Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ آمیرام لوین در هاآرتص نوشت: دو سال قبل مقاله‌ای با عنوان «همه مادران یهودی باید بدانند که نخست وزیر و کابینه امنیتی در حال سوق دادن ما به سمت جنگ هستند» را منتشر کردم. من معتقد بودم که اسرائیل باید اهداف محدود و تعریف شده‌ای را برای خود در نظر بگیرد: عقب راندن نیرو‌های ایران تا بزرگراه دمشق-درعا، حمله به مواضع ایران تنها در مواقع اضطراری، پیشبرد دیپلماسی پنهان و عدم فاش سازی برنامه‌های خود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
من تصور می‌کردم که ایران قدرت و استقامت کافی برای تحمل فشار‌ها و ضربات ما را دارد و به آرامی به سمت اهداف خود حرکت خواهد کرد.

 من در مقاله خود اشاره کردم که استراتژی استفاده از لحن تهدید آمیز و بیانیه‌های تبلیغاتی همچون «ما جلوی تثبیت حضور ایران در سوریه را می‌گیریم» کمکی به تحقق منافع اسرائیل نخواهد کرد. این تاکتیک همچنین در درازمدت، ما را وارد یک جنگ پر هزینه با ایران و گروه‌های نیابتی اش خواهد کرد. من معتقد بودم که نتانیاهو سعی می‌کرد برای اهداف سیاسی و انتخاباتی خود در مورد تهدید ایران اغراق کند.

نتانیاهو همچنین با نادیده گرفتن رفاه و امنیت مردم غزه و شهروندان اسرائیل در نقطه مرزی تصمیم گرفت که همچنان درگیری‌ها با حماس و دیگر گروه‌های فلسطینی را ادامه دهد. او تمام تلاش خود را برای تضعیف قدرت مقامات فلسطینی انجام داده است. به عبارت دیگر، نتانیاهو هیچ تمایلی به پیشرفت به سمت حل مناقشه بین اسرائیل و فلسطینی‌ها ندارد. در عوض، او به دنبال القای این برداشت بوده است که اسرائیل باید بر روی تهدید بزرگتر یعنی ایران تمرکز کند.

دو سال قبل هشدار داده بودم که اسرائیل به جای گشودن یک جبهه نظامی آشکار علیه ایران باید به دنبال موقعیت مناسبی برای حملات پیشگیرانه علیه حزب الله باشد. ما از این طریق میتوانستیم تهدید راکت‌ها و موشک‌های حزب الله را از بین ببریم و ضربه مهلکی به متحدان ایران وارد کنیم. نابود کردن قابلیت‌های نظامی حزب الله بهتر می‌توانست قدرت بازدارندگی ما در مقابل ایران را تقویت کند.

امروزه همه مادران یهودی می‌دانند که ما در جنوب، در حال جنگ فرسایشی هستیم که در آن حماس ابتکار عمل را در دست دارد. به عبارت می‌توان گفت دولت نتانیاهو در حال التماس کردن و رشوه دادن به رهبران حماس است تا حملات راکتی به داخل خاک اسرائیل را متوقف کنند. تعجبی ندارد که سیاست نتانیاهو در قبال ایران در حال فروپاشی است و به زودی ما را وارد جنگ فرسایشی دیگری در مرز‌های شمالی کشور کرد.

تهران مطابق با انتظارات قبلی به جای ترک کردن سوریه تصمیم گرفت که حزب الله و شبه نظامیان دیگر را در بلندی‌های جولان مستقر کند. با وجود تحریم‌های اقتصادی ایران در حال از سرگیری برنامه هسته‌ای خود است. تهران ترسی از دونالد ترامپ ندارد. در عوض، ترامپ به عنوان فرمانده کل قوی‌ترین ارتش کره زمین تمایلی به درگیری نظامی با ایران نشان نمی‌دهد. در واقع او در ماه‌های اخیر به دنبال مذاکره مستقیم با رهبران ایران بوده است.

