Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- مسعود اقبالی پیشکسوت فوتبال گفت: معتقدم مشکل اصلی ما در دیدار مقابل بحرین در آرایش تیمی بازیکنان توسط کادرفنی بوده است. تاریخ انتشار: 19:08 - 25 مهر 1398 - کد خبر: ۵۵۹۶۹۸

مسعود اقبالی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری میزان، درباره بازی تیم ملی فوتبال ایران برابر بحرین اظهار داشت: در بازی قبلی که به تیم کامبوج ۱۴ گل زدیم این موضوع باعث شد مقداری غرور کاذب در بین بازیکنان تیم ملی ایجاد شود و آنها فکر کردند مقابل هر تیمی بازی کنند، می‌توانند با تعداد گل زیاد برنده شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر به نکات فنی بازی با کامبوج نگاه کنیم متوجه می‌شویم حدود ۱۰، ۱۵ موقعیت گلزنی را بازیکنان از دست دادند. ما به جای اینکه نقاط ضعف خود را ترمیم کنیم متاسفانه در خواب بودیم و زمانی که به بازی با بحرین رسیدیم با مشکل مواجه شدیم.

وی ادامه داد: مشکل اصلی ما در دیدار مقابل بحرین در آرایش تیمی بوده است و ویلموتس علاوه بر فلسفه‌ای که داشت برخلاف کی‌روش بازی تهاجمی را در دستور کار خود قرار داده بود و علی‌رغم این مسئله بازیکنانی را در خط حمله قرار داده بود که همه دارای یک ویژگی بودند. طارمی، انصاری‌فرد و آزمون بازیکنانی بودند که به تنهایی می‌توانستند در خط حمله شرکت کنند و به عنوان مهاجم اول یا دوم بازی کنند، اما زمانی که این بازیکنان از پست تخصصی خود خارج شدند و در میانه زمین قرار گرفتند به لحاظ تاکنیکی آن چنان که باید در سطح بالایی نتوانستند به تیم ملی کمک کنند.

پیشکسوت فوتبال تصریح کرد: در خط دفاعی مشکلات عدیده‌ای داریم و کنار آن ساختار دفاعی‌مان درست نیست و در مواقع حساس بازیکنان آفساید‌ها را  پرمی‌کردند و این نشان می‌داد که بازیکنان ما تمرکز لازم را در خط دفاعی نداشتند و در بازی با بحرین حتی یک ضربه به چارچوب دروازه حریف نداشتیم که این موارد جزء نقاط ضعف یک تیم محسوب می‌شود. علی‌رغم اینکه بحرین تیم ضعیفی است، اما به دلیل بد بازی کردن ما این بازی را پیروز شد.

اقبالی اظهار داشت: متاسفانه تیم ملی در ۴ بازی قبلی خود مقابل بحرین شکست خورده بود و همین مسئله باعث شد، بر روی اعتماد به نفس بازیکنان تاثیر بگذارد و آنها با ترس و استرس وارد زمین شوند.

وی در پایان درباره عملکرد ویلموتس تصریح کرد: زمانی که کی‌روش هدایت تیم ملی را برعهده داشت فلسفه‌ای به نام کار دفاعی را در پیش گرفت و تا انتها نیز همین برنامه را اجرا کرد و یک قدم هم عقب‌نشینی نکرد، اما زمانی که بخواهیم تفکر تهاجمی داشته باشیم نیاز به خلاقیت، سرعت در حرکت و تصمیم‌گیری داریم اما بازیکنان ما این خلاقیت را ندارند و در نتیجه اگر ویلموتس می‌خواهد بازی تهاجمی را در دستور کار خود قرار بدهد باید ابتدا یک ساختار دفاعی مستحکم را شکل بدهد. اگر ما بخواهیم فقط به حمله فکر کنیم و خوب دفاع نکنیم در نهایت از تیم ملی عراق هم شکست می‌خوریم. اگر بازیکنان تیم ملی همانند دیدار با بحرین برابر عراق هم بازی کنند به طور حتم ما نتیجه را به حریف واگذار خواهیم کرد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مسعود اقبالی مارک ویلموتس کارلوس کی روش تیم ملی فوتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۶۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوتبالیستی که 90 دقیقه برای تراکتور دوید (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، مدافع راست سابق پرسپولیس که در حضور حمید مطهری به ترکیب اصلی تیم تراکتور رسیده، در بازی با استقلال انگیزه بسیار زیادی برای درخشش داشت و تمام تلاش خود را کرد تا مقابل استقلال پاس گل بدهد.

نکته مهم در مورد شیری این بود که باتوجه به تمایل مطهری به موقعیت‌سازی از کناره‌ها، او نقشی پررنگ در حملات تراکتور داشت و دائم مجبور بود که از خط دفاعی جدا شود و از پشت هافبک‌ها به گوشه برود و توپ بگیرد یا در برخی موارد حتی خودش توپ را از دفاع به حمله ببرد.

در عین حال مدافع راست تراکتور در رقابت با بازیکنان تهاجمی تیم استقلال و همچنین گوستاوو بلانکو که بازیکنی فیزیکی محسوب می‌شود، کارهای تدافعی را به خوبی انجام داد تا از پس ماموریت خود در سمت راست خط دفاعی بر بیاید و با موفقیت استادیوم یادگار را ترک کند.

نکته جالب اینکه او در بازی بعدی مقابل تیم سابقش فولاد قرار خواهد گرفت که یک فصل و نیم را در این تیم سپری کرد و حالا در برابر این تیم به میدان می‌رود.

عکس از مهرورز احمدی

دیگر خبرها

  • همین بازیکنان بی‌کیفیت چند هفته دیگر ۵۰ میلیارد تومان می‌خواهند!
  • یک دروازه‌بان شماره 80 پوشید (عکس)
  • پپ گواردیولا: با توجه به آمادگی آرسنال، باید تمام امتیازات لازم در لیگ را کسب کنیم
  • پیام ده‌روسی به لورکوزن: به کامبک اعتقاد داریم
  • چرا پرسپولیس مقابل سپاهان موفق به گلزنی نشد؟
  • مدافع سنگالی بازیکن کلیدی استقلال!
  • فوتبالیستی که 90 دقیقه برای تراکتور دوید (عکس)
  • آلومینیوم با تصویر خاص مقابل فولاد
  • قلب خط دفاعی پرسپولیس بدون تغییر مقابل سپاهان
  • آنچلوتی: تعهد تیمی‌مان شگفت‌انگیز بود