Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-26@15:45:43 GMT

یک عکس و یک دنیا حرف

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۹۰۶۱۰

یک عکس و یک دنیا حرف

در نزدیکی میدان تربیه در شهر مقدس کربلا زائر جوان معلول اهوازی را در حال حرکت دیدم، حرکتی همچون زائر سالم جسمی.
من نیز همچون دیگر زائران از حضور این جوان مومن و عاشق که سه روزه خود را از نجف اشرف به کربلای معلی رسانده بود، متحیر شدم.


این جوان معلول از ناحیه دو پا و یک دست معلول بود به حدی که برعکس روی ویلچر نشسته بود و با کمک یک پای خود این مسیر طولانی را در هوای داغ عراق طی کرده، پایی که فقط ۲۰ درصد آن سالم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
نکته جالب تر آن که این زائر معلول اهوازی در دست سالم خود نیز پرچم یا ابوالفضل العباس (س) را گرفته بود.

در سال گذشته بر اساس آمارهای اعلام شده ۲۰ میلیون نفر از سراسر جهان به خصوص کشورهای اسلامی در راهپیمایی عظیم و میلیونی اربعین شرکت کردند.

راهپیمایی اربعین از سال ۱۳۸۲ هجری شمسی و بعد از سقوط صدام در این سال به صورت علنی از سرگرفته شد.

پیش از سقوط صدام مردم عراق به خاطر عشق و علاقه به امام حسین (ع) به صورت مخفیان و از بین نخلستان های عراق که به عنوان طریق العلما شناخته می شود ، راهپیمایی اربعین را برگزار می کردند.

در ۱۶ سال گذشته راهپیمایی اربعین هر سال با شکوه تر از سال قبل برگزار می شود و امسال پیش بینی می شود رقم حاضران در این راهپیمایی به بیش از ۲۰ میلیون نفر برسد و شمار زیادی از زائران با ویلچر و عصا در این مراسم حضور می یابند. 

در سال های اخیر شماری از اتباع کشورهای مختلف آسیایی ، اروپایی ، امریکایی و افریقایی در این راهپیمایی اربعین شرکت می کنند و در بین آنان شمار زیادی از پیروان ادیان و مذاهب مختلف نیز وجود دارد.

اتباع این کشورها حتی در برپایی موکب هایی برای خدمت رسانی به زایران نیز مشارکت داشته و هر سال حضور آنان پررنگ تر می شود.

* ایرنا

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۰۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۵۵ قزوینی به حج تمتع اعزام می‌شوند

مدیرکل حج و زیارت استان قزوین گفت: امسال از استان قزوین اعزام ۱۰۵۵ زائر به حج تمتع قطعی شده و ۳۰ نفر هم خدمه کاروان‌ها هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، بشیر سلیمی امروز _جمعه هفتم اردیبهشت_ در همایش متمرکز زائران بیت‌الله الحرام اظهار کرد: پس از ۹ سال انتظار دو روز پیش نخستین کاروان عمره‌گزاران به حج عازم شدند و در دعای پر فیض کمیل شرکت کردند.

وی افزود: امسال ۸ کاروان از استان قزوین به حج تمتع اعزام می‌شوند و سبد متنوعی با هزینه‌های متوسط و بالا در اعزام‌ها پیش‌بینی شده تا همه گروه‌ها بتوانند از این سفر معنوی بهره‌مند شوند؛ امسال از استان قزوین اعزام ۱۰۵۵ زائر به حج تمتع قطعی شده و ۳۰ نفر هم خدمه کاروان‌ها هستند.

مدیرکل حج و زیارت استان با یادآوری اینکه یک مجموعه اقامتی و هتل در مدینه منوره با ۶ گروه داریم که توسط استان قزوین مدیریت می‌شود و در ایام حج به زائران خدمت‌رسانی می‌کند، گفت: قرار شد ظرفیت حداکثری حج با شفافیت عرضه شود و در این راستا وقتی با یک روز اطلاع قبلی سایت باز شد، در چند دقیقه ثبت‌نام زائران انجام شد و شفافیت و عدالت توزیعی صورت گرفت.

سلیمی ادامه داد: درباره عتبات عالیات با توجه به جمعیت استان رتبه هشتم اعزام کشور را داریم و استان‌های غربی را هم پوشش می‌دهیم و شرکت‌های مجری را بیشتر می‌کنیم تا خدمت‌رسانی تسهیل شود.

وی با بیان اینکه استقبال دانشگاهیان از زیارت عتبات بیشتر شده است، تصریح کرد: امسال کوچک‌ترین زائر استان یک کودک ۴ ساله و کهنسال‌ترین فرد هم یک مادر ۸۷ ساله است و رده سنی در اعزام‌ها جوان‌تر شده است.

کد خبر 748065

دیگر خبرها

  • راهپیمایی «جمعه خشم» درچالوس
  • ۱۰۵۵ قزوینی به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • اعزام ۸۵ زائر عمره از ایلام به سرزمین وحی
  • بازدید بیش از ۳میلیون زائر از یادمان‌های شهدا
  • اعزام ۸۵ زائر عمره از زنجان به سرزمین وحی
  • اعزام هزار و ۵۰۰ زائر در سه روز اول عملیات حج عمره
  • ۱۵۰۰ زائر توسط «هما» در ۳ روز اول عملیات حج عمره اعزام شدند
  • اعزام یک هزار و ۵۰۰ زائر در سه روز اول عملیات حج عمره
  • ساخت مسکن برای بیش از ۱۴ هزار خانواده دارای ۲ معلول به بالا در کشور
  • برگزاری نخستین نشست سلامت برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی