Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@06:01:28 GMT

دستگیری سارقان زیورآلات در مشهد

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۹۱۲۲۸

دستگیری سارقان زیورآلات در مشهد

با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی سارقانی که اقدام به سرقت زیورآلات از گاوصندوق منزلی کرده بودند، شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش ایسنا، سرپرست پلیس آگاهی خراسان رضوی، در تشریح این خبر گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی‌بر سرقت از گاوصندوق منزلش، پیگیری موضوع در دستور کار کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ جواد شفیع‌زاده، اظهار کرد: ‌با توجه به اهمیت موضوع بلافاصله تیمی زبده از کارآگاهان پایگاه ششم مسؤول رسیدگی به پرونده شدند.

وی گفت: کارآگاهان پلیس با اشراف اطلاعاتی به فردی کلیدساز مشکوک و با هماهنگی مقام قضائی نامبرده دستگیر و در بازجویی‌های انجام‌شده متهم اذعان داشت که فردی به در مغازه وی مراجعه و طی درخواستی مبنی‌بر اینکه کلید گاوصندوقش مفقودشده تقاضای بازکردن گاوصندوق را کرد و  من به همراه وی به منزل مورد نظر رفتم و نامبرده  پس از بازکردن در منزل با کلید و جلب اعتماد بنده، ‌اقدام به بازکردن گاوصندوق کردم.

شفیع‌زاده بیان کرد: با توجه به اظهارات متهم دستگیرشده، بلافاصله متهم دیگر نیز شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و در بازرسی از مخفیگاهش مقداری از زیورآلات مسروقه کشف و متهم در بازجویی‌های به‌عمل‌آمده صراحتاً به بزه انتسابی اعتراف و بیان داشت مابقی‌اموال را به فردی مال‌خر فروخته است.

سرپرست پلیس آگاهی خراسان رضوی با اشاره به دستگیری مال‌خر موردنظر و کشف مابقی زیورآلات سرقت‌شده به ارزش 4 میلیارد ریال، گفت: متهمان دستگیرشده پس از تشکیل پرونده مقدماتی به مراجع قضائی معرفی شدند.

شفیع‌زاده در خاتمه خطاب به تمامی افرادی که در حرفه کلیدسازی مشغولند، تاکید کرد: با توجه به پرونده مطرح شده و اینکه سارقان با داشتن کلیدهایی خاص یا اینکه از سرقت‌های قبلی به کلیدهای منزل دسترسی می‌یابند،‌ می‌بایست قبل از هرگونه اقدامی با احراز هویت فرد مراجعه‌کننده و همچنین تحقیقات محلی از مالک‌بودن فرد مطمئن شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی سرقت از منزل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۱۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری باند فرا استانی سرقت از پیرزن‌ها در کرمان

فرمانده انتظامی استان کرمان از دستگیری اعضای باند فرااستانی سرقت از پیرزن‌ها در این استان خبر داد. 

به گزارش مشرق، سردار ناصر فرشید روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: باند فرا استانی سارقان به عنف که در معابر شهری کرمان اقدام به سرقت از پیرزن‌ ها می‌ کردند با تلاش پلیس منهدم شد.

وی اظهار کرد: باند سرقت از پیرزن ها در کرمان بعد زیر نظر گرفتن بانوان مسن سوژه مورد نظر خود را انتخاب کرده و اقدام به سرقت از آنها می کردند.

وی تصریح کرد: سارقان با به کارگیری ترفندهایی چون سوال کردن آدرس مساجد و یا انجام کارهای خیر و خداپسندانه به سوژه نزدیک شده و اعتماد فرد مورد نظر را جلب می‌ کردند.

فرمانده انتظامی استان کرمان افزود: سارقان پس از جلب اعتماد پیر زن ها در فرصت مناسب اقدام به سرقت طلا و جواهرات آنها می‌ کردند.

وی ادامه داد: باند سرقت فرا استانی سرقت از پیرزن ها در کرمان تاکنون به ۱۱ فقره سرقت اعتراف کرده اند.

سردار فرشید گفت: اعضای باند سرقت از پیرزن‌ها ها را ۲ مرد و یک زن تشکیل می داد که این افراد با خودرو اقدام به سوژه یابی می کردند.

وی افزود: پلیس پس از دریافت گزارش شاکیان اقدامات لازم برای دستگیری سارقان را انجام داد و بر این اساس گشت‌ های نامحسوس پلیس در حین گشت زنی و رصد در شهر به یک خودرو مشکوک می شوند و دستور ایست می‌ دهند.

وی افزود: سارقان به محض دریافت دستور ایست اقدام به فرار می‌ کنند.

فرمانده انتظامی کرمان با تاکید بر اینکه پلیس بعد از اقدام به فرار سارقان با تیراندازی خودروی آنها را متوقف و آنها را دستگیر می کند افزود: افراد نباید به سادگی به افراد غریبه اعتماد کنند.

دیگر خبرها

  • دستگیری عامل تیراندازی در خرم‌آباد
  • سرقت همراه با ضرب و جرح در این استان
  • دستگیری سارقان حرفه‌ای طیور در دامغان
  • دستگیری باند فرا استانی سرقت از پیرزن‌ ها در کرمان
  • دستگیری باند فرا استانی سرقت از پیرزن‌ها در کرمان
  • پسر جوان دایی و خاله‌اش را به‌خاطر ارثیه با ضربات سنگ به قتل رساند
  • گروگانگیری ۱۰۰ میلیاردی دختر نوجوان در تهران / متهم دستگیر شد
  • دستگیری سارق و اعتراف به ۶ فقره سرقت گوشواره از دختربچه‌ها
  • سارق گوشواره‌های طلای دختربچه‌های اصفهانی دستگیر شد
  • باند سارقان کابل‌های مترو دستگیر شدند