Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@02:43:43 GMT

۱.۴ میلیون زائر اربعین در خاک عراق هستند

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۹۱۲۹۲

۱.۴ میلیون زائر اربعین در خاک عراق هستند

عبدالهاشم حسن نیا صبح امروز در جمع خبرنگاران در شلمچه اظهار کرد: حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار زائر در خاک عراق هستند که تا چند روز آینده وارد کشور می شوند و پیش بینی می کنیم  ورود ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار نفر قبل و یا بعد از اربعین انجام شود.

 وی با بیان اینکه بین ۹۰۰ هزار تا یک میلیون نفر از مرز مهران وارد کشور خواهند شد، افزود: مابقی زائران از شلمچه، چذابه و مرز خسروی وارد کشور خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسن نیا تصریح کرد: شاهد اوج بازگشت زائران اربعین حسینی از امروز تا یکشنبه خواهیم بود  بر این اساس تصمیم گرفته شده از تاریخ ۲۵ مهرماه امسال تا ۲۸ مهرماه ۱۰۰ درصد ناوگان اتوبوسی حمل ونقل جاده ای کشور (بین شهری) برای جابجایی زائران اربعین حسینی مورد استفاده قرار گیرد.

رئیس سازمان راهداری‌ و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: ناوگان به کار رفته برای بازگشت زائران به هیچ وجه با مشکل کمبود سوخت مواجه نخواهند شد.

حسن نیا افزود: با توجه به تراکم جمعیت در اربعین حسینی، در حال تقویت زیرساخت ها در پایانه های مرزی هستیم و روند آماده سازی زیرساخت ها ادامه خواهد داشت.

کد خبر 4749303

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای وزارت راه و شهرسازی اربعین 98 اربعین 98 اربعین حسینی مرز مهران ایلام بوشهر زائران اربعین گرگان قزوین رادیو اربعین شهرکرد شیراز بیرجند استانداری سمنان موکب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۱۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۸۵ زائر عمره از زنجان به سرزمین وحی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ شکری بابیان اینکه پرواز‌های عمره مفرده به سرزمین وحی پس از ۹ سال از سر گرفته شده است، گفت: با توجه به در پیش بودن مراسم حج تمتع، اعزام زائران حج عمره نیز آغاز شده است.

وی افزود: مدت سفر زائران عمره ۱۰ روز است که پنج روز آن را در مکه و پنج روز دیگر را در مدینه سپری خواهند کرد.

سرپرست حج و زیارت استان ادامه داد: با توجه به محدودیت‌های ایستگاه پروازی، زائران عمره استان زنجان از فرودگاه تهران در تاریخ ۹ اردیبهشت ماه اعزام خواهند شد.

وی با بیان اینکه قیمت حج عمره برای هر نفر ۴۰۰ تا ۴۲۰ میلیون ریال تعیین شده است، افزود: امیدواریم با مهیا شدن شرایط، تعداد اعزام‌ها در سال آینده افزایش یابد.

شکری در خصوص اعزامی‌های حج تمتع نیز گفت: هزار و ۲۷۰ زائر در قالب ۱۰ کاروان از استان به سرزمین وحی رهسپار خواهند شد.

سرپرست حج و زیارت استان ادامه داد: ۶۷۱ نفر از از اعزامی‌ها را مردان و ۵۹۹ نفر را بانوان تشکیل می‌دهند که طی روز‌های هفتم، هشتم و نهم خرداد امسال از فرودگاه زنجان اعزام خواهند شد.

دیگر خبرها

  • اعزام ۸۵ زائر عمره از ایلام به سرزمین وحی
  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات
  • اعزام ۸۵ زائر عمره از زنجان به سرزمین وحی
  • میزبانی زائران اربعین مدال افتخار مردم ایلام است
  • آغاز اقدامات آماده سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیر‌های منتهی به آن جهت اجرای طرح اربعین حسینی
  • پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند
  • پیش بینی استقرار پایگاه فوریت‌های پزشکی در مسیر زوار شلمچه
  • همراه داشتن کدام داروها در عربستان ممنوع است؟
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود