Web Analytics Made Easy - Statcounter

براساس مصوبه شورای اسلامی شهر کرج تخصیص ودیعه یک میلیارد تومانی برای رهن دو مِلک در جهانشهر کرج با عنوان تهیه ساختمان اداری برای استانداری در دستور کار قرار گرفت.

خبرگزاری شبستان - البرز: کرج از دیرباز به عنوان یک استراحتگاه و تفرجگاه برای اعیان و اشراف بوده است، پدیده ای که انتظار می رفت در روند ثبیت نظام اسلامی نسبت به این پدیده ناهنجار توجه جدی صورت پذیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اما واقعیت به گونه ای دیگر شد، آنچنان که در ایام تعطیلات عید، تابستان و دیگر روزهای سال شاهد حضور مدیران، مسئولان، گاهی هنرمندان و ورزشکاران در ویلاهای لاکچری در سطح استان البرز هستیم.

 

این جریان به عنوان یک درد زمانی سر باز کرد که در آخرین نشست شورای اسلامی شهر کرج برای خوش نشینی مدیران استانداری البرز مصوبه رهن منزل به قیمت یک میلیارد تومان آن هم در جهانشهر کرج مطرح شد.

 

خواسته استانداری البرز با عنوان بهسازی و نوسازی ساختمان استانداری برای دوتن از مدیران این مجموعه به شورای شهر کرج آمده بود و قالب آن رهن منزل مسکونی برای این دو مدیر استانداری به مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان در جهانشهر کرج بود.

 

بسیاری از خانه های جهانشهر در متراژ و ابعاد بیش از ۲۰۰ متری هستند، بناهایی که نمای بیرونی آن معمولا لاکچری و مدرن است. آن چنان که در مناطقی از مهرشهر کرج نیز این نمونه خانه ها را می توان دید.

 

منزل مسکونی که مورد تقاضای این دو مدیر استانداری قرار گرفته است، براساس میزان رهن معین ۵۰۰ میلیون تومانی خانه ای با بیش از ۳۰۰ متر است. هر چند این میزان متراژ خانه را در فاصله ای کمی دورتر در چهارراه طالقانی هم می توان یافت، آن هم با نصف مبلغ رهن معین شده.

 

اصل ساده زیستی و پرهیز از تجمل گرایی در میان مدیران کمرنگ است

 

خواسته مردم در زمان شکل گیری انقلاب، پیاده سازی عدالت، پرهیز از تجمل گرایی و پیاده سازی اصل ساده زیستی بود، ولی این امر اساسی و حیاتی برای بقاع نظام اسلامی با هجمه های متعدد رو به رو شد و با حضور بعضی افراد سرشناس که صاحب قدرت بودند به جهت مخالف حرکت کرد.

 

بسیاری از مدیران البرزی بومی این استان نیستند، بسیاری از مدیران نسبت های خویشاوندی و قومیتی دارند، مردم هم این را می دانند، رسانه هم می داند، گاهی هم تخصص لازم را بر سر سمت و عنوانی که برعهده شان نهاده شده ندارند و این ها واقعیت های غیرقابل کتمان است.

 

ثمره این روند نامطلوب در شهر کرج جز این نیست که شهروندان ترافیک سنگین و غیرقابل تحمل شهر را متحمل شوند، در آرزوی مترو شهری بیش از دو دهه بمانند و تنها متحمل ساخت و سازهای زیر زمینی و فرونشست زمین در بعضی مناطق باشند.

 

همچنین بار سنگین پنج زندان بزرگ کشور را در این استان بر دوش کشند و زخم کهنه لاکچری نشینی بعضی مدیران را همچنان متحمل شوند و تاب بیاورند.

 

البرز استان امیران و فرماندهان لشکر ۱۰ سیدالشهداء

 

آخرین سفر رئیس جمهوری از استان البرز با وجود هجمه های مختلف از میزان هزینه برآورد مالی سفر که از هزینه خمیردندان و مسواک گرفته تا تهیه غذا و ... یک جمله با اهمیت را برجای گذاشت.

 

« روحانی» در این سفر از البرز به عنوان استان امیران و فرماندهان لشکر ۱۰ سیدالشهداء یاد کرد. جمله به حق و درستی که یادآور حضور فرماندهانی چون شهید احمدآجرلو، شهیدان فلاح نژآد، شهید کیانپور و ... است.

 

از این رهگذر جایگاه مردم استان البرز که روزگاری با متوقف ساختن لشکر زرهی قزوین که برای برهم اندازی انقلاب به سمت تهران حرکت می کرد و قدرت تشکیلاتی و پشتیبانی برای شکل گیری انقلاب اسلامی را نباید از یاد برد.

 

رسانه های البرز براساس صداقت، تعهد و انصاف قلم فرسایی می کند و مردم این استان نیز به حکم ولایت پذیری و صبوری افشاگر بسیاری از مطالب نیستند، ولی جزئی ترین رفتارها، کنش ها، همچنین حرکت هایی که مخالف ارزش ها و اصول اعتقادی و ایمانی است را رصد می کنند و در خاطر نگاه می دارند.

 

باشد که بیش از این شاهد خوش نشینی مدیران البرز از جیب شهر و شهروندان نباشیم.

 

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/301

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی پیاده روی اربعین زائران اربعین حسینی اربعین اربعین ۹۸ مرز بین المللی شلمچه حب الحسین یجمعنا موکب اربعین اصفهان شهر کرج شورای شهر کرج استان البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۰۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۲۰ درصدی ثبت نام قرآن آموزان البرزی در سامانه حمد

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید جابری انصاری گفت: با توجه به همکاری مناسب مدیران مؤسسات قرآن و عترت و پیگیری‌های انجام شده توسط کارشناسان قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز و برابر مستندات موجود در سامانه حمد میزان ثبت نام قرآن آموزان در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ از رشد ۲۰ درصدی برخوردار بوده است.

وی گفت: رشد ۲۰ درصدی ثبت نام در سامانه حمد، نشان از علاقه وافر جوانان و نوجوانان به فراگیری قرآن و توجه مدیران مؤسسات قرآن و عترت البرز به آموزش این مهم دارد. با توجه به برنامه ریزی های انجام شده و رشد روزافزون حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از فعالیت‌های قرآنی، در سال ۱۴۰۳ این میزان از افزایش بیشتری برخوردار خواهد شد.

کد خبر 6088613

دیگر خبرها

  • زنجیره ارزش پسته باید با کمک تولیدکنندگان و صادرکنندگان تکمیل شود
  • پاسخگویی مدیران استانداری خراسان رضوی به هم‌استانی‌ها در سامانه سامد
  • رشد ۲۰ درصدی ثبت نام قرآن آموزان البرزی در سامانه حمد
  • آغاز واکسیناسیون حجاج البرزی
  • یکی از رویکردهای مهم شورا توجه به مناطق کمترتوسعه‌یافته است
  • یکی از رویکردهای مهم شورا توجه به مناطق کمتر توسعه یافته است
  • پایگاه سلامت شهدای کهنه دژ ۸.۴۲ هزار سمنانی را تحت پوشش خواهد برد
  • پایگاه سلامت شهدای کهنه دژ سمنان کلنگ زنی شد
  • پایگاه سلامت شهدای «کهنه‌دژ» سمنان کلنگ زنی شد
  • حقوق شهروندان برای کسب درآمد شهرداری پایمال نشود