Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیده فاطمه حسینی رئیس شورای اجرایی ایران در IPU روز پنجشنبه با اشاره به بند پیشنهادی هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: توانستیم در این اجلاس پیشنهاد ایران درباره لزوم همکاری دولت‌ها برای مقابله با بیابان‌زایی و پدیده ریزگردها را به تصویب برسانیم.
وی با اشاره به وضعیت نگران کننده پدیده ریزگردها در ایران بیان کرد: تلاش کردیم تا کشورهای شرکت کننده در این اجلاس را به ضرورت سرمایه‌گذاری در کاهش خطرات ناشی از بیابان‌زایی، قطع درختان جنگلی و طوفان شن (ریزگردها) ترغیب و اقناع کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای اجرایی ایران در IPU با تاکید بر اینکه وجود پدیده ریزگردها در ایران به ویژه استان‌های جنوبی کشور همچون خوزستان در برخی فصول به شدت این استان‌ها را تحت تاثیر قرار داده است، بیان کرد: قطعنامه مصوب اجلاس ۱۴۱ بین المجالس جهانی بنام تغییرات آب و هوایی است که به عنوان آیتم اضطراری از سوی کشور هند ارائه و از سوی هیات‌های حاضر به تصویب رسید.

حسینی ادامه داد: با پیشنهاد نمایندگان هیات ایرانی موضوع ضرورت تلاش و سرمایه‌گذاری کشورها برای مقابله با بیابان‌زایی، قطع درختان و از بین بردن جنگل‌ها و پدیده ریزگردها که از سوی ایران پیشنهاد شد، با اقبال هیات‌های حاضر در اجلاس به تصویب رسید و به قطعنامه الحاق شد.

به گفته وی، بند پیشنهادی هیات پارلمانی کشورمان (بند شماره ۸ از قطعنامه مذکور) از پارلمان‌های ملی می‌خواهد؛ مطابق با چارچوب طرح کاهش خطرات ناشی از بلایا (مربوط به دوره زمانی ۲۰۳۰-۲۰۱۵ ) موسوم به Sendi Framwork، دولت‌های خود را به حمایت از توسعه ملی و جامع، تقویت کاهش خطر ناشی از بلایا، ارائه پاسخ موثر به آنها و به سرمایه‌گذاری در اقدامات مرتبط با کاهش خطر بلایایی همچون بیابان زایی، قطع درختان جنگلی و طولان‌های شن ترغیب کنند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: ریزگرد بیابان زایی طوفان شن شورای اجرایی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۵۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه پایانی پنجمین کنفرانس سالانه بین‌المجالس برای قدس در ترکیه

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، بیانیه پایانی 27 ماد‌ه‌ای پنجمین کنفرانس بین‌المجالس برای قدس که با حضور رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور و نعمان کورتولموش، رئیس مجلس ملی ترکیه در استانبول و نمایندگانی از 80 کشور جهان برگزار گردید، منتشر شد.
 
ماده اول اعلامیه شامل محکومیت شدید جنگ نسل‌کشی استبدادی است که توسط رژیم اشغالگر اسرائیل در نوار غزه به راه افتاده است.
 
در این بیانیه با بیان این که اشغالگری اسرائیل بزرگترین مانع برای صلح در منطقه است، تاکید شد که ایدئولوژی صهیونیستی، بزرگترین تهدید برای صلح جهانی است و ناقض تمام ارزش‌های انسانی و ناقض قوانین حقوقی و اخلاقی و اقدام تروریستی محسوب می‌شود.
 
این بیانیه تلاش‌های آمریکا و برخی کشورهای غربی در حمایت نظامی و اقتصادی از حضور اشغالگران برای ادامه کشتار، گرسنگی و آوارگی فلسطینیان در غزه را محکوم کرد و خواستار ورود مقادیر کافی غذا، آب آشامیدنی و کمک‌های پزشکی بدون هیچ مشکلی به ساکنان غزه شد.
 
برخی از موارد مندرج در بیانیه عبارتند از:
 
- اصرار به توقف فوری جنگ برای نجات خون مردم بیگناه و توقف ماشین جنایت و ویرانی.
 
- تاکید بر اینکه سیاست کشتار و نسل‌کشی توسط رژیم اشغالگر و ماشین کشتار آن یک سیاست رسمی است که از زمان اشغال 1948 به طور سیستماتیک علیه مردم فلسطین اجرا شده است.
 