حزب الله تلفات سنگینی را در سوریه متحمل شد. اما اسرائیل در سال‌های گذشته از هدف قرار دادن مواضع این گروه در داخل خاک لبنان پرهیز کرده است. این سیاست اشتباه به بقای این سازمان کمک کرد. ایرانی‌ها تمایلی به تسلیم شدن ندارند. ما باید منتظر اقدامات تلافی جویانه آن‌ها باشیم.

تهران صرفا برای آزمایش کردن تسلیحات خود به تاسیسات نفتی عربستان حمله نکرد. در واقع رهبران ایران می‌دانستند که ترامپ پشت متحد منطقه‌ای خود را خالی خواهد کرد. متاسفانه نتانیاهو و کابینه او نیز این موضوع را نادیده گرفته اند. نتانیاهو به خاطر اشتباهات بزرگ خود باید از نخست وزیری کنار گذاشته شود.

نتانیاهو چطور جرات می‌کند که خواستار تشکیل یک دولت وحدت ملی برای مقابله با تهدیدات ایران شود؟ او به این موضوع اشاره نمی‌کند که خودش عامل ایجاد این تهدید بوده است. رقبای انتخاباتی نتانیاهو باید بر روی این موضوع تمرکز کنند.

رهبران اسرائیل باید بدانند که اولویت اصلی پیشرفت در فرایند صلح با فلسطینی‌ها خواهد بود. ارتش اسرائیل نیز باید بر روی خنثی سازی تهدیدات اصلی از جمله حماس و حزب الله تمرکز کند. بیانیه‌های تهدید آمیز نتانیاهو در مورد ایران هیچ سودی برای ما نخواهند داشت. خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 نتانیاهو رهبران اسرائیل صلح با فلسطین رابطه ایران و اسرائیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۸۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خاتمی: به زور کسی را به بهشت نمی‌بریم/ انگ زدن به یکدیگر مشکل بی‌حجابی را حل نمی‌کند/ عملیات تنبیهی وعدۀ صادق یک کار الهی بود

آفتاب‌‌نیوز :

نماز جمعه این هفتۀ تهران، به امامت سید احمد خاتمی، در دانشگاه تهران برگزار شد. 

وی ضمن اشاره به خطبه ۱۸۸ نهج البلاغه و سفارش امیر مؤمنان به تقوای الهی، گفت: مولا سفارش می‌کنند که نعمت‌های خدا را شاکر باشید. «آلَاء» را تفسیر کرده‌اند به نعمت‌های معنوی، «نَعْمَاء» رو تفسیر کرده‌اند به نعمت‌های مادی؛ غرق در نعمت‌های خدا هستید. بر داده‌های ذات مقدس ربوبی شاکر باشید و فراوان شکر او را به جا بیاورید. 

امام جمعۀ موقت تهران، با بیان اینکه در خطبه‌های اول سخن از مباحث توحیدی بوه است، بیان داشت: بحث توحیدی که در این خطبه طرح می‌کنم، این است که ذات مقدس ربوبی، جای جای‌اش ارحم الراحمین است و جای جای‌اش نیز اشد المعاقبین. در دعای افتتاح خواندیم. در جای جای‌اش خدا مجازات می‌کند. 

خاتمی ادامه داد: انتقام خداوند غیر از انتقام بشر است. انتقام بشر برای آن است که دل خنک شود، اما انتقام خداوند مجازات او است. در قرآن ۱۷ بار واژه انتقام آمده است؛ بخشی از انتقام‌ها، انتقام‌هایی است که از سوی دشمن گرفته می‌شود، ولی بسیار زیادی از آن‌ها انتقام‌های خداست. ۵ بار خداوند به صفت «اللَّهَ عَزِیزٌ ذُو انْتِقَامٍ» موصوف شده و گفته‌اند، انتقام گرفته‌ایم.

