Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@23:05:01 GMT

کلاهبرداری ۴ میلیاردی از بیماران خاص

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۹۰۹۲۳

کلاهبرداری ۴ میلیاردی از بیماران خاص

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، ‌ سردار «هادی شیرزاد» - رئیس پلیس بین‌الملل ناجا - در تشریح این خبر گفت: چندی قبل پرونده‌ای از سوی مقام قضایی در اختیار پلیس قرار گرفت. شاکی این پرونده گفت یک دختر یازده ساله با بیماری صعب‌العلاج دارد و برای تهیه داروی خارجی، مجبور به فروش خانه خود شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی سپس در کانال تلگرام با سایتی آشنا شده، که در آن دارو‌های خاص را تهیه و توزیع می‌کرد.

وی نیز برای خرید داروی دخترش پس از تهیه دلار، از طریق یک صرافی مبلغ را به حساب اعلامی در آن سایت حواله می‌کند. اما پس از پیگیری داروها، متوجه می‌شود، طرف مقابل نه تنها دارویی تهیه نکرده بلکه از پس دادن مبلغ نیز خودداری می‌کند.

در ادامه تحقیقات مشخص شد متهم به یکی از کشور‌های منطقه متواری شده، بنابراین پلیس بین‌الملل ناجا با بررسی‌های به عمل آمده و استفاده از ظرفیت سازمان اینترپل، متهم را بلافاصله در یکی از کشور‌های منطقه ردیابی و شناسایی کرد و حکم جلب بین‌المللی یا همان اعلان قرمز علیه وی صادر و ماجرای پرونده این متهم تحت تعقیب بین‌المللی به اینترپل کشور محل اختفا نیز ارسال شد.

سردار شیرزاد بیان کرد: با هدایت عملیاتی اداره تحقیقات جنایی پلیس بین‌الملل ناجا بر اساس اعلان قرمز صادره علیه متهم و همچنین رایزنی‌های پلیسی در کمتر از چهار ماه این کلاهبردار به کشور استرداد و قانونی تحویل مقامات قضایی شد.

وی در پایان هشدار داد که سایت‌های تبلیغاتی و تجاری محل امنی برای اعتماد شهروندان نیست.

منبع: ایران

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار حوادث حوادث کلاهبرداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۰۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال دستگیر شد

ایسنا/سمنان  فرمانده انتظامی شهرستان سمنان گفت: کلاهبرداری که ۱۳ سال قبل از مردم مبلغ ۵ میلیارد ریال، کلاهبرداری کرده و متواری شده بود با اقدام به موقع پلیس دستگیر شد.

سرهنگ عباس عرب 8 اردیبهشت ماه با اعلام این خبر اظهار کرد: فردی به دلیل کلاهبرداری از سال ۱۳۹۰ تحت تعقیب محاکم قضایی بود که دستگیری وی در برنامه کاری ماموران انتظامی شهرستان سمنان قرار گرفت.

وی با اشاره به اشرافیت اطلاعاتی پلیس سمنان افزود: در پی انجام اقدامات خاص پلیسی متهم به سرعت شناسایی و با عملکرد سریع و به موقع پلیس در مخفیگاهش دستگیر شد.

سرهنگ عرب با بیان اینکه متهم از مردم مبلغ ۵ میلیارد ریال قرض گرفته بود و بعد متواری شده بود، اضافه کرد: این کلاهبردار حرفه‌ای و فراری برای ادامه رسیدگی به جرائم خود تحویل مراجع قانونی شد.
فرمانده انتظامی شهرستان سمنان تاکید کرد: پلیس در برخورد با تخلفات جدی است و همه تلاش خود را برای احقاق حقوق مردم به کار می گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انهدام شرکت هرمی کیونت در کرج
  • دستگیری کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال
  • تهیه‌کننده متهم به تجاوز، باید دوباره محاکمه شود
  • کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال دستگیر شد
  • کلاهبرداری با ترفند رسیدساز جعلی
  • کلاهبرداری از طریق جعل اسناد خودرو در نظرآباد
  • کلاهبرداری از مالباخته در فضای مجازی
  • تهیه کننده متهم به تجاوز تبرئه شد
  • تهیه‌کننده متهم به تجاوز تبرئه شد
  • تهیه کننده مشهور متهم به تجاوز تبرئه شد