-  یادآوری اعمال تبعیض قومی (آپارتاید) توسط رژیم اشغالگر اسرائیل که بدترین شکل اشغال در جهان است.
 
- قدردانی از مقاومت فلسطین و قهرمانان بزرگی که در برابر جنگ نسل‌کشی جنگیدند و تاکید بر این که مقاومت مردم فلسطین در برابر اشغالگری حق مشروعی است که قوانین الهی و قوانین بین‌المللی آن را تضمین می‌کند.
 
- رد توصیف مقاومت فلسطین و گروه‌های فلسطینی مدافع مردم و سرزمین خود به عنوان تروریسم و ​​داعش. آنها جنبش‌های آزادی خواهانه‌ای هستند که به خاطر نقش ملی تحسین شده خود در مطالبه آزادی، رهایی و استقلال شایسته ستایش و احترامند.
 
- قدردانی از مواضع کشورهایی که از همان ابتدا حمله استبدادی به غزه را محکوم کردند.
 
- تقاضای بی‌طرفی دادستان ارشد دیوان کیفری بین‌المللی، محکومیت سفر وی به رژیم اشغالگر و عدم بازدید وی از نوار غزه برای بررسی جنایات نسل‌کشی و درخواست صدور حکم بازداشت جنایتکاران اسرائیلی درگیر در جنگ نسل کشی.
 
- فراخوان برای ایجاد یک ساختار حقوقی بین‌المللی با حمایت پارلمان‌ها برای هماهنگ کردن تلاش‌های وکلایی که به دنبال محاکمه جنایتکاران جنگی نسل‌کشی هستند.
 
- هشدار درباره تحقق موج جدید آوارگی مردم فلسطین از کرانه باختری و غزه 
 
- حمایت از جنبش جهانی بایکوت رژیم اشغالگر و حامیان آن و درخواست از پارلمان‌ها برای تصویب قوانینی که به جنبش جهانی بایکوت کمک می‌کند.
 
- ایستادگی در مقابل موج عادی‌سازی با رژیم اشغالگر که کشورهای جهان از جمله برخی کشورهای عربی و اسلامی را فرا گرفته است و تقویت این موضوع که نمایندگان مجلس نقش تعیین کننده‌ای در رد عادی سازی با کشورهای خود دارند.
 
- حمایت از فعالان بین‌المللی از کشورهای مختلف جهان که در زمان جنگ در فعالیت‌هایی برای رفع محاصره ناعادلانه غزه مشارکت دارند و دعوت از نمایندگان مجلس برای شرکت در فعالیت‌ها، از جمله ناوگان آزادی، برای شکستن محاصره.
 
- احیای نظام حقوق، عدالت، ارزش‌ها و اصول حسنه در میان پارلمان‌ها، دولت‌ها و مردم در برابر اتحاد ظلم، بی‌عدالتی، اشغالگری و نژادپرستی که از رژیم اشغالگر در جنگ جنایتکارانه خود علیه غزه نوار حمایت می‌کند.
 
-تأکید برکمک به تلاش‌های کمک‌رسانی و  دعوت از نمایندگان پارلمان‌ها برای کمک به غزه برای مقابله با خطر قحطی.
 

دیگر خبرها

  • برنامه دولت انگلیس برای مقابله با تغییرات اقلیمی غیرقانونی اعلام شد
  • سازمان‌های مسئول باید در مقابله با جرایم کمک کار پلیس باشند
  • زمان اجلاس «صلح اوکراین» اعلام شد/ روسیه دعوت نشد!
  • بیانیه پایانی پنجمین کنفرانس سالانه بین‌المجالس برای قدس در ترکیه
  • اقدام پالایشگاه گاز هاشمی‌نژاد برای مقابله با ریزگردها
  • البرز در وضعیت هشدار نارنجی هواشناسی
  • بهادری جهرمی: افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی تصویب شد
  • افزایش ۳۵ درصدی حقوق بازنشستگان حداقل بگیر/کمترین حقوق آن ها ۱۰ میلیون تومان می شود
  • راه‌های کنترل قند خون صبحگاهی در افراد دیابتی
  • تصویب نصب هزار پنل خورشیدی برای تولید برق سبز در خراسان رضوی