Web Analytics Made Easy - Statcounter

بازیگر سریال «مختارنامه» با اشاره به اینکه همه‌چیز در راهپیمایی اربعین شبیه به معجزه است، گفت: کسانی را دیدم که روی دستشان راه می‌رفتند اما راهپیمایی می‌کردند؛ مادرانی را دیدم که خیلی خسته به نظر می‌رسیدند اما باید تا آخر راه پیاده می‌آمدند. ۲۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۳:۲۲ فرهنگی رادیو و تلویزیون نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، سیدجواد هاشمی از روزهایی گفت که خود در دو راهپیمایی اربعین حضور داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اعتقاد دارد این حرکت حسینی و اتفاق ارتفاق، بی‌بدیل و نمایش بزرگ و تأثیرگذار در دنیا برای هماهنگی شیعیان و دوستداران حضرت اباعبدالله(ع) است.

سید جواد هاشمی مجری، بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم، گفت: همایش بزرگ اربعین نمونه‌ای در هیچ‌کجای دنیا ندارد و از این حیث فکر می‌کنم در دنیا زبانزد خاص و عام است؛ من خودم در دو راهپیمایی اربعین‌حسینی حضور دارم و با کسانی روبرو شدم که شیعه نبودند؛ مسیحیانی که این مسیر را پیاده می‌آمدند و خارجی‌ها و اروپایی‌ها که امام حسین(ع) را در حد تحقیقات اندکی می‌شناختند. اما حرکت آنقدر بی‌بدیل و حیرت‌انگیز بود همه را به سمت خود می‌کشاند؛ موج، موجی است که هر سال هم فزاینده‌تر و عجیب‌تر خواهد بود. در راهپیمایی اربعین اثری است که در هیچ‌شعاری خلاصه نمی‌شود و نمی‌توان نظیر آن را پیدا کرد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا سریال یا فیلم سینمایی برای اربعین ساخته نمی‌شود، تأکید کرد: دیر یا زود فیلم‌های خوبی درباره راهپیمایی بزرگ اربعین ساخته می‌شود؛ شک‌ نکنید در بدو تولد و ابتدای شکوه هر حادثه‌ای، این کم‌فروغی وجود دارد و کم‌کم جا می‌افتد و سوژه‌های خوبی از آن برداشت می‌شود. من مطمئن هستم که همچون مستندسازان، فیلم‌سازان هم به این عرصه ورود می‌کنند و کارهای داستانی کوتاه و بلندی درباره اربعین ساخته خواهند شد. نه تنها کارهای نمایشی ایرانی بلکه جهانی؛ بدلیل اینکه کار جهانی و بین‌المللی برای یک حرکت جهانی، مؤثرتر خواهد بود.

سیدجواد هاشمی خاطرنشان کرد: ساختن این سوژه‌ها بیشتر از فیلم‌هایی که مستقیماً می‌توان ساخت، اثرگذارتر و قابل پخش است؛ به خاطر اینکه هر فیلمی برای حضرت سیدالشهداء(ع) و در اصل موضوع عاشورا، اتفاقی که در اربعین و دروازه ساعات و حضور رئوس‌الشهداء در شام بوده اگر ساخته شود برخی اوقات غیرقابل پخش‌اند. به خاطر اینکه مردم یک نگاه ویژه ذهنی به هنگامه کربلا و اتفاق بی‌نظیر و نقاشی بی‌بدیل پروردگار دارند که نمایش آن از طریق سریال یا فیلم سینمایی امکان دارد این ذهنیت‌ها را تغییر و نقاشی‌ها را بهم بریزد. امکان دارد هرکسی به یک صورت امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) را ببینند و این ترسیم بکشند. به همین دلیل باید به حواشی پرداخت؛ وقتی به حواشی می‌پردازیم مسلماً یکی از آن سوژه‌ها راهپیمایی اربعین بعد از 1400 سال می‌شود.

ماجرای حضور خارجی‌ها در پیاده‌روی اربعین به روایت یک بازیگر/ چرا یک سریال و فیلم خوب ندیده‌ایم؟روایت‌ "کاظم احمدزاده" از پذیرایی کودکان عراقی در اربعین/ این ماکت کوچک‌شده ظهور را باید جدی بگیرند"رضا توکلی" فیلم اربعینی‌اش را استارت زدچرا تلویزیون برای سریال‌هایش رپرتاژ می‌رود؟جمعی از هنرمندان مطرح سینما و تلویزیون در راهپیمایی اربعین + عکس

بازیگر سریال «مختارنامه» به گفت‌وگویش با خبرنگار لبنانی اهل کانادا اشاره کرد و گفت: من با یک خبرنگار لبنانی الاصل اهل کانادا حرف می‌زدم برایش این راهپیمایی و اتفاقات اربعین عجیب بود و می‌گفت چگونه ممکن است بعد از 1400 سال آنقدر عاشق بود و برای امام حسین(ع) بجنگید، شهید شوید و فقط به سینه‌زدن نباشد؛ بلکه به سینه سپر کردن، سینه‌سوزی ختم شود؛ عده‌ای از سلحشوران که خون‌شان را می‌دهند اما مثل حسین عزت‌شان را نمی‌فروشند؛ من به ایشان گفتم شما کافی است اربعین را ببینید همه می‌دانند ممکن است حادثه‌ای برایشان بوجود بیاید در دام تروریست‌ها گرفتار شوند و تعدادی‌شان به شهادت برسند اما پرشور می‌آیند.

