مرحله نخست نیازمند تخصیص اولیه است که وزارت نیرو مسئول این امر بوده و عمدتا بر مبنای نیاز موجود این اقدام صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بر مبنای نیاز موجود مطالعاتی انجام می‌شود و یک موافقت اولیه تحت عنوان تخصیص اولیه صورت می‌گیرد. پس از این مرحله مسئولیت قانونی سازمان حفاظت از محیط زیست بررسی این پروژه به منظور اعطا و یا عدم اعطای مجوز زیست محیطی و یا ارائه مجوز مشروط است.

وزیر نیرو ادامه داد: پس از این مرحله وزارت نیرو بایستی تخصیص اولیه خود را تبدیل به مجوز نهایی کند، ولی این سه مرحله، موازی هم و یا در عرض یکدیگر نیستند بلکه در طول یکدیگر اتفاق می‌افتند.

اردکانیان یادآور شد: در خصوص انتقال آب خزر به فلات مرکزی نیز مجوز اولیه و یا تخصیص اولیه‌ای که در این زمینه وجود دارد مربوط به سال ۱۳۹۱ بوده است، پس از آن سازمان محیط زیست طبق قانون و روالی که داشت باید بررسی لازم را انجام می داد تا به این طرح مجوز ارائه بدهد یا با آن مخالفت کند و یا اینکه مجوز مشروط در اختیار پروژه قرار بگیرد.

وی افزود: در سال ۱۳۹۶ مجوز مشروطی به این طرح داده می‌شود ولی اجرای آن عملی نبوده است. بدین منظور در سال ۱۳۹۷ نیز مجوز مشروط دیگری ارائه می‌شود که آن هم عملی نبوده است.

وزیر نیرو تاکید کرد: اتفاقی که در روزهای اخیر افتاده نه موافقت با طرح و نه مخالفت با اجرای آن بوده است؛ همچنین این امر نه موافقت مشروط با اجرای پروژه و نه اعلام بررسی مجدد طرح است. بلکه براساس جلسه‌ای با حضور مدیران سازمان محیط زیست و وزارت نیرو برخی سلسله اطلاعات و مطالعات جدید درخواست شده است تا آن را بررسی کنند بنابراین این طرح، در مرحله‌ای است که پیش از آن بوده است.

اردکانیان خاطرنشان کرد: تاکید رئیس‌جمهور، معاون اول و تمامی وزرای دولت براساس قانونی که وجود دارد این است که در اجرای طرح‌ها تمامی ملاحظات زیست‌محیطی، فنی، اقتصادی و اجتماعی در نظر گرفته شود و غیر از این هم نخواهد بود.

وی یادآور شد: سال گذشته نیز در جلسه‌ای با گروهی از نمایندگان دغدغه‌مند نسبت به این موضوع این مسئله با همین چارچوب مورد تاکید قرار گرفت و هیچگونه تغییری هم در این چارچوب ایجاد نشده است.

کد خبر 393572

منبع: ایمنا

کلیدواژه: وزير نيرو رضا اردکانیان درياي خزر فلات مركزي شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۰۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل مشکلات انتقال آب به دریاچه ارومیه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت، محمد جواد عسکری اظهار داشت: مسائل محیط زیسیت باید جزء اولویت‌های مهم دستگاه‌های دولت و دستگاه‌های اجرایی باشد، امروز اثرات کم توجهی به این حوزه را با مشکلات به وجود آمده مشاهده می‌کنیم و برای جبران این کم توجهی‌ها لازم است در قالب برنامه حرکت کنیم.   نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ۲۲۰ حکم مربوط به دستگاه‌های متولی در زمینه قانون هوای پاک وجود دارد که ۲۰ حکم آن اجرا شده، ۶۰ حکم ناقص اجرا شده و مابقی آن تاکنون اجرا نشده اند، ادامه داد: سالانه افراد زیادی به دلیل آلودگی هوا فوت کرده و یا با مشکلات جدی مواجه می‌شوند، دستگاه‌هایی که در زمینه اجرای قانون هوای پاک کم کاری کرده‌اند به عنوان مصداق ترک فعل به دستگاه قضائی معرفی کرده‌ایم.   وی با تاکید بر اینکه راهی جر ایجاد هم افزایی برای اجرای قانون هوای پاک نداریم، عنوان کرد: باید در کشور گفتمان محیط زیستی را ایجاد کنیم و همه عوام و خواص مسائل زیست محیطی را سرلوحه کار خود قرار دهند.   عسکری با بیان اینکه با پیگیری‌ها و نظارت‌های میدانی انجام شده مشکلات انتقال آب به دریاچه ارومیه را برطرف کردیم و روند احیا آن امیدی را ایجاد کرده است، گفت: باید مسائل محیط زیست را جدی‌تر از گذشته ببینیم، درحال حاضر مسائلی از قبیل آلودگی دریا‌ها و دریاچه‌ها با ورود فاضلاب را شاهد هستیم و از سوی دیگر شاهد خشک شدن دریاچه‌های آب شور هستیم که ریزگرد آنها خسارت زیادی را به همراه دارد.   وی با اشاره به اینکه باید مسائل محیط زیستی را به صورت جدی‌تر در کتاب‌های درسی آورده شود، افزود: واحد‌های تولیدی و معادن باید به تعهد خود در زمینه کنترل آلایندگی حاصل از فعالیت عمل کنند. وزارت نفت نیز باید در حوزه زیست محیطی به وظایف خود عمل کند و متاسفانه کم کاری این وزارتخانه پیگیری نشده است.   رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به نشست کمیسیون متبوع خود با رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و تاکید بر اینکه باید حوزه محیط زیست را دانش بنیان کنیم، عنوان کرد: خوشبختانه در مناطق حفاظت شده با اقداماتی که صورت گرفته جمعیت قوچ، میش، کل، بز و گوزن زرد ایرانی درحال افزایش است که جای تقدیر دارد و باید این فعالیت‌ها باید تقویت و حمایت قانونی شوند.   وی با اشاره به اینکه آمادگی داریم تا هرگونه حمایتی را در زمینه تقنینی از سازمان حفاظت محیط زیست داشته باشیم، ادامه داد: کم بودن نیروی کار و محیط بان در سازمان حفاظت محیط زیست مشکل ساز است و باید هرچه سریع‌تر این کسری جبران شود.   عسکری با بیان اینکه باید برای کانون‌های ریزگرد‌ها اقدامات جدی و فوری انجام شود، تصریح کرد: در برخی نقاط کشت درخت اکالیپتوس با توجه به رشد سریع ترویج داده شده، اما باید توجه شود که این نوع درخت بسیار آب‌بر بوده و موجب از بین رفتن منابع آبی می‌شود.

دیگر خبرها

  • خط و نشان محیط زیست و میراث فرهنگی در میانکاله برای یکدیگر
  • حل مشکلات انتقال آب به دریاچه ارومیه
  • جنجال در منطقه میانکاله؛ ممانعت محیط بانان از ورود مصالح ساختمانی
  • سربازان از این طریق امریه بگیرند
  • زنی که شوهر سابق خود را به قتل رساند، دستگیر شد
  • محرومیت‌زدایی در حوزه آب شرب از سیاست‌های وزارت نیرو است
  • دستگیری زنی که شوهر خود را با سلاح سرد به قتل رساند
  • توضیحات سلاجقه درباره موضوع حذف کیسه‌های پلاستیکی
  • دستگیری زن همسر کُش در اردبیل
  • خبر خوش برای سربازان