Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت: ۲۵۰ مجوز اقامتگاه بوم‌گردی با هدف توسعه صنعت گردشگری در استان صادر شده است. ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۹ استانها آذربایجان شرقی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی، مرتضی آبدار در بازدید از طرح‌های گردشگری و تاریخی شهرستان عجب‌شیر اظهار داشت: یکی از راه‌های رونق گردشگری تقویت اقامتگاه‌های بوم‌گردی است و این کار می‌تواند تأثیر بسزایی در جذب گردشگران داخلی و خارجی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:درآمدزایی و  اشتغال زایی در روستاهای هدف و جلوگیری از مهاجرت بی رویه روستاییان به شهرها از اهداف عمده توسعه گردشگری بوم گردی است.

36 اقامتگاه بوم‌گردی روستایی در خراسان جنوبی فعال استکردستان| 1700 اقامتگاه بوم‌گردی در کشور به مردم خدمات ارائه می‌دهند60 اقامتگاه بوم‌گردی گردشگری روستایی در کردستان راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در عجب شیر نیز 8 روستای هدف گردشگری و بوم گردی شناسایی و مصوب شده است افزود:این روستاها شامل تپیک دره، قوزلوجه، چهاربرود، هرگلان، زاویه،  ینگجه،  باراز و بوکت است.

آبدار در این بازدید با بیان محورهای توسعه و گردشگری در شهرستان عجب شیر افزود: طرح‌های مرمت و بازسازی حمام شیشوان و باز آفرینی بازار تاریخی شیشوان و اجرای طرح مرمت و نجات بخشی پل تاریخی قیزیل کورپی خانیان که مربوط به دوره قاجار است در دست اقدام می‌باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی ادامه داد: گمانه زنی تعیین حریم تپه‌های تاریخی با محوریت گل تپه و مرمت اضطراری، طرح حفاظت از کتیبه اورارتویی جوانقلعه و ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در سد قلعه چای و طرح مرمت و پیگیری و بازسازی قلعه ضحاک از طرح‌های اولویت دار میراث فرهنگی در این شهرستان است.

فرماندار عجب شیر نیز در این بازدید خواستار مقاوم سازی و نجانت بخشی پل قیزیل کورپی خانیان که در حال تخریب است شد و گفت: این پل تنها را ارتباطی روستای والینجق می‌باشد و با توجه به اینکه در مسیر رودخانه قلعه چای قرار دارد نیاز به بازسازی و مرمت دارد و باید جز برنامه‌های اولویت میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان باشد.

عادل اصغرپور خواستار ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در منطقه قلعه چای شد و افزود: این منطقه از ظرفیت بالایی برای تبدیل شدن به مجموعه بزرگ گردشگری در استان برخوردار است.

وی با اشاره به اجرای طرح بوم گردی در روستای تپیک دره گفت: این روستا برای اجرای طرح بومگردی معرفی شده‌ که این طرح در آینده با حفظ بافت با ارزش و قدیمی در این روستا اجرایی می‌شود.

فرماندار عجب شیر رونق صنعت گردشگری عجب شیر را در گرو حفظ و مرمت و بازسازی اماکن تاریخی دانست و گفت: این شهرستان دارای منطقه نمونه گردشگری و بیش از 110 اثر تاریخی بوده و نیازمند توجه بیشتر مسوولان استان است.

انتهای پیام/ش

R7887/P/S6,47/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۶۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرمت طرح‌های مشترک میراث فرهنگی و شهرداری در میبد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، سید محمد رستگاری با قدردانی از اقدامات شورای اسلامی شهر و شهرداری میبد در راستای احیا و مرمت بافت تاریخی و معابر ارزشمند میراث فرهنگی گفت: مقررشد؛ میراث فرهنگی با مشارکت شهرداری برای مرمت و احیا قلعه مهرجرد و بارجین اقدام کند.


رستگاری با بیان اینکه کارخوبی که درگذر شاه جهان آباد صورت گرفته است؛ مجموعه عالی برای رویداد‌های فرهنگی گردشگری درراستای توسعه گردشگری پایدار در میبد است گفت: نارین قلعه، قنات و محوطه آن نیز نیاز به توجه بیشتر و مرمت و بازسازی دارد که باید پیگیری لازم جهت تامین اعتبار آن انجام شود.


وی با اشاره به کف سازی، بدنه، نورپردازی و احیا و مرمت راسته از سوی شهرداری گفت: با اقداماتی که در راسته بازار انجام شده است ظرفیت ارزشمندی در این منطقه درحال رقم خوردن در حوزه میراث فرهنگی است. مجید بهارستانی شهردار میبد هم با بیان اینکه میبد بیش از ۸۰۰ هکتار بافت تاریخی دارد گفت: برای حفظ بافت تاریخی و جلوگیری از تخریب آن، در ۱۰ منطقه درحوزه بازآفرینی شهری، زیرسازی، بدنه سازی، مرمت بدنه بافت تاریخی کار کردیم.


بهارستانی با بیان اینکه در چهار منطقه از شهر بیشتر هزینه شده است افزود: در راسته بازار ۱۰ میلیارد تومان، گذر شاه جهان آباد ۴ میلیارد تومان، حمام و مسجد جامع شهیدیه ۳ میلیارد تومان هزینه شده است.


وی خاطرنشان کرد: تامین پارکینگ محله ایی و بازآفرینی وخدمات شهری از دیگر اقدامات شهرداری است که برای خدمات رسانی بافت‌های تاریخی، دو دستگاه موتور آتش نشانی خریداری کرده ایم.

دیگر خبرها

  • ۷ بوم‌گردی برتر یزد که باید بشناسید
  • هفتاد اثر موزه شوش، مرمت شد
  • بهره‌برداری از حمام بیگ‌جوان چایپاره با کاربری اقامتگاه بوم‌گردی
  • برنامه‌ریزی برای افتتاح ۴۵ پروژه زیرساختی گردشگری
  • آیین نامه طبیعت‌گردی ابلاغ شد/ آفرودسواران ساماندهی می‌شوند
  • افزایش فعالیت‌های اکتشاف معادن در آذربایجان‌شرقی
  • آیین‌نامه طبیعت‌گردی ابلاغ شد/ آفرودسواران ساماندهی می‌شوند
  • تزریق ۵.۵ هزار میلیارد اعتبار به گردشگری آذربایجان‌شرقی
  • مرمت طرح‌های مشترک میراث فرهنگی و شهرداری در میبد
  • ۷۰ اثر موزه شوش مرمت شد