Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ حدود هزار نفر از کُردهای سوریه در فرار از حملات ترکیه به منطقه کردستان عراق رسیدند. مقامات کردستان عراق گفته اند که به این افراد اقامت داده اند.

300  هزار آواره

- از زمان آغاز حمله ترکیه، بیش از 300 هزار شهروند غیرنظامی در شمال شرق سوریه آواره شده اند. این آمار توسط دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکثر آوارگان مربوط به استان حسکه و دو منطقه کوبانی (استان حلب) و تل ابیض (استان رقه) در شمال سوریه هستند.

40 مدرسه در استان حسکه سوریه به مراکز پناهجویان تبدیل شده است. بسیاری از پناهجویان نیز به خانه آشنایان و فامیل رفته اند و برخی دیگر نیز بی پناه هستند.

خبرگزاری فرانسه نوشت: ترکیه تلاش می کند با حمله به شمال شرق سوریه، نیروهای کرد را از مرزهایش دور و منطقه حائل ایجاد کند. ترکیه تلاش می کند بخشی از 3.6 میلیون پناهجوی سوری در این کشور را به این منطقه حائل منتقل کند.

حمله در خط مرزی 120 کیلومتری با سوریه آغاز شده و در برخی مناطق ارتش ترکیه تا عمق 30 کیلومتری وارد شده اند.

دیده بان حقوق بشر سوریه همچنین گفته است که 72 شهروند غیرنظامی در شمال شرق سوریه کشته شده اند.

  به دنبال خروج نظامیان آمریکایی از شمال شرق سوریه و حمله ارتش ترکیه به این منطقه، نیروهای کرد با دولت بشار اسد به توافق رسیده اند تا ارتش سوریه به سمت مرزهای شمالی این کشور حرکت کند و مانع از پیشروی ارتش ترکیه شود.

همچنین کردهای شمال سوریه توقف همه علیمات ها علیه داعش را اعلام کردند.

علاوه بر این، ارتش سوریه کنترل تعدادی از پایگاه های ارتش آمریکا در شمال سوریه را به دست گرفت.

ارتش آمریکا نیز یکی از انبارهای سلاح و مهمات خود را در شمال سوریه بمباران کرد.

 

  پناهجویان کُرد سوریه به شهر دهوک (کردستان عراق) رسیدند عکس: سفین حامد - خبرگزاری فرانسه خانواده ها در حال فرار از شهر کوبانی سوریه/ خبرگزاری فرانسه دود بلند شده از شهر راس العین سوریه در پی حملات ارتش ترکیه عکس: اوزان کوسه - خبرگزاری فرانسه شلیک موشک ارتش ترکیه از شهر جیلان بینار به سمت شهر راس العین شمال سوریه 2019 برچسب ها: رویداد24 ، حمله ترکیه به عراق ، حمله به کردهای عراق ، ترکیه ، حمله ترکیه به عراق ، آواره شدن کردها ، پناهجویان کردستانی ، حمله اردوغان به کردها سرگرمی

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 حمله ترکیه به عراق حمله به کردهای عراق ترکیه حمله ترکیه به عراق حمله اردوغان به کردها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۵۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار رئیس حشد شعبی با بشار اسد


به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، فالح الفیاض رئیس هیئت حشد شعبی با بشار اسد رئیس جمهور سوریه دیدار کرد که طی آن راههای تقویت همکاری دوجانبه میان سوریه و عراق را بررسی کردند.

 

اسد تاکید کرد ایستادگی و توانمندی ارتشهای سوریه و عراق پایه و عامل اساسی در تحقق پیروزی ها علیه تروریستها و حامیانشان بود.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)، در این دیدار راههای تقویت همکاری میان دو کشور در زمینه های مبارزه با تروریسم و هماهنگی فعال در خصوص کنترل مرزها و پیگرد گروههای افراطی و بقایای آنها که همچنان برای هدف قرار دادن امنیت سوریه و عراق تلاش می کنند، بررسی شد.

اسد گفت تروریسم، کشتار و خونریزی را در هر نقطه از جهان در پیش گرفته است، حامیان تروریسم در عراق و سوریه همان حامیان تروریسم در اماکن دیگر هستند، هر چند اسم و عنوان آن گروههای تروریستی متعدد باشد.

دیگر خبرها

  • حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه «یاردن» ارتش اسرائیل
  • دیدار رئیس حشد شعبی با بشار اسد
  • هشدار رییس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ تن/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام دو پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده‌های روسیه
  • هشدار رئیس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ نفر/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده های روسیه
  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • اسرائیل جرأت نکرد تصاویر آثار حمله ایران را به دنیا نشان دهد | این رژیم بمب اتم هم بخواهد...| بلینکن درباره ارتش اسرائیل به نخست وزیر عراق چه گفت؟
  • انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در سوریه
  • تاکید اسد بر موضع باثبات سوریه در مسئله فلسطین و مقاومت
  • کشته شدن ۳۲ عنصر پ ک ک در شمال عراق توسط ترکیه
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق