Web Analytics Made Easy - Statcounter

رهبر انقلاب آخرین بار چه زمانی به کربلا مشرف شده‌اند؟، رونمایی از جت آموزشی و پیشرفته تمام ایرانی «یاسین»، بسیج همه امکانات سپاه برای خدمت به زائرین اربعین، ارتش و سپاه در اوج همبستگی برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، رهبر انقلاب آخرین بار چه زمانی به کربلا مشرف شده‌اند؟، رونمایی از  جت آموزشی و پیشرفته تمام ایرانی «یاسین»، بسیج همه امکانات سپاه برای خدمت به زائرین اربعین،  ارتش و سپاه در اوج همبستگی از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در پنجشنب ۲۵ مهرماه است که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمریکا معافیت عراق از تحریم‌های ایران را تمدید کرد

یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت که معافیت تحریمی عراق برای واردات گاز طبیعی و برق از ایران به مدت 120 روز دیگر تمدید شده است.

طبق ترجمه ایسنا از «اس پی گلوبال»، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اظهار داشت: «این معافیت اطمینان ایجاد می‌کند که عراق می‌تواند در کوتاه مدت نیازهای انرژی خود را در حین برداشتن گام‌هایی برای کاهش وابستگی به واردات انرژی از ایران، تامین کند.»

وی افزود: «ما با دولت عراق در زمینه حمایت از تدابیر کاهش‌دهنده وابستگی انرژی در تعامل هستیم.»

 

رهبر انقلاب آخرین بار چه زمانی به کربلا مشرف شده‌اند؟

به تازگی صفحه دفتر نشر آثار مقام معظم رهبری در اینستاگرام مطلبی درباره آخرین سفر رهبری به کربلا منتشر کرده است. سال ۱۳۳۶ آخرین مرتبه‌ای بود که رهبر معظم انقلاب به کربلا مشرف شدند و از آن پس تاکنون فراق ۶۰ ساله‌ای میان ایشان و کربلا افتاده است.

در ادامه متن منتشر شده توسط صفحه دفتر نشر آثار مقام معظم رهبری در اینستاگرام را مشاهده می‌کنید:

اولین زیارت

اولین باری که رهبر انقلاب به زیارت کربلا رفته‌اند در سال ۱۳۲۵شمسی در ۷ سالگی بوده: «پدرم میخواست برود مکه. بنا بود ما را ببرد عتبات، بگذارد، خودش برود مکه و برگردد. [اما]نتوانست گذرنامه‌اش را درست کند. گذرنامه عتبات را هم نتوانست بگیرد. شب‌های سختی گذراندیم... در بصره گمان می‌کردیم که دیگر تقریباً از خطر جسته [ایم]. منزل یکی از علمای آن‌جا وارد شدیم. یکی دو روز آن‌جا ماندیم. بعد بلیت گرفتند. رفتیم نجف. چند ماهی نجف بودیم. کربلا بودیم. کاظمین و سامرا بودیم...»

آخرین دیدار

سفر دیگر ایشان به عتبات عالیات در حدود ۱۸سالگی انجام‌گرفته است. در سال ۱۳۳۶، حدود ۵۸ سال پیش، به‌همراه مادر و برادر و تعدادی از بستگان برای دیدار با خویشاوندانی که ساکن نجف بوده‌اند عازم عراق می‌شوند. در شهر نجف در درس علما و مدرسان حوزه علمیه نجف حضور می‌یابند، ولی به خواست پدر پس از حدود دوماه به مشهد بازمی‌گردند.

 

جت آموزشی و پیشرفته تمام ایرانی «یاسین» رونمایی شد

جت پیشرفته آموزشی و تمام ایرانی یاسین صبح امروز (۲۵ مهرماه) با حضور امیر سرتیپ «امیر حاتمی» وزیر دفاع، امیر سرتیپ خلبان «عزیز نصیرزاده» فرمانده نیروی هوایی ارتش و «سورنا ستاری» معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، در پایگاه شهید نوژه همدان رونمایی شد.

