Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار «محمدعلی نوری نژاد» روز پنجشنبه در بازدید از مرز خسروی در جمع خبرنگاران اظهارداشت: در این مدت یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از زائران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) نیز پس از کسب توفیق زیارت به کشور بازگشته اند.
وی با بیان اینکه هم اکنون با موج بازگشت زوار از مرزهای خسروی، مهران، شلمچه و چذابه روبرو هستیم، گفت: با تمهیدات اندیشیده شده مشکلی در این خصوص نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سردار نوری نژاد، همچنین از حضور ۲۴ ساعته پلیس در مرزهای چهارگانه کشور خبر داد و گفت: خدمات رسانی نیروی انتظامی به زائران تا زمان بازگشت آخرین زائر از کربلای معلی ادامه خواهد داشت.
معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی، در عین حال از زائران خواست تا در هنگام بازگشت با استراحت در موکب ها و توقف گاه های درنظرگرفته شده شیرینی و حلاوت این سفر پربار و معنوی را به کام خود و دیگران تلخ نکنند.
وی گفت: طبق گزارش همکاران ما در پلیس راهور، طی روزهای اخیر با افزایش سوانح رانندگی در جاده های کرمانشاه، خوزستان و ایلام روبرو بوده ایم که عمدتا نیز به دلیل خستگی و خواب آلودگی رخ داده است.
سردار نوری نژاد در پایان، با تمجید از تلاش ماموران پلیس استان کرمانشاه در برقراری امنیت کافی برای زائرانی که مرز خسروی را برای تردد خود انتخاب کرده اند، گفت: خوشبختانه زیرساخت های خوبی در این مرز فراهم و زائران مشکل چندانی برای ورود و خروج نداشته اند.

امسال چهار مرز خسروی، مهران، چذابه و شلمچه برای تردد زائران اربعین حسینی باز است.

مرز خسروی به عنوان نزدیکترین مسیر عبور زوار عتبات‌ عالیات به عراق پس از سال‌ها انتظار ۱۵ شهریور امسال با حضور وزرای کشور ایران و عراق بازگشایی شد، به همین علت مسئولان استان تمام تلاش خود را برای میزبانی هرچه بهتر از زوار به کار گرفته‌اند.

مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۲۲۸، کاظمین ۲۰۳ و سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد، عملیات ساخت پایانه بین المللی مرز خسروی از سال ۷۷ در نقطه صفر مرزی آغاز شد و در سال ۸۱ با ۷۵ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.

براساس اعلام ستاد اربعین کشور، خدمات‌دهی به زائران در قالب موکب‌ها در داخل کشور از ۱۳ تا ۳۰ مهرماه و در داخل عراق از ۱۶ تا ۲۷ مهر برنامه‌ریزی شده است.

شهرستان قصرشیرین دارای ۱۴ واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا سه با ۳۲۲ اتاق و یک هزار و ۲۰۰ تخت است که بیشتر این اماکن در اوایل دهه ۸۰ ساخته شده است تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشد.         

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با ۲۷ هزار تن جمعیت، بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد و در امتداد این مرزهای طولانی، ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.         

مرز خسروی در ۲۰ کیلومتری شهر قصرشیرین واقع شده است.  

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پلیس راهور ناجا مرز خسروی کرمانشاه اربعین ۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۲۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵۰۰ زائر عمره‌گزار وارد کشور شدند

به گزارش قدس آنلاین حسام قربانعلی سخنگوی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه از ابتدای شروع عملیات بازگشت عمره‌گزاران تا پایان روز ۱۵ اردیبهشت ماه س هزار و ۵۰۰ زائر حج عمره به کشور بازگشتند گفت:  تاکنون زائران استان‌های تهران، مشهد، زاهدان واهواز با انجام ۶ پرواز از فرودگاه جده منتقل شده اند.

وی ادامه داد: عملیات بازگشت زائران علاوه بر استان تهران از ایستگاه‌های پروازی تبریز، یزد، کرمان، بندرعباس، ساری، اصفهان، شیراز و مشهد تا پایان روز ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ادامه دارد.

سخنگوی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: امروز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ دو پرواز برای انتقال عمره گزاران استان‌های تهران و تبریز برنامه‌ریزی شده که پرواز اول با شماره پرواز ۱۵۹۱ در ساعت ۹ و ۴۰ دقیقه از فرودگاه جده پرواز و در ساعت ۱۳ و ۴۰ وارد فرودگاه تبریز خواهد شد.

قربانعلی بیان کرد: پرواز دوم نیز از فرودگاه جده با شماره پرواز ۱۵۰۵ هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در ساعت ۲۳ و ۵۵ دقیقه امشب وارد فرودگاه حضرت امام (ره) می‌شود.

وی افزود: میانگین تاخیر پروازهای حج عمره در رفت ۱۲ دقیقه بوده است و از ۲۳ عملیات اعزام زائران حج تمع آغاز خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی ۳۵۰۰ زائر پیاده برای تشرف به مشهد در دهه کرامت
  • ۱۵۰۰ زائر عمره‌گزار وارد کشور شدند
  • زائران ایرانی آماده حج تمتع شدند + تصاویر
  • مرز خسروی روز به روز مورد استقبال بیشتر زائران قرار می‌گیرد
  • حاجی علیزاده: امسال ۱۵ هزار زائر از استان تهران به حج تمتع مشرف می‌شوند
  • امسال ۱۵ هزار زائر از استان تهران به حج تمتع مشرف می‌شوند
  • برگزاری کنگره عظیم حج تمتمع ۱۴۰۳ استان اصفهان
  • کنگره عظیم حج تمتمع ۱۴۰۳ استان اصفهان
  • ۸۷۵۵۰ زائر از سراسر کشور به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • باید یک تفاهم بزرگ رسانه‌ای میان ایران و عراق اتفاق بیفتد