اما نکته‌ای که آن خبرنگار به من گفت و بسیار جذاب است این بود که: برای من جالب است که هیچ‌تروریستی در دنیا شیعه نیست و من تا به حال ندیده‌ام و نشنیده‌ام شیعه‌ای این کار را انجام دهد اما دیده‌ام شیعیان ترور شوند. علی‌رغم اینکه دنیا این ذهنیت را درست کرده‌اند شیعه تروریست است و آدم می‌کشد اما همیشه در مقابل تروریست‌ها فقط کشته و شهید شده‌اند. گفتم خب شما فهمیدید و خدا را شکر.

هاشمی تصریح کرد: فکر می‌کنم اربعین را می‌توانیم به عنوان یک نمونه شاخص برای اتحاد شیعیان نشان دهیم و این اتحاد را همه دیده‌اند و از آن خبر دارند.

او اتفاقات اربعین را به دفاع‌مقدس تشبیه کرد و گفت:  من در اربعین اتفاقی را دیدم که در دفاع مقدس دیده بودم؛ من در دفاع‌مقدس آدم‌هایی می‌دیدم که به نظر نمی‌آمد حسین برایشان  عزیزتر از پدر و مادر باشد اما می‌آمدند و با یک حسین تازه در یک عمل بی‌نظیر روبرو می‌شدند و اتفاقاتی رقم می‌خورد حتی تا شهادت‌شان! من در اربعین جوان‌هایی را دیدم که باور نمی‌کردم این همه راه پیاده بخاطر حسین بیایند و مملوء از عشق و مملوء از ستایش حضرت حسین(ع) است.

سیدجواد هاشمی این روزها مراحل تولید فیلم‌سینمایی «شهر گربه‌ها» را با حضور بازیگرانی همچون فرهاد آئیش، امیر غفارمنش، نیوشا ضعیغمی و خیلی از بازیگران دیگر در شهرک غزالی پیش می‌برد؛ این کار برای کودکان و نوجوانان است.

انتهای پیام/

R1515/P1010114/S4,1430/CT3 واژه های کاربردی مرتبط شبکه های سیمای جمهوری اسلامی ایران موکب تسنیم اربعین سینمای ایران رسانه ملی تلویزیون

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شبکه های سیمای جمهوری اسلامی ایران موکب تسنیم اربعین سینمای ایران رسانه ملی تلویزیون شبکه های سیمای جمهوری اسلامی ایران موکب تسنیم اربعین سینمای ایران رسانه ملی تلویزیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۸۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع مقابل دیوان عالی آمریکا در حمایت از افراد بی خانمان

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، روز گذشته دادگاه عالی ایالتی در شهر سان فرانسیسکو در ایالت کالیفرنیا، رسیدگی به پرونده‌ای را درباره وضع افراد بی خانمان شروع کرد. همزمان با برگزاری جلسه دادرسی، صد‌ها نفر از فعالان آمریکایی در مقابل ساختمان دادگاه تجمع کردند. تجمع کنندگان با برپایی راهپیمایی و تجمع، حمایت خود را از افراد بی خانمان نشان دادند. آنها توجه ویژه دولتمردان را به وضع افراد بی خانمان خواستار بودند.
یک شهروند آمریکایی گفت: بی خانمان بودن، جرم نیست. افراد بی خانمان به خانه و حمایت نیاز دارند. جریمه کردن آنها و مجازات آنها، سبب نمی‌شود آنها سرپناه داشته باشند بلکه باعث می‌شود مشکل بدتر شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

راهپیمایی کنندگان نوشته‌هایی در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود «جنگ با افراد فقیر را متوقف کنید». «با فقر مقابله کنید و نه با فقرا»

شهروند آمریکایی دیگری در این باره گفت: به نظرم، رای صادرشده در دادگاه قبلی درباره افراد بی خانمان، یک حکم غیرعادی و بیرحمانه است. با این رویه، افراد محکوم شده کارت شناسایی و حمایت‌های دارویی و ارتباط با اعضای شبکه‌های محلی را از دست می‌دهند که می‌توانند به آنها کمک کنند. چرا باید این کار را کرد؟ چرا باید فرد را جایی فرستاد که هیچ تعلقی به آنجا ندارد؟ باید آنها را در جایی قرار دارد که حس خوبی داشته باشند و از این راه، بتوان به حل مشکل کمک کرد.

 

دیگر خبرها

  • حرف‌های سیدجواد هاشمی درباره رپ کردنش
  • راهپیمایی « جمعه خشم» در مازندران برگزار می شود
  • ادامه مراسم جمعه‌های خشم در مازندران
  • ادامه مراسم جمعه های خشم در مازندران
  • فیلم| آهنگ معروفی که سیدجواد هاشمی ساخته/واکنش هاشمی به فیلم آهنگ خواندنش
  • راهپیمایی جمعی از کودکان و مادران قمی در هفته سلامت و زمین پاک
  • بیش از ۴۰ راهپیمایی حمایت از مردم غزه در کرمان برگزار شد
  • برگزاری نخستین نشست سلامت برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی
  • جنگ غزه کلاس‌های درس دانشگاه کلمبیا را مجازی کرد
  • تجمع مقابل دیوان عالی آمریکا در حمایت از افراد بی خانمان