این هواپیمای آموزشی مادون صوت، پس از گذراندن مراحل تست نهایی، صبح امروز با دستور فرمانده نیروی هوایی ارتش، نخستین پرواز رسمی خود را بر فراز پایگاه شهید نوژه اجرا کرد.

این جت آموزشی به دست توانمند متخصصان وزارت دفاع و همکاری نیروی هوایی ارتش طراحی و ساخته شده است.

جت آموزش پیشرفته تمام ایرانی |«یاسین» دارای 12 متر طول، چهار مترارتفاع و پنج و نیم تن وزن بدون بار در شرایط برخاست عملیاتی است و می تواند تا سقف 12 کیلومتر به پرواز درآید.

 

همه امکانات سپاه برای خدمت به زائرین اربعین بسیج شده است

سردار رمضان شریف مسئول روابط عمومی و سخنگوی سپاه به تشریح اقدامات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی پرداخت و گفت: برابر برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده و تدابیر فرمانده کل سپاه،  سپاه‌های استانی در استانهای کرمانشاه، ایلام و خوزستان با پشتیبانی نیروی زمینی و معاونت‌های ستادکل سپاه و تجربه‌ای که در سال‌های گذشته در جریان خدمت‌رسانی به زائران اربعین آموخته‌‌اند پای کار آمده‌اند تا امکانات لازم برای برگزاری هرچه باشکوه مراسم پیاده‌روی اربعین فراهم کنند.

 

وی افزود: سپاه پاسداران برخی کارهای زیرساختی مانند تعریض، آسفالت و بهینه‌سازی راه‌ها را پیش از آغار مراسم راهپیمایی انجام داده است و بار انجام این کار بیشتر به دوش قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) و یگان‌های مهندسی نیروی زمینی سپاه بوده است.

 

سردار شریف با اشاره به بخش دیگری از اقدامات سپاه پاسداران برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی تصریح کرد: بخش دیگری از فعالیت‌‌های سپاه شامل فعالیت‌هایی است که به‌منظور تأمین رفاه حال زائران اربعین صورت گرفته است که از جمله آنها می‌توان به راه‌اندازی دو کارخانه یخ‌سازی در استان‌های خوزستان و ایلام که برای تولید یخ مورد نیاز زائران اربعین فعالیت به‌صورت 24ساعته فعالیت می‌کنند، اشاره کرد.

 

توجه به حقوق معلولین و نابینایان باید در جامعه نهادینه شود

جلسه دیدار جمعی از نخبگان و فعالان تشکل‌های مردم نهاد جامعه روشندلان کشور با معاون اول رییس جمهور برگزار شد. اسحاق جهانگیری در این جلسه با تاکید بر اینکه شرایط فعالیت تشکل های معلولین و نابینایان کشور باید تسهیل شود، تصریح کرد: تشکل ها قادر هستند صدای خود را به گوش مسئولین کشور برسانند و لازم است که بسترهای لازم برای فعالیت تشکل های معلولین و نابینایان فراهم شود تا بتوانند مطالبات و دغدغه های خود را از دستگاههای مرتبط پیگیری کنند.


معاون اول رییس جمهور با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی در جامعه برای رعایت حقوق معلولین و نابینایان گفت: رسانه ملی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر دستگاه‌های متولی فرهنگی باید توجه به حقوق معلولین و نابینایان را در کشور نهادینه کنند.


معاون اول رییس جمهور با اشاره به قانون عصای سفید که بر اساس آن وقتی افراد نابینا عصای خود را به رانندگان نشان دهند راننده ملزم به ایست کامل تا عبور فرد نابیناست، این پرسش را مطرح کرد که چه تعداد از رانندگان و آحاد جامعه از این قانون مطلع هستند؟ باید برای حمایت از معلولین و نابینایان و رعایت حقوق آنها اطلاع رسانی و فرهنگ سازی مناسب انجام شود و این موضوعات در مطالب آموزشی مدارس و برنامه های فرهنگی صدا و سیما گنجانده شود.