وی افزود: قرآن در سه آیه با تاکید صریح می‌کند که «إِنَّا مِنَ الْمُجْرِمِینَ مُنْتَقِمُونَ»، تحقیقاً تردید نکنید که ما به حساب مجرمان می‌رسیم و نابودشان می‌کنیم؛ سوره سجده آیه ۲۲ سوره، زخرف آیه ۴۱، سوره دخان آیه ۱۶. ما انتقام می‌گیریم.

امام جمعۀ موقت تهران تصریح کرد: این ما را من با حساب در این خطبه ذکر کرده‌ام؛ و حساب آن این است که بگویم آنچه که ایران اسلامی در برابر رژیم غاصب صهیونیستی انجام داد، یک کار الهی بود. کاری بود که بر اساس قرآن صورت گرفت. 

خاتمی بیان داشت: در کتاب‌هایی که راجع به اسماء و صفات خدا است، فراوان آمده که «تخلقوا به اخلاق الله»؛ تخلق به اخلاق الهی داشته باشید و بکوشید آن خلقی را که باید داشته باشید، بدست آورید. یکی از همین موارد، انتقام به جایی است که نظام اسلامی از رژیم صهیونیستی گرفت. 

وی در توضیح عملیات تنبیهی وعدۀ صادق، گفت: این حمله تنبیهی و عملیات وعده صادق، بخشی‌اش مربوط به گذشته است. آن بخش مربوط به گذشته است، این است که زدند و ما محکم‌تر زدیم. یک بخش دیگر آن نیز مربوط به آینده است؛ و آنچه مربوط به آینده است، این است که اگر دوباره بخواهند این غلط را تکرار کنند، سیلی محکم‌تر خواهند خورد. نظام، نظامی قرآنی است و ما قرآنی عمل خواهیم کرد؛ اسلامی عمل خواهیم کرد.

امام جمعۀ موقت تهران، در آغاز خطبۀ دوم گفت: در هفته‌های گذشته، مناسبت نیرو‌های مسلح را داشتیم؛ دوم اردیبهشت سالروز تاسیس سپاه پاسدار انقلاب اسلامی در سال ۵۸، ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، ۲۱ فروردین شهادت سپهبد صیاد شیرازی و ۳ اردیبهشت، شهادت سپهبد قرنی. این مناسبت‌ها می‌طلبد یک کلمه از نیرو‌های مسلح بگویم؛ از این بازو‌های پرتوان ملت.

خاتمی گفت: مولا امیرالمؤمنین، پنج تعبیر را در رابطه با نیرو‌های مسلح در عهد مالک اشتر دارند. یک، نیرو‌های مسلح دژ مستحکم ملت‌اند و نخواهند گذاشت که دشمن کمترین تعرضی به ملت داشته باشد. 

وی ادامه داد: دو، نیرو‌های مسلح «زَین الوُلاةِ» (زینت زمامداران‌اند)؛ دیدید که چه تعابیر زیبایی رهبر معظم انقلاب در هفته گذشته راجع به نیرو‌های مسلح داشتند. سه، این‌ها مایۀ عزت دین‌اند؛ عزت نظام اسلامی، عزت دین است. استادی از مراجع به من گفتند که به آقا بگو هرچه می‌توانید خود را تقویت کنید، تقویت شما تقویت دین است، تقویت شما تقویت اسلام است. چهارم، نیرو‌های مسلح «سُبُل الأَمن» هستند؛ اگر این‌ها نبودند و با داعش نمی‌جنگیدند، اگر حاج قاسم ما نبود و با داعشی‌ها نمی‌جنگید، ما باید با آن‌ها در خیابان‌های تهران می‌جنگیدیم. اگر دانشگاه ما، حوزه علمیۀ ما، آموزش و پرورش ما، کشاورزی ما و...، همه چیز با آرامش اداره می‌شوند، در سایه خدمات این عزیزان است.

