Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-07@16:18:46 GMT

سناتورهای آمریکایی از طرح تحریم ترکیه رونمایی کردند

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۹۷۴۴۱

به گزارش فارس به نوشته رویترز، طرح نمایندگان مجلس سنا خواستار اعمال تحریم‌های جدید علیه مقام‌های ترکیه‌ای است. سناتورهای آمریکایی امیدوارند این طرح با اکثریت قاطع و با حمایت اعضای هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات در سنا به تصویب برسد. 

«لیندسی گراهام»، نماینده جمهوری‌خواه مجلس سنای آمریکا پنجشنبه جزئیاتی جدید از این طرح ارائه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

توضیحات این سناتور آمریکایی حاکی است طرح جدید سناتورها، علاوه بر اعمال اقدامات تنبیهی علیه ترکیه به دلیل آغاز عملیات در شمال سوریه مفادی برای هدف قرار دادن «بانک خلق» ترکیه را نیز شامل می‌شود. وزارت دادگستری آمریکا اخیراً به صورت رسمی این بانک را به پولشویی و نقض تحریم‌ها علیه ایران متهم کرده است. 

این طرح، در صورت تصویب و تبدیل شدن به قانون، دولت آمریکا را به ارائه گزارش‌هایی درباره ثروت «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه و خانواده او  ملزم می‌کند. 

طرح مذکور علاوه بر این، خواستار تحریم تمامی طرف‌های خارجی است که اقدام به تولید نفت در سوریه برای روسیه، ایران و ترکیه کنند. 

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۷۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله موشکی مقاومت عراق به بندر عسقلان اسرائیل/ اعلام آغاز مرحله چهارم نبرد انصارالله یمن علیه اسرائیل/ بازداشت یک نظامی آمریکا توسط روسیه/ تهدید دادگاه لاهه توسط ۱۲ سناتور آمریکایی

بین الملل تابناک: حمله موشکی مقاومت عراق به بندر عسقلان اسرائیل، اعلام آغاز مرحله چهارم نبرد انصارالله یمن علیه اسرائیل، بازداشت یک نظامی آمریکا توسط روسیه، تهدید دادگاه لاهه توسط ۱۲ سناتور آمریکایی و دیدار اسلامی با سفیر عربستان در تهران از مهم ترین خبرها و رویدادهای منطقه ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. 

حمله موشکی مقاومت عراق به بندر عسقلان اسرائیل

مقاومت اسلامی عراق در بیانیه‌ای از حمله موشکی به بندر نفتی «عسقلان» واقع در اراضی اشغالی خبر داد.

 مقاومت اسلامی عراق امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد بندر نفتی عسقلان در اراضی اشغالی را با موشک پیشرفته کروز «ارقب» هدف قرار داده است.

همزمان سرایا القدس (شاخه نظامی جهاد اسلامی) هم در بیانیه‌ای اعلام کرد سدیروت و مفلاسیم و برخی شهرک‌های صهیونیستی مجاور نوار غزه را هدف حمله موشکی قرار داده است.

در پی این حمله، آژیر خطر در سدیروت و برخی شهرک‌های اطراف غزه به صدا درآمده است.

اعلام آغاز مرحله چهارم نبرد انصارالله یمن علیه اسرائیل

پایگاه خبری انصارالله گزارش داد که نیروهای مسلح یمن همزمان با آغاز حمله رژیم صهیونیستی به شهر رفح از فعال سازی مکانیسم بند دوم مرحله چهارم درگیری با رژیم صهیونیستی خبر داد.

طبق مفاد بند فوق کلیه شناورهای هر شرکت کشتیرانی بین المللی که کشتی‌هایش به بنادر رژیم صهیونیستی وارد شود در فهرست اهداف نیروهای مسلح یمن قرار گرفته و تردد آنها در محدوده عملیاتی نیروهای مسلح یمن ممنوع خواهد شد.

طبق بیانیه روز جمعه گذشته سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن مرحله چهارم تشدید نبرد با صهیونیست‌ها عبارت است از:

اول: هدف قرار دادن تمامی کشتی‌هایی که تصمیم ممنوعیت کشتیرانی اسرائیل را نقض کنند و به سمت بنادر فلسطین اشغالی در دریای مدیترانه و در هر منطقه‌ای که در دسترس ما باشد، حرکت کنند.

دوم: اجرای این امر از زمان اعلام این بیانیه شروع می‌شود.

سوم: اگر دشمن اسرائیلی قصد انجام عملیات نظامی در رفح را داشته باشد، نیروهای مسلح یمن تمامی کشتی‌های شرکت‌هایی را که مرتبط با بنادر فلسطین اشغالی از هر ملیتی باشند، تحریم همه جانبه خواهند کرد و از ورود تمامی کشتی‌های کشور مورد نظر به هر مقصدی جلوگیری خواهند کرد.

نیروهای مسلح یمن در پایان این بیانیه تاکید کردند که به یاری خداوند متعال و بر اساس حمایت و پشتیبانی مردم بزرگ یمن و همه آزادگان این امت، در آماده سازی برای مراحل گسترده‌تر و قوی‌تر از اجرای هیچ عملیاتی تا پایان جنگ و محاصره علیه مردم مظلوم فلسطین در نوار غزه، دریغ نخواهند کرد.

