Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر دفاع گفت: هواپیمای جت "یاسین" نه تنها ماهیت راهبردی علمی و فناورانه داشته و بر ارتقاء قدرت ملی تاثیر گذار خواهد بود بلکه به عنوان نماد بارز و افتخار آمیز در شکست و بی اثر کردن تحریم­­ها ، پیام بسیارروشنی را به نظام استکبار منعکس خواهد کرد. ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۹ سیاسی مجلس و دولت ایران نظرات - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم،  امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در این مراسم با تسلیت ایام اربعین حسینی و اشاره به حضور میلیون‌ها نفر از انسان‌های آزاده در این راهپیمائی با شکوه دشمن شکن، تقارن رونمائی از هواپیمای جت آموزشی پیشرفته " یاسین" با ایام  اربعین سید و سالار شهیدان را موجب برکت و عزت هر چه بیشتر ایران و مکتب تشیع برشمرد و اظهار داشت: دانشمندان و نخبگان صنعت دفاعی در هر آوردگاهی با توکل به قدرت لایزال الهی و تأسی به مکتب اهل بیت عصمت و طهارت، همت و غیرت بی‌بدیل خود را در راه ارتقاء امنیت، عزت و افتخار میهن عزیزمان ایران اسلامی به منصه ظهور گذاشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وزیر دفاع رونمایی از هواپیمای جت آموزشی پیشرفته یاسین در سالی که به شعار"رونق تولید" نام گرفته است را اوج هنرنمایی فرزندان رشید ملت ایران در سازمان صنایع هوایی  وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح  با مشارکت نیروی هوایی ارتش برشمرد و گفت: نخبگان صنعت دفاعی با وجود تحریم‌های ظالمانه دشمنان، ضمن رفع یکی از ضروری‌ترین نیازهای هوایی کشور، دستاوردی جدید و سترگ را به عنوان هدیه به محضر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) ملت شریف ایران اسلامی، نیروهای مسلح به ویژه نیروی هوایی ارتش وسپاه تقدیم می‌کند.

وزیر دفاع با بیان اینکه تجهیز ناوگان هوایی کشور به هواپیمای جت آموزش پیشرفته بومی "یاسین"  چرخه تولید قدرت هوایی در بعد صنعتی را به شکلی منسجم تسریع می‌دهد افزود: با این رونمائی زمینه برای تحقق اقتصاد مقاومتی با ماهیت رونق تولید ملی که مد نظر رهبر معظم انقلاب (مد ظله­العالی) می­باشد در حوزه صنعت هوایی محقق شده است.
 
امیر سرتیپ حاتمی موفقیت دانشمندان سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع در ساخت هواپیمای جت پیشرفته " یاسین"را در حوزه های مختلف سیاسی ، نظامی ، اجتماعی و بخصوص بین‌المللی بسیار حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: هواپیمای "یاسین" نه تنها  ماهیت راهبردی علمی و فناورانه داشته و بر  ارتقاء قدرت ملی تاثیرگذار خواهد بود بلکه به عنوان  نماد بارز و  افتخار آمیز در شکست و  بی‌اثر کردن تحریم­­‌ها، پیام بسیار روشنی را به نظام استکبار منعکس خواهد کرد.

وزیر دفاع یکی از اهداف طراحی و تولید هواپیمای جت آموزش پیشرفته " یاسین" را برطرف کردن نیاز نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حوزه آموزش خلبانان در مرحله پیشرفته پس از گذراندن دوره های آموزشی مقدماتی و متوسط با هواپیماهای ملخی و رفع وابستگی به سایر کشورها در تکمیل دوره آموزشی خلبانان با هواپیمای جت بر شمرد.

امیر سرتیپ حاتمی با تشریح پیچیدگی های هواپیمای جت  " یاسین" طراحی، ساخت و تستهای موفق متعدد هواپیما در این کلاس را  نیاز به دانش  بومی طراحی و تکنولوژی بالا عنوان کرد و گفت: معمولاً در دنیا مجموعه ای از چند کشور صاحب تکنولوژی و دانش فنی بصورت مشترک اقدام به طراحی و ساخت یک هواپیما در این رده و کلاس می‌نمایند چرا که امکانات و زیر ساخت‌هایی نظیر آزمایشگاه تونل باد، تست سازه و تست‌های استندی و سایر تجهیزات دقیق به علت پیچیدگی محصول نیاز به دانش بالا و سرمایه گذاری سنگین دارد.

وزیر دفاع در همین زمینه اضافه کرد: ایران جزو معدود کشورهایی است که علی رغم تحریم‌های همه جانبه با تکیه بر توان علمی متخصصین جوان و مجرب با ایجاد زیرساخت‌های لازم و بهره‌گیری از توان و پتانسیل نیروهای مسلح اعم از نیروی هوایی و وزارت دفاع، دانشگاه‌ها، شرکت‌های دانش بنیان و بخش خصوصی موفق به طراحی و ساخت  هواپیمای جت آموزشی پیشرفته "یاسین" شده است.