امام جمعۀ موقت تهران افزود: پنجم، مردم نیاز به این عزیزان دارند که به آن‌ها خدمت کنند. مسئله امنیت رکن و زیربنای همه توسعه‌ها است. اولین ویژگی که قرآن برای یک جامعه نمونه بیان می‌کند، امنیت است. این افتخاری برای نیرو‌های مسلح ما است که چنین تعابیری را مولا در رابطه‌شان داشته باشد. جداً تمام نیرو‌های مسلح ما، شایسته تقدیر و تکریم‌اند؛ ارتش ما، سپاه ما، نیروی انتظامی ما، وزارت دفاع ما و بسیج ما، بحمدالله این ویژگی‌های مولا علی را دارند.

خاتمی بیان کرد: چهارشنبه ۵ اردیبهشت، سالروز شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا و شهادت مرحوم حضرت عبدالعظیم حسنی بود. یک تعبیر در رابطه با عبدالعظیم حسنی دیدم که زنده زنده دفنش کردند و او را به شهادت رساندند؛ بزرگی که ثواب زیارتش، ثواب زیارت سالار شهیدان ابی عبدالله الحسین علیه السلام است.

وی در بیان نکتۀ سوم خود در این خطبه بیان داشت: نکتۀ سوم، سالروز شکست حمله نظامی آمریکا به ایران در طبس در سال ۱۳۵۹ برای نجات گروگان‌هایشان است. خود کارتر می‌گوید ۶ ماه تدارک عملیات مخفیانه کردم، تعدادی هواپیمای نظامی، ۲۰ بالگرد حامل موتورسیکلت‌ها و جیب‌های نظامی و نارنجک و توپ و مسلسل فرستادم، هیچکس هم نمی‌دانست. عملیات شروع شد و استارت عملیات را زدند؛ هواپیما سقوط کرد و عملیات این‌ها را ناکام گذاشت.

امام جمعۀ موقت تهران، با اشاره به آیات سورۀ فتح، تصریح کرد: خدای امروز خدای دیروز هم هست. ان تنصر الله ینصرکم و یثبت اقدامکم.

خاتمی ادامه داد: مناسبت چهارم، روز یازدهم اردیبهشت، روز جهانی کارگر است. مقام معظم رهبری فرمود طبق آمار، نیمی از جمعیت ما کارگران و خانواده‌هایشان هستند و اگر حال این نیم جمعیت خوب شود، ان‌شاءالله حال نیمی از جمعیت ایران به سامان خواهد شد. آقا در مناسبت‌هایی که روز کار و کارگر هست، کلماتشان منشور است. به وزیر محترم کار می‌گویم که این منشور را تدوین و ترسیم کنید؛ باید‌های آقا را در رابطه با کارگرها، از جمله امنیت شغلی که آقا فرمود، اجرایی و عملیاتی کنید. قصه این است که فرمایش ایشان خطابه نیست، بلکه دستورالعمل اجرایی است. بخشی از این کار، اجرایی شده و امیدوارم، باقی آن نیز عملیاتی شود.

وی در بیان ادامۀ مطالب خطبۀ دوم گفت: پنجمین مطلب در رابطه با شهید علامه آیت الله مطهری است؛ بزرگی که در مورد او مطالب زیادی شنیده‌اید. حق او بسیار زیاد است. من فقط یک مطلب راجع به ایشان می‌خواهم بگویم. در روایات ما هست که عالمام شیعه، مرزبانند. انصافاً شهید مطهری، مرزبان دین بود. 

عضو فقهای شورای نگهبان بیان داشت: شهید مطهری، آنجا که پای مبارزه و زندان رفتن بود، زندان رفت. آنجا که جای مبارزه با کمونیست‌ها و مارکسیست‌ها و ایستادن در مقابل میدان‌داری آن‌ها بود، با کتاب اصول فلسفه و روش رئالیسم که متن آن از علامه طباطبایی و شرحش با ایشان بود، در مقابلشان ایستاد. این کتاب تکیه‌گاهی بود در مقابلل با این منحرفین. همچنین، آنجا که التقاطی‌ها وارد میدان شدند، با تمام وجودش وارد میدان شد. 

