Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-05-02@22:04:30 GMT

نشانه‌های مثبت از بهبود وضعیت واحدهای صنعتی

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۹۱۵۹۲

نشانه‌های مثبت از بهبود وضعیت واحدهای صنعتی

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، مهدی پورقاضی اظهار کرد: بررسی وضعیت واحدهای تولیدی کشور در شهرک‌های صنعتی نشان می‌دهد که برخلاف روندی که سال گذشته رخ داد، در حال حاضر بهبودی هرچند محدود در سطح فعالیت‌ها به وجود آمده و این موضوع در شرایط تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی آمریکا بر ضد اقتصاد و مردم ایران، اتفاقی مثبت به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، این روند مثبت راهی طولانی تا بازگرداندن اقتصاد ایران به شرایط عادی دارد، زیرا ضربه‌هایی که بخش‌های مختلف اقتصادی در ماه‌های گذشته خوردند، نیاز به زمان بیشتری برای ترمیم خواهد داشت.

این عضو اتاق بازرگانی ایران، کاهش واردات را یکی از عوامل مهم تاثیرگذار بر شرایط امروز واحدهای تولیدی ایران دانست و گفت: این مسئله تحت تاثیر دو عامل شکل گرفته است، از یک سو با توجه به افزایش نرخ ارز، صرفه اقتصادی واردات یا حتی قاچاق کالاها کمتر شده و بسیاری از متقاضیان به سمت کالاهای ایرانی حرکت کرده‌اند و از سوی دیگر سیاست ممنوعیت واردات برخی کالاها نیز به این مسئله کمک کرده است.

پورقاضی ادامه داد: در کوتاه‌مدت می‌توان انتظار داشت که این راهبردها اثرات مثبتی داشته باشد اما برای بلندمدت شدن تاثیرات قطعا باید به شکل ریشه‌ای و کلان‌تر به مسائل نگاه کرد.

وی با بیان اینکه کالاهای ایرانی برای ماندن در بازار باید با نمونه‌های خارجی شانس رقابت پیدا کنند، خاطرنشان کرد: در شرایطی که رقیب خارجی در بازار نیست، می‌توان انتظار داشت که سهم کالاهای ایرانی از بازار افزایش پیدا کند اما اگر هدف توسعه اقتصادی باشد، قطعا نیاز به آن داریم که کیفیت کالاها را تا حدی افزایش دهیم که در بازاری رقابتی نیز تولیدات ایرانی بتوانند سهم خود را حفظ کنند و این مسئله قطعا پیچیده و بلندمدت است.

بر اساس اعلام رییس کل بانک مرکزی، رشد اقتصادی بخش غیرنفتی اقتصاد ایران در سال ۹۸، مثبت شده که نشان از بهبود وضعیت تولیدات در ماه‌های اخیر دارد.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: بهبود وضعیت اقتصادی رونق تولید اتاق بازرگاني

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۱۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بذرپاش: فصل نوینی از تعاملات اقتصادی ایران و امارات رقم می‌خورد

وزیر راه و شهرسازی و رییس کمیسیون مشترک اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و امارات متحده عربی در یکی از شبکه‌های اجتماعی نوشت: با استماع نظرات تجار و فعالان ایرانی و اماراتی در این کشور، به دنبال رقم زدن فصل نوینی از تعاملات اقتصادی بین دو کشور هستیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، «مهرداد بذرپاش» طی یادداشتی نوشت: با توجه به اینکه امارات دومین شریک تجاری ایران است، روز گذشته در کنار انجام مذاکرات فشرده در کمیسیون مشترک اقتصادی، جلسه‌ای طولانی با تجار و فعالان اقتصادی ایرانی و اماراتی داشتم تا با شنیدن نقطه نظرات این عزیزان بتوانیم فصل جدیدی از تعاملات اقتصادی دوکشور را رقم بزنیم.

کد خبر 750135

دیگر خبرها

  • حمایت از تولید از اولویت دولت سیزدهم است
  • بذرپاش: فصل نوینی از تعاملات اقتصادی ایران و امارات رقم می‌خورد
  • بهبود وضعیت ساماندهی محموله‌ها و کالاها در بنادر و گمرکات استان هرمزگان
  • افزایش تجارت ایران و امارات به ۳۰ میلیارد دلار+ فیلم
  • بهبود وضعیت بورس محتمل است/ مردم از طریق سبدگردان‌‎ها وارد بازار سرمایه شوند + فیلم
  • یکی از عملکردهای مثبت سازمان اوقاف در نهضت ملی مسکن است
  • هشدار جایگزینی گندم تولیدی در واحدهای خوراک دام و طیور
  • اصلاح بند س تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳ چه تاثیری در بهبود وضعیت بازار سرمایه دارد؟
  • تاکید وزیر صمت بر کیفیت تراکتور ایرانی
  • به مناسبت روز جهانی کار و کارگر