امیر سرتیپ حاتمی با تبریک این دستاورد ملی به ملت شریف ایران اسلامی بیان کرد: تولید این هواپیما  تاثیر بسزایی در خود باوری ملی بخصوص در  اشتغال زایی برای قشر تحصیل کرده ،جلوگیری از خروج میلیون ها دلار ارز ، بازگشت سرمایه ، رونق تولید و افزایش اقتدار ملی و سلب وابستگی خواهد داشت.

انتهای پیام/

R1011158/P/S1,11,15/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۰۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۷ درصدی میزان تولید پتروشیمی بوشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ جواد حاتمی در نشست هم اندیشی راهکار‌های تحقق حداکثری جهش تولید با مشارکت مردم در صنعت ارزآفرین پتروشیمی با حضور معاون وزیر نفت اظهار داشت: پتروشیمی بوشهر در سال گذشته با ۵۱۰ میلیون دلار صادرات در این شاخص رشد ۱۸ درصدی داشته و همچنین موفق به کسب درآمد ۲۰۰ هزار میلیارد ریال شده است.

وی بیان کرد: ظرفیت تولید پتروشیمی بوشهر حدود ۹ میلیون و ۲۴۸ هزار تن است که بخشی از این محصولات به صورت خوراک به مصرف واحد‌های دیگر مجتمع می‌رسد و بخش دیگر به عنوان محصول نهایی صادر می‌شود.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی بوشهر گفت: مجموعه پتروشیمی با توجه به تنوع محصولات بزرگ‌ترین زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی کشور را دارا است به نوعی که از مرحله دریافت گاز ترش تا انواع محصولات شیمیایی و الفینی در پتروشیمی بوشهر تولید می‌شود.

حاتمی ادامه داد: این محصولات توسط ۱۲ پتروشیمی تولید می‌شود و یا در آینده با راه اندازی فاز‌های توسعه‌ای تولید آنها آغاز می‌شود.

وی اظهار داشت: پتروشیمی بوشهر از طریق فروش یوتولیتی کمک شایانی به سایر واحد‌های پتروشیمی دارد به نحوی که یک سوم درآمد پتروشیمی بوشهر از محل فروش یوتیلیتی است.

حاتمی عنوان کرد: یکی از مسائل و مشکلات پتروشیمی تهیه خوراک است که با توجه به راه اندازی فاز دوم در آینده نزدیک نیاز است سهمیه خوراک پتروشیمی بوشهر افزایش پیدا کند.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی بوشهر گفت: در تحقیق و توسعه نگاه به این است که از ظرفیت‌های داخلی نهایت استفاده انجام و از شرکت‌های داخلی برای شارژ کاتالیست‌ها بکارگیری شود.

حاتمی افزود: رویکرد زیست محیطی به صورت عینی و واقعی در پتروشیمی بوشهر دنبال می‌شود و در این زمینه برای کاهش پساب و حفظ محیط زیست منطقه اقدام‌های ارزشمندی اجرایی شده است.

وی عنوان کرد: در سال گذشته نیز تندیس واحد پاک به پاس اقدام‌های ارزشمند زیست محیطی به مجموعه پتروشیمی بوشهر اهدا شده است.

حاتمی ادامه داد: بهینه سازی و مدیریت مصرف انرژی و صرفه ۱۵۰ هزار دلاری ماهانه از دیگر دستاورد‌های این پتروشیمی محسوب می‌شود.

وی اظهار داشت: روزانه مصرف انرژی در حوزه تولید پایش می‌شود تا سهم بسزایی در صرفه جویی و پایش به صورت روزانه انجام شود.

حاتمی ادامه داد: کل فروش پتروشیمی بوشهر ۵۹۸ میلیون دلار گزارش شده است.

وی افزود: در مرحله دوم پتروشیمی متوسط پیشرفت واحد‌های در دست ساخت ۹۳.۵ درصد است که انتظار می‌رود دو تا سه طرح این مرحله در سال جاری به بهره برداری برسد.

دیگر خبرها

  • امیر آشتیانی با وزیر دفاع قزاقستان دیدار و گفتگو کرد
  • امیر آشتیانی با وزیر دفاع قزاقستان دیدار و گفت‌وگو کرد
  • افزایش ۳۷ درصدی میزان تولید پتروشیمی بوشهر
  • وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران وارد قزاقستان شد
  • پیام تشکر وزیر دفاع از مجلس شورای اسلامی
  • پیام وحید امیری برای امیر قلعه‌نویی
  • تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل | هشدار مهم فرمانده کل ارتش
  • اقتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیرو‌های مسلح است
  • آخرین تحولات اوکراین | آغاز مذاکرات کی‌یف با آمریکا برای بومی سازی تولید پدافند هوایی
  • فیلم/ ورود هواپیمای رئیس‌جمهور به فرودگاه بین‌المللی سریلانکا