Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، سید عبدالمحمد محمدی رئیس پردیس تحقیقات و آموزش کشاورزی گچساران گفت: ارقام معرفی شده درخصوص تولید بذر را از سوی این پردیس نقش بسیار ارزنده‌ای در افزایش عملکرد و خودکفایی کشور دارد.

او بیان کرد: این ارقام در محصولات گندم، جو، علوفه و عدس دیم تولید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او ابراز داشت: ۳۶رقم محصولات زراعی از ابتدای فعالیت پردیس تحقیقات کشاورزی امامزاده جعفر معرفی شده است.
محمدی افزود:این مرکز از سال ۱۳۵۰ تاکنون در زمینی به مساحت ۱۴۰ هکتار در منطقه امامزاده جعفر گچساران فعالیت‌های پژوهشی و آموزشی انجام می‌دهد.
محمدی افزود: ۲۰ کارشناس، هفت پژوهشگر عضو هیات علمی و سه محقق غیر عضو هیات علمی در پردیس تحقیقات کشاورزی امامزاده جعفر فعالیت می‌کنند.

او با اشاره به اهمیت انجام فعالیت‌های پژوهشی برای افزایش کمی و کیفیت محصولات کشاورزی همچنین از در دست اجرا بودن ۴۰ طرح تحقیقاتی در این پردیس خبر داد.

محمدی تصریح کرد: از یک سال گذشته تاکنون بیش از ۱۰هزارتن بذر اصلاح شده گندم و جو تولید و هم اکنون در حال توزیع بین کشاورزان کهگیلویه و بویراحمد و استان‌های با اقلیم مشابه است.

رئیس پردیس تحقیقات و آموزشی کشاورزی گچساران عنوان کرد: ۹ هزار و ۷۰۰ تن از این بذر‌ها در طبقات گواهی شده و مادری و توسط شرکت‌های تولید بذر بخش خصوصی و با نظارت پردیس تولید شده و ۳۵۰ تن دیگر در زمین‌های پردیس و در طبقات پایه پرورشی شامل ۱،۲و ۳ تولید شده است.

او با اشاره به اینکه بخشی از بذر ذرت برای کاشت در مزارع کشور از خارج وارد کشور می‌شود افزود: امسال برای نخستین بار به صورت آزمایشی هشت هکتار مزرعه در پردیس تحقیقاتی امامزاده جعفر زیر کشت ذرت هیبرید رفته است.

محمدی گفت: براساس نظر کارشناسان ناظر موسسه ثبت و گواهی بذر، شهرستان گچساران یکی از مناطق مستعد کشت ذرت هیبرید است.

او با اشاره به قیمت خوب این محصول عنوان کرد: توسعه کشت ذرت هیبرید کمک خوبی به اشتغال و درآمدزایی در منطقه خواهد داشت.

پردیس تحقیقات کشاورزی امامزاده جعفر در ۲۰ کیلومتری دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران قرار دارد.   انتهای پیام/ک تولید هشت رقم بذر جدید در پردیس تحقیقات کشاورزی امامزاده جعفر گچساران

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی کشاورزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۱۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز نهضت تولید سبز با برق سبز در شهرستان بردسکن

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی، مدیر برق شهرستان بردسکن گفت: نهضت «تولید محصول سبز با برق سبز» با هدف ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی برای تامین برق چاه‌های کشاورزی شهرستان، براساس ابلاغیه وزارت نیرو در خصوص توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر و پاک در بردسکن آغاز شد.    جواد رجبی اول افزود: لزوم مدیریت بار در روز‌های اوج بار تابستان سال ۱۴۰۳ و همچنین ضرورت حمایت از تولید پایدار محصولات کشاورزی از دیگر اهداف ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی برای تأمین برق چاه‌های کشاورزی در شهرستان است.   وی بیان کرد: بردسکن یکی از شهرستان‌های پیشتاز در حوزه نصب و بهره برداری از نیروگاه‌های خورشیدی خانگی بوده و تاکنون ۹۰ نیروگاه خورشیدی انشعابی به ظرفیت ۵۰۰ کیلو وات در شهرستان برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی با مشارکت بسیج سازندگی نصب شده است.   مدیر برق شهرستان بردسکن گفت: پس از ابلاغ مصوبه مقام عالی وزارت نیرو و با توجه به اهمیت و فوریت موضوع نصب نیروگاه‌های خورشیدی برای چاه‌های کشاورزی، بلافاصله جلسه فوری با حضور فرماندار شهرستان و ادارات مرتبط تشکیل و مصوبه و روش اجرایی ابلاغی تشریح شد که طی آن لازم است متقاضیان و کشاورزان به همکاران مدیریت برق شهرستان از صبح روز شنبه ۸ اردیبهشت مراجعه کنند تا راهنمایی لازم به آنها، داده و مقدمات کار آغاز شود.    رجبی افزود: مقرر شده با هدف انسجام بخشی و هم افزایی فعالیت‌های این نهضت، کمیته راهبری این نهضت با حضور فرماندار و سایر مسئولان تشکیل و به صورت هفتگی نشست‌هایی برگزار شود تا راهبری طرح تا قبل از آغاز روز‌های پیک تابستان ۱۴۰۳ انجام بگیرد.   به گفته وی ۴۰۰ مشترک از کل مشترکین شهرستان بردسکن را بخش کشاورزی تشکیل می‌دهد که بیشترین مصرف برق این شهرستان را در سال گذشته معادل ۴۴ درصد از کل مصرف برق مشترکین شهرستان را داشتند.

دیگر خبرها

  • پایان جشنواره بین المللی کوچ عشایر جعفر آباد مغان
  • آسمانی شدن پدر شهید در تالش
  • امپراطوری رسانه ای دشمن در جنگ غزه شکست خورده است
  • آغاز نهضت تولید سبز با برق سبز در شهرستان بردسکن
  • ۲۷ رقم برنج در کشور معرفی شده است
  • رشد تولید کشاورزی از ارکان تحقق شعار سال است
  • پدر شهید «جعفر نعمت زاده» دیار حق را لبیک گفت
  • برگزاری دوره‌های آموزشی کشاورزی تخصصی در استان مرکزی
  • خراسان رضوی در نصب برق خورشیدی چاه‌‎های کشاورزی پیشگام است
  • ۳۱ پروژه تحقیقاتی در مرکز پردیس آموزش و تحقیقات کشاورزی بروجرد در حال اجرا است