Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، عبدالله یوسفی رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: پیش بینی می‌شود، تا پایان امسال ۴۷۸ تن قارچ در واحد‌های تولیدی این استان برداشت شود.

یوفی افزود: بیشترین میزان تولید قارچ در استان با ۱۲۰ تن مربوط به شهرستان‌های بجنورد و شیروان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی تعداد واحد‌های گلخانه‌ای تولید قارچ در استان با احتساب مشاغل خانگی را ۴۱ واحد دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه قارچ تولیدی استان از نوع صدفی و دکمه‌ای است گفت: در راستای حمایت از تولیدکننده ها، تسهیل در صدور مجوز‌های تاسیس و بهره برداری واحد‌های تولیدی قارچ مشاغل خانگی، اعطای تسهیلات ویژه طرح‌های تولید و توسعه واحد‌های قارچ از محل تبصره ۱۸ و برگزاری کلاس‌های آموزشی با همکاری دستگاه‌های دولتی انجام شده است.

خراسان شمالی ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از این سطح ۳۰۰ هزار هکتار کشتزاز است و بیش از ۸۰ هزار بهره بردار بخش کشاورزی در این حوزه فعالیت می‌کنند، این استان بیشترین شاغل در بخش کشاورزی را دارد.

سالانه بیش از دو میلیون و ۵۰۰ هزار تن انواع محصول زراعی، باغی و دامی در خراسان شمالی تولید می‌شود.

انتهای پیام/ ر

افزایش ۱۴ درصدی تولید قارچ در خراسان شمالی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۴۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۲ هزار و ۶۰۰ متر مربع فرش درخراسان‌شمالی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ مجید الهی راد گفت: : ۴۵۰ نفر از زنان سرپرست خانوار زیرپوشش این نهاد در حوزه صنایع دستی از جمله بافت فرش فعالیت دارند .
وی همچنین با بیان اینکه خرید به قیمت روز از مددجویان خریداری می شود، .افزود: ۷۰ بافنده فرش زیر پوشش این نهاد حمایتی بیمه هستند.
به گفنه الهی راد درآمد ناخالص حاصل از هر مترمربع فرش برای بافندگان بین ۳ تا 5 میلیون تومان است.
رئیس اتاق بازرگانی بجنورد در آماری اعلام کرد: در خراسان شمالی ۲۶ هزار بافنده فرش فعالیت دارند که به‌نوعی سه درصد جمعیت استان را شامل می‌شوند.
از این تعداد بافنده پنج هزار بافنده فرش ترکمن هستند.

دیگر خبرها

  • تولید ۲ هزار و ۶۰۰ متر مربع فرش درخراسان‌شمالی
  • افزایش ده درصدی مصرف برق در خراسان رضوی
  • افزایش ۳۷ درصدی میزان تولید پتروشیمی بوشهر
  • افزایش ۶۲ درصدی تولید انرژی در نیروگاه ری
  • سرمایه گذاری دو هزار میلیاردی درشهرستان گرمه
  • روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی
  • افزایش اعتبار هنرستانهای خراسان شمالی /هنرستان ها باعث رشد اقتصادی منطقه می شود
  • ایجاد شهرک فناوری در خراسان شمالی با همکاری پارک علم و فناوری
  • خراسان شمالی خود کفا در تولید گوشت سفید/افزایش ۲۶ درصدی جوجه ریزی در استان
  • اُفت ۴۰ سانتی متری آب از سفره‌های زیرزمینی خراسان شمالی/ ابلاغ دستورالعمل مهار اضافه برداشت آب از چاه‌های کشاورزی