Web Analytics Made Easy - Statcounter

۱۵ ماه جنگ تجاری بین آمریکا و چین کارآمدی اقتصاد آمریکا را پایین آورده و باعث کاهش هزینه های سرمایه ای و رکود در بخش تولید این کشور شده است. ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۹ اقتصادی اقتصاد جهان نظرات - اخبار اقتصادی -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، خرده فروشی در آمریکا در ماه سپتامبر برای اولین بار در 7 ماه گذشته کاهش یافت و نشان داد که  ضعف بخش تولید می تواند به اقتصاد وسیعتر هم راه یابد و راه را برای کاهش دوباره نرخ بهره توسط فدرال رزرو باز بگذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 گزارش بدبینانه وزارت اقتصاد آمریکا در روز چهارشنبه حاکی از آرام شدن رشد اشتغال و فعالیت های بخش خدمات در سپتامبر بوده است. نشانه هایی از ترک خوردن ستون اصلی اقتصاد آمریکا قبل از فصل تعطیلات دیده می شود که بازارهای مالی را بیش از پیش نگران کند شدن بیشتر رشد اقتصادی می کند.

  15 ماه جنگ تجاری بین آمریکا و چین کارآمدی اقتصاد را پایین آورده و  باعث کاهش هزینه های سرمایه ای و رکود در بخش تولید شده است.

لیندزی پیگزا، اقتصاددان ارشد استیفل در شیکاگو گفت:« گزارش امروز صبح نگرانی در مورد توانایی مشتریان برای حمایت از اقتصاد را بیشتر کرده است. با کاهش سرمایه گذاری و پایین آمدن فعالیت های تولیدی، بسیاری از سرمایه گذاران ترس از رکود را کنار گذاشته بودند چون مصرف‌کنندگان هنوز هزینه می کردند».

 خرده فروشی در آمریکا در ماه گذشته 0.3 درصد کاهش یافت چون مردم هزینه های خود در بخش خودروهای موتوری، تولید، تفریحات و خرید های اینترنتی را پایین آورده اند. این اولین کاهش از ماه فوریه است. اطلاعات ماه اوت نشان می داد خرده‌فروشی 0.6درصد افزایش یافته بود.

 اقتصاددان ها پیش بینی کرده بودند خرده فروشی در سپتامبر 0.3 درصد افزایش می یابد در حالی که سپتامبر سال گذشته 4.1 درصد افزایش داشت.

 به غیر از اتومبیل، بنزین، مواد مورد نیاز برای ساخت و ساز و خدمات غذا، خرده‌فروشی در سایر بخش ها تغییر چندانی نداشت. ولی مواردی که ذکر شد رابطه مستقیمی با تولید ناخالص داخلی دارند.

 کاهش خرده‌فروشی در ماه گذشته اقتصاددانان را بر آن داشت تا پیش بینی خود از رشد هزینه مصرف کنندگان را در سه ماهه سوم سال میلادی جاری تا حدود 2.5 درصد نسبت به 3 درصد تخمین قبلی پایین بیاورند.

 رشد اقتصاد در سه ماهه دوم سال جاری دو درصد بوده که از 3.1 درصد سه ماهه اول کمتر است.

صندوق بین‌المللی پول: جنگ تجاری رشد اقتصاد جهان را تهدید می‌کندآیا اقتصاد جهان به سمت اولین رکود پس از 2009 پیش می‌رود؟

  انتهای پیام/73

R7586/P/S7,78,82,85/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۱۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار نشریه اقتصادی درباره رکود تورمی در آمریکا

نشریه بیزینس اینسایدر در گزارشی هشدار داد که آخرین داده‌های وزارت بازرگانی آمریکا درباره اقتصاد کلان، نشان می دهد که اقتصاد این کشور ممکن است به سمت رکود تورمی حرکت کند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، نشریه بیزینس اینسایدر در گزارشی هشدار داد که آخرین داده‌های وزارت بازرگانی آمریکا درباره اقتصاد کلان، نشان می دهد که اقتصاد این کشور ممکن است به سمت رکود تورمی حرکت کند.

این نشریه در ادامه اضافه کرد که این داده‌های ناامید کننده حکایت از "چالش‌های سخت" پیش رو برای اقتصاد آمریکا دارد.

گزارش روز پنج‌شنبه همچنین نشان داد که تولید ناخالص داخلی این کشور با نرخ سالانه تنها 1.6 درصد در سه ماهه اول سال جاری میلادی افزایش یافته که بسیار کمتر از پیش‌بینی‌های 2.5 درصدی است.

ترامپ: اقتصاد آمریکا طی یک سال آینده سقوط می‌کندپیش بینی وارد شدن اقتصاد آمریکا به رکود در 2024

رشد کندتر از حد انتظار اقتصاد آمریکا به دنبال افزایش 3.4 درصدی ثبت شده در اکتبر تا دسامبر 2023 و 4.9 درصدی در سه ماهه قبل از آن رخ داده است.

دیوید دونابدیان، مدیر ارشد سرمایه گذاری در بانک سی‌آی‌بی‌سی، به این رسانه گفت: این گزارش بدترین حالت ممکن بود (چراکه) رشد کندتر از حد انتظار همراه با تورم بالاتر از حد انتظار رخ می‌دهد.

بر اساس این گزارش، رشد ضعیف اقتصاد و افزایش قیمت‌های مصرف‌کننده نشانه‌های بارز رکود تورمی است که با کندی اقتصادی و افزایش تورم در یک دوره زمانی طولانی مشخص می‌شود.

ایالات متحده آخرین بار در دهه 1970 دچار رکود تورمی شد، زمانی که با سقوط اقتصاد، تورم دو رقمی رخ داد. سیاستگذاران این کشور با افزایش نرخ بهره بانکی تا 20 درصد به این رکود تورمی واکنش نشان دادند و قیمت ها را کاهش دادند اما اقتصاد را وارد رکود عمیق‌تری کردند.

در ماه مارس، فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) از افزایش نرخ بهره صرف نظر کرد و آن را بین محدوده هدف 5.25 تا 5.5 درصد بدون تغییر باقی گذاشت. نشست بعدی کمیته بازار آزاد فدرال رزرو در اول ماه مه برنامه ریزی شده است.

در عین حال، شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی، که توسط فدرال رزرو به عنوان معیار کلیدی تورم استفاده می‌شود، با سرعت سالانه 3.4 درصد افزایش یافت که بیشترین جهش را در یک سال گذشته نشان می‌دهد.

اداره تجزیه و تحلیل اقتصادی گزارش داد که هزینه های مصرف کننده در ایالات متحده در ژانویه تا مارس 2.5 درصد افزایش داشته است که نسبت به رشد 3.3 درصدی در سه ماهه چهارم سال 2023 و پیش بینی 3 درصدی کاهش نشان می‌دهد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هشدار نشریه اقتصادی درباره رکود تورمی در آمریکا
  • آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
  • شروع سال جدید با کاهش نرخ تورم در استان آذربایجان شرقی
  • کاهش رشد نقدینگی به تنهایی موجب مهار تورم نخواهد شد
  • نزول رشد اقتصادی دور از انتظار اولین اقتصاد جهان
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی
  • رشد کمتر از انتظار اقتصاد ژاپن
  • دلار ریخت، طلا جهش کرد/ ورق در بازار طلا و ارز برگشت؟
  • طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند
  • یمنی‌ ها کشتی تجاری اسرائیل را هدف قرار دادند