جهانگیری با تاکید بر اینکه سرعت حرکت جامعه باید روز به روز به سمت تعالی اخلاق و ارزش های انسانی بیشتر شود، گفت: یکی از شاخص های رشد جامعه و تعالی ارزش های انسانی در کشور توجه به گروه های کم توان اجتماعی و شنیدن صدای کسانی است که صدایشان شنیده نمی شود.


معاون اول رییس جمهور همچنین با اشاره به لایحه قانون حمایت از حقوق معلولان که در سال 94 از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی ارسال شد، افزود: خوشبختانه مجلس شورای اسلامی نیز این قانون را تصویب کرد و تلاش خواهیم کرد که آیین نامه های اجرایی مرتبط با این قانون هرچه زودتر تصویب و به دستگاهها و نهادهای مرتبط ابلاغ شود.

 

خط تولید جت «یاسین» به زودی آغاز به کار می‌کند

امیر سرتیپ «عبدالکریم بنی طرفی» در مراسم رونمایی از جت آموزشی «یاسین» اظهار داشت: امروز یک هواپیمایی که در داخل کشور طراحی و ساخته شده بود پرواز موفقیت‌آمیز خود را در پایگاه شهید نوژه انجام داد که جا دارد این افتخار بزرگ را خدمت ملت بزرگ ایران تبریک عرض کنیم.

وی درباره مختصات این هواپیما بیان کرد: این هواپیما ۱۲ متر طول، عرض بال ۱۱ متر و ۴ متر ارتفاع دارد و از ۲ موتور توربوجت برخوردار است که این موتورها در داخل کشور ساخته شدند، طراحی این هواپیما در کشور سبک جدیدی را در حوزه ساخت هواپیما برای جمهوری اسلامی به ارمغان آورد.

رئیس‌ سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع بیان کرد: می‌توانیم بگوییم از امروز صنعت ساخت هواپیماسازی کشور به طور کامل شروع بکار کرد و این جت مطابق با نیازهای نیروی هوایی ارتش و با مشارکت چند ساله بین سازمان صنایع هوایی و نیروی هوایی ساخته شد و در نظر داریم هر چه سریعتر به مرحله تولید و در اختیار نیروی هوایی قرار دهیم.

 

ارتش و سپاه در اوج همبستگی هستند

مراسم گرامی‌داشت سالروز تاسیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با حضور امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش و تقدیر از خانواده شهدا، جانبازان و آزادگان و همچنین رونمایی از کتاب‌های «فرهنگ دفاعی ارتش مبتنی بر رهنمود‌ها و تدابیر فرماندهی معظم کل قوا»، «تبیین بیانیه گام دوم انقلاب» و مستند‌های تلویزیونی «رویای ناتمام»، «یونیفرم»، «جای پای فرهاد» و «منفی سی و هشت درجه» و کتاب صوتی «یادنامه شهید سرلشکر خلبان عباس بابایی» برگزار شد.

امیر سرلشکر موسوی در این مراسم ضمن تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی (ع)، گفت: همه باید بر روی چهار ارزش شناخته شده ارتش محکم بایستیم و نگذاریم هرگز سست شود.

او با بیان اینکه نقش سازمان عقیدتی سیاسی در الگو شدن ارتش بسیار تعیین کننده بود، گفت: می‌دانم که همه دل‌ها اکنون بین نجف تا کربلا است؛ بنابراین امیدواریم توفیق شود تا در سال‌های آینده در چنین روزی حد فاصل نجف تا کربلا به غبار قدم‌های زائران اباعبدالله الحسین (ع) متبرک شویم.

