Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رئیس جمهوری صربستان ماه آینده به تهران می آید، گفت: به نظر می رسید بسیاری از مقام های کشورهای شرکت کننده در اتحادیه بین المجالس از عدم تعهد آمریکا به توافق هسته ای ناراضی بوده و علاقمند به همکاریهای اقتصادی با ایران هستند اما ممکن است روش کار متفاوت باشد.

به گزارش گروه سیاسی برنا، «علی لاریجانی» پس از سفر ۴ روزه خود به صربستان به منظور حضور در صدوچهل و یکمین اجلاس اتحادیه بین المجالس جهانی (IPU)، امشب در بدو ورود به فرودگاه مهرآباد در جمع خبرنگاران، افزود: در اجلاس اتحادیه بین‌المجالس در صربستان درباره مسائل مختلف از جمله راهکارهای افزایش همکاری های اقتصادی با رئیس جمهوری، نخست وزیر، رئیس پارلمان و وزیر امورخارجه صربستان گفت وگو کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد:اجلاس IPU موضوعات مختلفی را در کمیته ها و محل اجلاس اصلی پیگیری کرد که موضوع و شعار این اجلاسیه چگونگی عمل به تعهدات بین المللی و احترام به استقلال کشورها بود به ویژه آنکه بسیاری از کشورها نسبت به رفتارها و به هم ریختگی آمریکا در نظام جهانی ایجاد کرده انتقاد داشته و نظرات خوبی را در سخنرانی های خود مطرح کردند.

وی بیان کرد: از این جهت اجلاس امسال، اجلاس خوب و به روزی بود و موضوعات دیگری همچون مسئله محیط زیست در کمیته های دیگر مورد بحث و بررسی قرار گرفتند.

لاریجانی با بیان اینکه دولت دوست و برادر صربستان توانست بسیار خوب اجلاس IPU را برگزار کند، افزود: همچنین در حاشیه اجلاس فرصتی برای صحبت با رؤسای پارلمان ها و مقامات کشورهای حاضر در اجلاس به دست آمد و با ۱۷ نفر از رؤسای پارلمان های کشورهای مختلف در رابطه با مسائل منطقه ای، بین المللی بررسی و رایزنی داشته به ویژه در خصوص روابط اقتصادی مباحثی مطرح شد.

رئیس مجلس بیان کرد: به نظر می رسید بسیاری از مقامات کشورها از عدم تعهد آمریکا به توافق هسته ای ناراضی بوده و علاقمند به همکاری های اقتصادی با ایران هستند اما ممکن است روش کار متفاوت باشد.

وی گفت: برخی از حوادث در مناطقی مانند سوریه و عراق مورد انتقاد آنها بود و علاقمند بودند ریشه این حوادث توسط ایران شرح داده شود وایران نظرات خود را در این خصوص بیان کند.

رئیس مجلس با اشاره به اینکه با برخی از مقامات صربستان نیز گفت وگوهایی داشته است که بخشی از این گفت وگوها دوجانبه بود، اظهارکرد: رئیس جمهوری، نخست وزیر، رئیس پارلمان و وزیر امورخارجه صربستان شخصیت های دیگری بودند که با آن ها به گفت وگو نشستیم و در زمینه مسائل مختلف و به ویژه راهکارهای افزایش همکاری های اقتصادی و تمرکز بر زمینه هایی که باید برای گسترش همکاری ها انجام داد بحث و تبادل نظر کردیم.

لاریجانی ادامه داد: رئیس جمهوری صربستان نکات دقیق و سنجیده ای در رابطه با روابط اقتصادی و تجاری ایران و صربستان مطرح کرد و به دنبال تسهیل رفت و آمدهای توریستی و تجاری میان دو کشور بود.

وی با بیان اینکه رئیس جمهوری صربستان ماه آینده به ایران می آید، ابراز امیدواری کرد که در این سفر بتوانند راهکارهای مناسبی برای افزایش روابط اقتصادی و تجاری میان دو کشور ارائه شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان از میهمان نوازی دولت، ملت، مسئولان و مقامات صربستان در سفر ۴ روزه خود به این کشور قدردانی کرد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران صربستان مجلس شورای اسلامی هسته ای مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۱۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گسترش همکاری‌ها با کشور همسایه کمکی به دیپلماسی فرهنگی است

در ادامه سفر هیئت بلندپایه فرهنگی کشورمان به ارمنستان، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و معاون وزیر خارجه ارمنستان دیدار و درباره گسترش دیپلماسی فرهنگی میان دو کشور به گفت وگو پرداختند.

به گزارش ایسنا، در این دیدار علاوه بر مباحث فرهنگی مشترک بین دو کشور، مسائل مهم بین‌المللی نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 

حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی‌پور در این دیدار، با ارائه تحلیلی از وضعیت فعلی منطقه غرب آسیا و به‌ویژه اتفاقات اخیر غزه، بر ضرورت تلاش برای برقراری صلح پایدار در منطقه با کمک کشورهای همسایه تأکید کرد.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با استناد به کلام رهبر معظم انقلاب، ارمنستان را همسایه‌ای نجیب و مورد احترام خواند و رویکرد شفاف ایران را در دفاع از تمامیت ارضی کشورها و تلاش‌ها برای برقراری صلح منطقه‌ای را تبیین کرد.

ایمانی‌پور به اشتراکات فرهنگی و تمدنی میان دو کشور اشاره کرد و گفت: این سفر فرصتی را فراهم آورده است تا دیدگاه عمیق‌تری نسبت به کشور ارمنستان به دست آوریم. 

رییس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران همچنین تاکید کرد: همکاری‌های فرهنگی و افزایش سطح روابط بین جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان باید دنبال شود. 

ایمانی‌پور همچنین به نقش رسانه‌ها در ترویج دانش و آگاهی میان مردم دو کشور اشاره کرد و خواستار همکاری متقابل دو کشور در این زمینه شد.

همچنین در این نشست، معاون وزیر خارجه ارمنستان ضمن استقبال از هیئت بلندپایه فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، ابراز امیدواری کرد که امضای سند مبادلات فرهنگی به تقویت روابط دوجانبه ایران و ارمنستان منتهی شود.

وی تصریح کرد که ارمنستان همواره به ایران به مثابه یک کشور دوست و همسایه مطلوب نگاه کرده است. 

طی این دیدار که با حضور سبحانی، سفیر ایران در ارمنستان و اسدی موحد، رایزن فرهنگی کشورمان نیز برگزار شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • متن سخنرانی امیرعبداللهیان در اجلاس گامبیا
  • دیدار وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و اندونزی
  • دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در گامبیا
  • دیدار وزرای خارجه ایران و مصر در حاشیه نشست سازمان همکاری اسلامی
  • تثبیت جایگاه ایران در منطقه پس از «وعده صادق»
  • ورود امیرعبداللهیان به گامبیا
  • گسترش همکاری‌ها با کشور همسایه کمکی به دیپلماسی فرهنگی است
  • سفر امیرعبداللهیان به گامبیا برای شرکت در اجلاس سازمان همکاری اسلامی
  • سفر وزیر خارجه ایران به گامبیا برای شرکت در پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی
  • بازی مرگ و زندگی ایران: این رقیب را بکش و زنده بمان!