تشدید عملیات اسرائیل در رفح در حالی انجام می‌شود که حماس موافقت خود را با پیشنهاد آتش بس اعلام کرده است. گرچه مقامات صهیونیست تاکنون نسبت به این موضوع به طور رسمی تعیین موضع نکرده‌اند، اما برخی منابع می‌گویند حماس با طرح تعدیل شده صلح مصر موافق کرده که مورد تأیید اسرائیل نیست.

بازداشت یک نظامی آمریکا توسط روسیه

به گفته مقامات واشنگتن، یک نظامی آمریکایی روز یکشنبه پس از سفر به روسیه، بازداشت شده است.

به گزارش "ان بی سی نیوز" مقامات آمریکایی افزودند که این نظامی که به نامش اشاره ای نشد ، در کره جنوبی مستقر و به تنهایی به روسیه سفر کرده بود.

آنها اعلام کردند که این سرباز متهم به سرقت از یک زن در کره جنوبی است.

ارتش آمریکا هنوز در این خصوص اظهار نظر نکرده است.

روسیه تاکنون چندین شهروند آمریکایی را بازداشت کرده است.

در میان برجسته ترین شهروندان آمریکایی بازداشت شده در روسیه، می توان به ایوان گرشکویچ، خبرنگار وال استریت ژورنال، که در مارس گذشته بازداشت شد، و پل ویلان تفنگدار سابق ارتش آمریکا که در سال ۲۰۱۸ دستگیر شد، اشاره کرد.

دولت آمریکا ادعا کرده که بازداشت گرشکویچ و ویلان غیرقانونی بوده است و آزادی آنها در اولویت امور دولت جو بایدن رییس جمهور آمریکا است.

تهدید دادگاه لاهه توسط ۱۲ سناتور آمریکایی

۱۲سناتور جمهوریخواه آمریکایی دادگاه لاهه (ICC) را تهدید کرده اند که اگر این نهاد برای مقامات ارشد صهیونیستی حکم بازداشت صادر کند, واشنگتن دادگاه لاهه را تحریم خواهد کرد.

به گزارش "آناتولی", این نامه یک صفحه ای خطاب به کریم خان دادستان دادگاه لاهه است. در این نامه آمده است هرگونه حکم بازداشت احتمالی علیه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر و دیگر مقامات بلندپایه اسرائیل "غیرمشروع و فاقد مبنای قانونی است و در صورت اجرا منجر به تحریم‌های شدید علیه شما و نهاد شما خواهد شد."

این سناتورها آمریکایی با حمایت از جنایت های رژیم صهیونیستی در غزه و کشتار مردم بیگناه فلسطین در این نامه ادعا کردند: اگر اسرائیل را هدف قرار دهید و ما شما را هدف قرار خواهیم داد. این احکام بازداشت از سوی دادگاه لاهه, آن را با بزرگترین دولت حامی تروریسم و نماینده آن همسو می کند. واضح است که هیچ شباهت اخلاقی بین تروریسم نشات گرفته از حماس و پاسخ موجه اسرائیل وجود ندارد.

دیدار اسلامی با سفیر عربستان در تهران

در جریان برگزاری نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در اصفهان، محمد اسلامی با عبدالله بن سعود العنزی سفیر عربستان سعودی در ایران به دیدار و گفت‌وگو پرداخت.

 محمد اسلامی در این دیدار ضمن خوش‌آمدگویی به سفیر عربستان سعودی و ابراز خرسندی از حضور وی در نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای،‌ بر پیوند عمیق دو کشور تاکید کرد و گفت: پیوند قلبی و اشتراکات دینی و فرهنگی دو کشور حدیث وصل دو ملت است. ‌آنچه برای ایران و عربستان اهمیت دارد؛ تلاش برای توسعه تعاملات در راستای منافع ملی دو کشور است.   

وی با اشاره به موضوع توسعه و کاربرد فناوری‌های پیشرفته اظهار کرد: کشورهای خاصی در جهان وجود دارند که به دنبال فناوری‌های نوین هستند. برخی از این کشورها در نظر دارند که ایران خریدار چنین تکنولوژی‌هایی باشد درصورتی‌که رویکرد جمهوری اسلامی ایران در این زمینه کاملا متفاوت است و به دنبال تحقیقات و توسعه فناوری در کشور است.

دیگر خبرها

  • حمله موشکی مقاومت عراق به بندر عسقلان اسرائیل/ اعلام آغاز مرحله چهارم نبرد انصارالله یمن علیه اسرائیل/ بازداشت یک نظامی آمریکا توسط روسیه/ تهدید دادگاه لاهه توسط ۱۲ سناتور آمریکایی
  • نخست‌وزیر بلژیک: در حال بررسی اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه اسرائیل هستیم
  • خیزش دانشگاهیان آمریکایی؛ چالشی برای سیاست‌های دوگانه غرب در قبال حقوق بشر
  • سرکوب آمریکایی‌ها توسط چماقداران ایرانی - یهودی
  • سرکوب آمریکایی‌ها توسط چماقداران ایرانی - یهودی + ویدئو
  • کره شمالی: هیات‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها، محکوم به شکست هستند
  • حمایت مجلس یمن از تشدید مبارزات علیه رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس
  • کره شمالی: آمریکا و متحدانش به دنبال اجتناب از چارچوب سازمان ملل هستند
  • گزارش جدید وزارت خارجه روسیه از وضعیت دردناک حقوق بشر آمریکایی
  • خط‌ونشان جدید کنگره آمریکا برای مجازات دانشجویان حامی غزه