Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین لرستان ،علیرضا احمدوندی با اعلام این خبر گفت: سطح زیر کشت باغات سیب استان لرستان ۵ هزار هکتار می‌باشد که از این سطح ۳۷۰۰ هکتار بارور و مابقی به صورت نهال می باشد.

وی متوسط برداشت سیب در استان لرستان را ۱۷ تن در هکتار و در باغات شهرستان بروجرد را ۲۰ تن در هکتار اعلام کرد و تصریح نمود: با توجه به شرایط آب و هوایی و اقلیم مناسب ۱۹۰۰ هکتار از باغات سیب استان در بروجرد قرار دارند و با رکوردگیری سال جاری در بعضی از باغات این شهرستان تا ۱۴۲ تن در هکتار نیز سیب برداشت شده است و استان لرستان این پتانسیل را دارد که افزایش عملکرد در سطح باغات را داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لرستان از نظر سطح زیر کشت محصول سیب دارای رتبه یازدهم کشور را دارد

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اعلام کرد ؛ لرستان از نظر سطح زیر کشت محصول سیب دارای رتبه یازدهم کشور و از نظر تولید دارای جایگاه پانزدهم می باشد و با ثمردهی بیش از هزار و ۳۰۰ هکتار باغات جوان در استان لرستان پیش بینی می شود تا ۳ سال آینده میزان تولید سیب در استان لرستان به بیش از ۹۰ هزار تن برسد.

شایان ذکر است سیب تولیدی در استان لرستان به ویژه در شهرستان بروجرد از رنگ ، بو ، طعم، آبدار بودن، ظاهری بازار پسند و مزه فوق العاده ای برخوردار است

46

کد خبر 1311589

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: باغ میوه و تره بار کشاورزی محصولات کشاورزی استان لرستان درخت اربعین ترکیه پیاده روی اربعین سوریه ایالات متحده آمریکا کردهای سوریه رجب طیب اردوغان باشگاه استقلال استان لرستان حسن روحانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۱۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت سه تن زعفران از مزارع لرستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به سطح زیر کشت زعفران در استان، گفت:سطح زیر کشت زعفران حدود ۸۰۰ هکتار است و سالانه بیش از ۳ تن و ۲۰۰ کیلو زعفران از مزارع استان برداشت می‌شود.

 محمد حسن کیانی فر افزود: بر اساس تقسیمات اقلیمی از ۱۳ اقلیم ۱۱ اقلیم در استان تفکیک شده است که لرستان به دلیل تنوع اقلیمی از لحاظ تنوع گونه‌های دارویی غنی است.

وی گفت:یکی از این گیاهان دارویی زعفران است وتوسعه گیاه دارویی زعفران درآمد زا است و به لحاظ اقتصادی برای کشاورز سودمند است.

کیانی فر افزود: زعفران به دلیل صادرات محور بودن برای کشور و استان ارز آور است،همین امر موجب شده است توسعه کشت زعفران در دستور سازمان جهاد کشاورزی قرار بگیرد‌.

وی متوسط عملکرد زعفران را چهار کیلو در هکتار عنوان کرد و افزود: زعفران لرستان طلای بی نظیری است که با توجه به آزمایشات انجام شده بر روی آن از لحاظ کیفیت در بالاترین رتبه‌ها قرار می‌گیرد.

 

 

دیگر خبرها

  • سطح گلخانه‌های کردستان به ۶۰ هکتار افزایش یافت
  • ثبت‌ نام بیش از ۶۰۰۰ نفر از مادران غیرشاغل لرستانی در صندوق بیمه
  • باغات مرکبات مازندران شناسنامه‌دار می‌شوند
  • شناسایی ۳۳ مورد سه قلوزایی در لرستان
  • برنامه‌ریزی برای توسعه ۱۶۰۰ هکتاری باغات
  • صادرات خرما به ۴۰۰ میلیون دلار رسید
  • کار برداشت گل محمدی از باغات شهرستان خاش آغاز شد
  • برداشت سه تن زعفران از مزارع لرستان
  • برداشت گل محمدی از باغات بابل
  • سلسله قطب تولید کلزای لرستان