فرمانده کل ارتش ضمن تاکید بر حفظ اتحاد و همدلی بین ارتش و سپاه، خاطر نشان کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز نه تنها رقیب یکدیگر نیستند بلکه در اوج همبستگی و هم‌افزایی هستند. رقیب ما، «ماموریت» ما است. ما قرار است نظام و کشور را حفظ کنیم و باید ببینیم که نظام کجا ایستاده و ما کجا ایستاده‌ایم؛ باید دنبال نظام بدویم و دغدغه ما این باشد که آیا از جهات مختلف برای حفظ نظام به توانمندی‌های لازم رسیده‌ایم یا خیر؟/

 

 

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی اربعین پیاده روی اربعین زائران اربعین حسینی اربعین ۹۸ مرز بین المللی شلمچه حب الحسین یجمعنا کانون های مساجد موکب اربعین اخبار سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۵۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سانحه برای هواناوهای ارتش آمریکا و جراحت ۳۰ ملوان و تفنگدار دریایی

در جریان  تمرین رزمی در سواحل فلوریدا در آمریکا شماری ملوان و تفنگدار دریایی این کشور آسیب دیدند.

به گزارش مشرق، رسانه‌ها روز یکشنبه از حادثه برای ملوانان و تفنگداران نیروی دریایی آمریکا در روزهای گذشته حین یک تمرین رزمی خبر دادند.

وبگاه «میلیتری تایمز» گزارش کرد که در جریان تمرین رزمی در رزوهای گذشته نزدیک ساحل فلوریدا ده‌ها ملوان و تفنگدار نیروی دریایی ایالات متحده مجروح شدند.

نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد که شماری از مجروحان این حادثه به بیمارستان دانشگاه ساوانا منتقل شدند .

در این حادثه ۲ فروند هواناو «هاورکرافت» نیروی دریایی که برای جابجایی نیروها و مواد از کشتی به ساحل استفاده می‌شوند، سانحه دیدند.

در بیانیه نیروی دریایی آمریکا به دلایل امنیتی به علت حادثه و جزئیات بیشتر اشاره نشده است.

اخیرا نیز نیروی دریایی آمریکا دستور زمین گیر شدن ناوگان جت آموزشی «گاس‌هاک» خود را به دلیل نقص موتور صادر کرد.

سخنگوی آموزش هوایی نیروی دریایی آمریکا از رخ دادن دستکم یک این حادثه مربوط به این جت آموزشی از حین پرواز خبر داد که خلبان را مجبور به فرود اضطراری کرد.

پیشتر نیز یک جت از همین نوع حین ماموریت دچار نقض فنی شده بود.

نیروی دریایی و تفنگداران دریایی آمریکا از این جت برای برنامه آموزشی خلبانی خود برای و مأموریت های ضربتی تاکتیکی استفاده می‌کنند. نیروی دریایی اولین بار در سال ۱۹۹۷ این جت را به ناوگان دریایی عرضه کرد.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • L90 ایرانی؛ رونمایی از رقیب جدید تارا و دنا
  • عکس | رونمایی چینی ها از تسلا سایبرتراک فیک! + عکس
  • سانحه برای هواناوهای ارتش آمریکا و جراحت ۳۰ ملوان و تفنگدار دریایی
  • حاجی علیزاده: امسال ۱۵ هزار زائر از استان تهران به حج تمتع مشرف می‌شوند
  • (تصاویر) رونمایی چینی‌ها از تسلا سایبرتراک فیک!
  • تمام لوکوموتیو‌های مسافری و باری به دوربین مجهز می‌شود
  • تمام لکوموتیوهای مسافری و باری به دوربین مجهز می‌شود
  • باید یک تفاهم بزرگ رسانه‌ای میان ایران و عراق اتفاق بیفتد
  • تمام لکوموتیوها به دوربین مجهز می‌شوند
  • ◄ تمام لوکوموتیوها به دوربین مجهز می‌ شود