Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: در هفدهم اکتبر، تحت رهبری ولادیمیر پوتین، فرمانده کل نیروهای مسلح، تمریناتی نظامی در سطح هوا، دریا و زمین تحت عنوان رعد-۲۰۱۹ انجام گرفت. طی این تمرینات نظامی، موشک‌های بالستیک و کروز مورد آزمایش قرار گرفت".

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در ادامه بیانیه این وزارتخانه آمده است: "تمام برنامه‌های حین تمرین نظامی، به طور کامل پیاده‌سازی شدند و تمام موشک‌ها به اهداف خود اصابت کردند".

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارتش روسیه از روز سه‌شنبه، تمرینات نیروهای هسته‌ای راهبردی ۲۰۱۹ تحت عنوان "گروم" (به معنای رعد) را آغاز کرده است که در کنار ناوگان شمالی، نواحی نظامی غربی، جنوبی و مرکزی را نیز در بر می‌گیرد.

مرکز ملی کنترل وزارت دفاع که در مسکو واقع است، به طور مکرر فعالیت‌های ارتش روسیه را نظارت و هماهنگ می‌کند؛ ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری این کشور نیز به عنوان فرمانده ارشد، گاه از این مرکز بازدید کرده و تمرینات نظامی را تحت نظر می‌گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وزارت دفاع روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۵۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفیر روسیه کمک تسلیحاتی آمریکا به اوکراین را مضحک خواند

آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا وعده‌های کی یف به واشنگتن مبنی بر عدم استفاده از موشک‌های ATACMS برای حمله به خاک روسیه را نادرست توصیف کرد.

براساس گزارش آرتی، سفیر به خبرنگاران گفت: مضحک است که مشتریان اوکراینی قول داده‌اند که از موشک‌ها علیه اهدافی در خاک روسیه استفاده نکنند 

روزنامه پولیتیکو پیشتر به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داده بود که دولت آمریکا در ماه مارس گذشته برای اولین بار از زمان آغاز درگیری در سال ۲۰۲۲، مخفیانه موشک‌های تاکتیکی ATACMS را به اوکراین عرضه کرده است.

پس از تصویب مجلس نمایندگان و سنای  آمریکا، جو بایدن، رئیس جمهور این کشور، بسته‌ای از قوانین را برای کمک نظامی به اوکراین، اسرائیل و تایوان امضا کرد.

 در این بسته ۶۰.۸۴ میلیارد دلار برای کمک به اوکراین اختصاص یافت. از این مبلغ ۲۳.۲ میلیارد دلار برای تکمیل تسلیحات ارسال شده از انبار‌های پنتاگون، ۱۳.۸ میلیارد دلار برای خرید نظامی برای نیرو‌های اوکراینی در بازار آزاد، ۱۱.۳ میلیارد دلار برای حمایت از عملیات نظامی آمریکا در منطقه استفاده خواهد شد و ۲۶ میلیون دلار برای حسابرسی اختصاص داده شده است.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه تاکید کرد که تحویل محموله‌های تسلیحاتی آمریکا وضعیت را در میدان جنگ به نفع کی‌یف تغییر نخواهد داد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • آمادگی کره شمالی برای آزمایش یک سامانه موشک‌انداز جدید
  • تحولات اوکراین|واکنش مسکو به ارسال موشک‌های دوربرد به کی‌یف
  • قرارداد ۶میلیارد دلاری تسلیحات و تجهیزات آمریکا برای اوکراین
  • شکست بزرگ اسرائیل در آزمایش دفاعی ایران
  • سفیر روسیه کمک تسلیحاتی آمریکا به اوکراین را مضحک خواند
  • روسیه: ۲۹۹ پهپاد اوکراینی منهدم شد
  • کره شمالی: ما یک قدرت نظامی فوق العاده می‌سازیم
  • نیویورک‌تایمز: جنگ اوکراین برای ارتش آمریکا حکم رگه طلا را دارد
  • قمار جنگ اسرائیل و ایران
  • ارتش روسیه به سامانه ضدهوایی اس-۵۰۰ مجهز می شود