Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@10:43:24 GMT

اربعین جلوه اتحاد و دوستی دو ملت ایران و عراق

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۹۲۴۱۲

اربعین جلوه اتحاد و دوستی دو ملت ایران و عراق

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی در این دیدارها ضمن تقدیر و تشکر از مهمان نوازی شایسته و سخاوتمندانه ملت عراق از زائران اباعبدالله الحسین(ع) اظهار کرد: از مهمان‌نوازی ملت عراق نسبت به زائران امام حسین(ع) صمیمانه تشکر و قدردانی می‌کنم، حقیقتا مردم عراق در ایام اربعین با جان و دل هر چه دارند را برای خدمت به زوار اباعبدالله(ع) در طبق اخلاص می‎گذارند و حق مهمان نوازی زائران را به شایستگی به جای می‌آورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه ضمن تأکید بر ضرورت توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی از مرزهای عراق تا شهرهای مقدس نجف و کربلا، عنوان کرد: همان گونه که در شهرهای مقدس نجف و کربلا و مسیر راهپیمایی اربعین تمام مردم و مسئولان عراق مهمان‌نوازی شایسته‌ای از زائران برای تشرف آن‌ها به عتبات عالیات با کمترین مشکل را دارند، با توجه به خیل عظیم زائران حسینی بسیار خوب است که برای توسعه خدمات حمل و نقل زائران از مرزها تا شهرهای نجف و کربلا نیز تدابیری اندیشیده شود تا مشکلی که زائران در مرزها هنگام ورود به خاک عراق با آن مواجه هستند نیز مرتفع شود.

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: توسعه زیر ساخت‌های حمل و نقل به ویژه احداث خطوط ریلی از مرزهای عراق تا شهرهای مقدس نجف و کربلا، می‌تواند در تسهیل شرایط تشرف زائران سیدالشهدا(ع) نقشی مهم ایفا کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود عشق به ائمه اطهار علیهم‌السلام را محور اتحاد دو ملت ایران و عراق دانست و عنوان کرد: پیوند ملت‌های ایران و عراق ریشه در تاریخ دارد و عشق نسبت به امیرالمؤمنین علی(ع) و اولاد پاک ایشان محور این پیوند، دوستی و اخوّت اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین مروی گفت: دو ملت بزرگ ایران و عراق بارها، چه در راهپیمایی عظیم و میلیونی اربعین و مهمان‌نوازی‌های مخلصانه مردم عراق و چه در نبرد علیه داعش، یگانگی و اخوّت خود را نشان داده‌اند و دشمن هیچ گاه نخواهد توانست این اتحاد را که محورش اسلام و محبت اهل بیت(ع) است، بشکند.

کد خبر 4749392

منبع: مهر

کلیدواژه: حجت الاسلام احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی اربعین 98 اربعین 98 اربعین حسینی مرز مهران ایلام بوشهر زائران اربعین گرگان قزوین رادیو اربعین شهرکرد شیراز بیرجند استانداری سمنان موکب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۲۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر گلبال به پارالمپیک نمی‌رفت، آسیب بیشتری می‌دید

به گزارش "ورزش سه" بهمن دوستی سرمربی تیم ملی گلبال در گفت‌وگو با تسنیم ، درباره موافقت کمیته ملی پارالمپیک با اعزام این تیم به بازی‌های پارالمپیک 2024 پاریس اظهار داشت: در مهر سال گذشته و پس از کسب سهمیه پارالمپیک، منتظر این خبر بودیم، اما به هر حال چند ماه طول کشید و سرانجام اعلام شد. پس از نشست‌های متعددی که داشتیم، مقرر شد که اعزام تیم ملی منوط به بررسی عملکرد در تورنمنت‌های آلمان و سوئد باشد. تورنمنت آلمان برگزار شد، اما تورنمنت سوئد لغو شد و حتی نتوانستیم در رقابت‌های بین‌المللی برزیل هم که جایگزین شده بود، شرکت کنیم. در نهایت مسئولان کمیته پارالمپیک این تصمیم خوب را گرفتند که در لیست اعزام به پاریس باشیم و امیدوارم بهترین عملکرد را نیز از خودمان نشان بدهیم.

وی ادامه داد: تیم ما پتانسیل کسب مدال در پارالمپیک را دارد و این دور از دسترس نیست. ما 13 مرحله اردو به همراه دو اعزام به آلمان و سوئد را برنامه‌ریزی کرده بودیم، اما تورنمنت سوئد به دلیل استقبال کم تیم‌ها از دست رفت. حالا به دنبال یک مسابقه دیگر هستیم که قطعاً کمک ویژه در مسیر اعزام به پاریس می‌کند.

دوستی درباره اعزام به پارالمپیک پس از 12 سال گفت: جدایی از پارالمپیک به گلبال ایران آسیب زده بود و اگر در لیست اعزام به پاریس هم قرار نمی‌گرفتیم، قطعاً آسیب بیشتری متوجه این رشته می‌شد. حالا که این اتفاق خوب برای ما رخ داده، همه مصمم هستیم که روی سکو برویم و یک مدال برای کاروان ایران به ارمغان بیاوریم.

دیگر خبرها

  • ارز مسافرتی زائران اربعین پیش بینی شده است
  • اتحاد ایران وعراق مایه ضرر و زیان دشمن و رفاه دو ملت است
  • رویکرد جدید ارائه خدمات در شهرداری اصفهان/ تقویت خدمات‌دهی در ایام اربعین حسینی
  • تمهیدات لازم برای حل و فصل مشکلات مرزهای ایران و عراق در اربعین
  • مرز خسروی روز به روز مورد استقبال بیشتر زائران قرار می‌گیرد
  • داوید سیلوا مهمان ویژه منچسترسیتی در تقابل با وولورهمپتون + عکس
  • اگر گلبال به پارالمپیک نمی‌رفت، آسیب بیشتری می‌دید
  • تشکیل کمیته‌های مشترک ایران و عراق برای مقابله با اخبار دروغ و جعلی
  • باید یک تفاهم بزرگ رسانه‌ای میان ایران و عراق اتفاق بیفتد
  • اجراهای متنوع گروه‌های موسیقی محیطی در خانه هنرمندان ایران