Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@10:41:37 GMT

پیش بینی افزایش ۵ درصدی کلنی های زنبور عسل

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۹۰۶۵۴

پیش بینی افزایش ۵ درصدی کلنی های زنبور عسل

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان گفت: پیش بینی می شود، با توجه به شرایط مناسب جوی ۵ درصد افزایش تولید کلنی در استان داشته باشیم.

حجت علی اکبرنژاد در گفت و گو با ایسنا گفت: طرح آمارگیری کلنی‌های زنبور عسل که از ۶ مهرماه در سطح کشور به اجرا در آمده است تا ۲۵ مهر ماه تمدید شد.

وی با بیان اینکه آمار دقیق از تعداد کلنی های زنبور عسل منجر به برنامه ریزی های صحیح برای حمایت از زنبورداران می شود، افزود: اطلاعات از طریق کارشناسان مراکز خدمات ۱۶ شهرستان از طریق سامانه پهنه بندی انجام و ثبت سامانه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان تصریح  کرد: تاکنون ۷۶ درصد اطلاعات زنبورستان ها ثبت شده و همچنان ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین باتوجه به پراکندگی زنبورستان ها در صورت مراجعه نکردن کارشناسان سرشماری، زنبورداران باید با مراجعه به نزدیک ترین مراکز خدمات کلیه اطلاعات کندوها را اعلام کنند.

علی اکبرنژاد تصریح کرد: با توجه به شرایط مناسب جوی انتظار می رود ۵ درصد افزایش تولید داشته باشیم.

وی با اشاره به افزایش کلنی های زنبور عسل در همه شهرستان های عسل خیز گیلان گفت:  پیش بینی می شود بیشترین افزایش کلنی های زنبور عسل در شهرستان های رودسر و تالش باشد.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان شرایط آب و هوایی مناسب، بارندگی به موقع در زمان گلدهی و بازار مطلوب فروش عسل گیلان را یکی از دلایل افزایش کلنی های زنبور عسل استان عنوان کرد.

وی گفت: عسل گیلان اگر چه به دلیل وجود رطوبت در استان آبکی تر از عسل دیگر استان ها است اما از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است.

انتهای پیام  

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی زنبور عسل جهاد كشاورزي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۰۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۰‌درصدی کشت بهاره در ساوجبلاغ

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ رئیس جهاد کشاورزی ساوجبلاغ گفت: امسال شاهد افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت کشت بهاره در این شهرستان هستیم.

میرزایی افزود: بیش از ۶ هزار هکتار امسال زیر کشت بهاره می روند که انواع صیفی جات ، خیار ، گوجه فرنگی ، پیاز ، بادمجان ، لوبیا سبز ، نخود فرنگی و سبزیجات کشت می شود.

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۹۰ درصدی پروژه محور آستانه اشرفیه به کیاشهر
  • آسمان گیلان تا هفته آینده صاف و آفتابی است
  • پیشرفت ۷۰ درصدی عملیات اجرایی آبرسانی به مجتمع ۱۶ روستایی دیم قشلاق شهرستان ماکو
  • افزایش ۶ درصدی مصرف برق
  • پیش بینی رشد ۴۴ درصدی درآمد‌های مالیاتی
  • کشف تعداد ۶۱ کندوی زنبورعسل در راز و جرگلان
  • پیش‌بینی ۸۰ درصدی نشاء مکانیزه در بهشهر
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳/ افت بازار سهام، سیگنال فرصت خرید است؟
  • راه اندازی مرکز نوآوری فرآورده های زنبور عسل درآذربایجان غربی
  • افزایش ۲۰‌درصدی کشت بهاره در ساوجبلاغ