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر اسم این شهید را شهید مبارزه با التقاط بگوییم، مبالغه نکرده‌ایم. گروهک فرقان از مصادیق کامل التقاطی‌های بی‌دین بود. خود شهید مطهری، سه ماه مانده به شهادتش گفته بود که روزی این فرقانی‌ها، مرا خواهند کشت. با علم وارد میدان شد. می‌دانست که او را می‌کشند، ولی جانش را پای پاسداری از دین گذاشت.

وی ادامه داد: مطلب ششم، در رابطه با غزه است. بحمدالله همین جا، جای تجلیل از صدا و سیما است که در عرصه غزه، خوب عمل کرده و می‌کند؛ هم جنایات وحشیانه صهیونیسم را نشان می‌دهد و هم اقتدار جبهه مقاومت را. 

امام جمعۀ موقت تهران در این خصوص گفت: یک پدیده نسبتاً جدیدی در دنیا پیدا شده و آن پدیده، عبارت است از خروش دانشگاهیان در آمریکا؛ در دانشگاه جورج واشنگتن، کالیفرنیا، سوربون فرانسه و... به حمایت از مظلومین غزه برخاسته‌اند.

خاتمی بیان داشت: این کشوری که به دروغ خود را حامی حقوق بشر معرفی می‌کند، ۱۰۰ نفر از این معترضین را دستگیر کرده است؛ انصافاً مرگ بر آمریکا حقش است. استاد برجسته روابط بین‌الملل در دانشگاه هاروارد می‌گوید که آمریکا، باید بپذیرد که نسل جدید آمریکا، نسلی است که بالکل تغییر کرده است. معنای این حرف، این است که بعد از حدود ۲۰۰ روز مقاومت جانانه مردم غزه، بیداری وجدانی در دنیا شکل گرفته است؛ بیداری دینی و بیداری اسلامی پیش از این شکل گرفته بود، اما احساس می‌شود این بیداری وجدانی، از برکات حدود ۲۰۰ روز مقاومت جانانه مردم غزه است.

عضو فقهای شورای نگهبان افزود: نکته هفتم، در رابطه با حمله جانانه انتقامی ایران است. در خطبه اول گفتم آنچه را که به فضل خدا ایران اسلامی صورت داد، مستند قرآنی داشت؛ آیات انتقام را اشاره کردم. ما طبق سورهٔ بقره آیهٔ ١٩۴ عمل کردیم. آنکه کنسولگری شما را زد، شما نیز بزنید و پروا نکنید. 

عضو مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد: این عملیات، در واقع نمایش قدرت و اقتدار ایران اسلامی بود. در اینجا، حتی آن‌هایی که نفهمیدند، بفهمند که چرا آقا در قصه موشکی، فرمودند اینجا جای مذاکره نیست، و برجام ۲ و ۳ رفت هوا. نقشۀ دومشان، مذاکره موشکی بود؛ مذاکره موشکی نکردیم، نمی‌کنیم و نخواهیم کرد.

وی تصریح کرد: در این عملیات، دشمن خوب فهمید که ما اهل عمل همراه با شعاریم؛ اگر می‌گوییم می‌زنیم، محکم می‌زنیم و با هیچکس تعارف نداریم. این مسئله مهمی است. این، سیره مولای ما علی است، در خطبهٔ هشت نهج البلاغه؛ ما اول عمل می‌کنیم و بعد می‌گوییم. تا نباریم سیلاب جاری نمی‌کنیم؛ اگر چیزی را بگوییم پای حرفمان می‌ایستیم.

امام جمعۀ موقت تهران افزود: ما در این عملیات عجله نکردیم، بیمارستان نزدیم، مدرسه و مراکز اقتصادی را نزدیم حتی پادگان‌های نظامی را نزدیم؛ بلکه فقط پادگانی را زدیم که از آن پادگان به کنسولگری ما حمله کرده بودند؛ و اسم این کار تدبیر و عملکرد عاقلانه و هوشمندانه است.

خاتمی تصریح کرد: به فضل خداوند همه بدخواهان ایران را سر جای خودشان نشاندیم به آن‌ها اعلام کردیم بازی با ایران بازی با دم شیر است و اگر بخواهیم با ایران آنچنان عمل کنید پاسخ جدی خواهید شنید. در این عرصه سه جبهه شکل گرفت. در جبهه مقاومت یمنی‌ها، حزب‌الله لبنان، حشدالشعبی و آزادگان دنیا احسنت گفتند. جبهه دوم، جبهه آمریکا و انگلیس و اتحادیه اروپا بود؛ شما بدبخت هستید که آبروی خود را به ریسمان پوسیده رژیم صهیونیستی گره زده‌اید. بدانید که رژیم صهیونیستی نابود شدنی است. 

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: جبهه سوم، جبهه کسانی بود که همواره ما را دعوت به خویشتن‌داری کردند؛ و ما شما را دعوت می‌کنیم که ارتباط با رژیم صهیونیستی را قطع کنید. شما عرب هستید، مسلمان هستید، آن‌ها عرب و مسلمان را می‌کشند، لااقل تا زمانی که این رژیم آن‌ها را می‌کشد شما ارتباط خود را با آن‌ها قطع کنید. دنیا متوجه شد همان قدر که ایرانیان از اسلام دفاع می‌کنند به همان اندازه نیز از میهن شان دفاع می‌کنند. وقتی مراکز دیپلماسی ما هدف قرار می‌گیرد یعنی خاک ما هدف قرار گرفته است، به همین دلیل ما نیز آنان را زدیم. متدینین همانطور که در جنگ ۸ ساله از ایران دفاع کردند، اکنون نیز دفاع خواهند کرد.

عضو فقهای شورای نگهبان با اشاره به موضوع حجاب گفت: حجاب از ضروریات دین است. ١٠ آیه قرآن درباره حجاب است. صد‌ها روایت درباره حجاب آمده است. رهبری فرمودند بی‌حجابی هم خلاف شرع و هم خلاف قانون است و نظام اسلامی در مقابل این ناهنجاری خواهد ایستاد به زور کسی را به بهشت نمی‌بریم، اما نظام در مقابل ناهنجاری خواهد ایستاد و عقب‌نشینی هم ندارد. تقاضا دارم در مساله عفاف و حجاب، دوقطبی شکل ندهید؛ به اندازه کافی، دوقطبی وجود دارد. منطقی و استدالی بحث کنید و به یکدیگر انگ نزنید. انگ زدن به یکدیگر مشکل بی‌حجابی را حل نمی‌کند. 

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • خاتمی: به زور کسی را به بهشت نمی‌بریم/ انگ زدن به یکدیگر مشکل بی‌حجابی را حل نمی‌کند/ عملیات تنبیهی وعدۀ صادق یک کار الهی بود
  • خطیب نماز جمعه تهران: به زور کسی را به بهشت نخواهیم برد
  • راهپیمایی در ایتالیا علیه سیاست‌های نظامی‌گری غرب
  • استعفای سخنگوی آمریکا در اعتراض به سیاست‌های کاخ سفید علیه غزه
  • «وعده صادق» از بزرگ‌ترین موفقیت‌های نظامی تاریخ معاصر ایران بود/ ایران چگونه نتانیاهو را کیش‌ومات کرد/ چرا آمریکا پشت اسرائیل را خالی کرد؟
  • تظاهرات علیه سیاست‌های نتانیاهو در قلب تل‌آویو
  • بورل: درباره ایران باید جایی را برای دیپلماسی در نظر گرفت
  • بورل: تحریم‌ها ایران را نمی‌ترساند
  • تحلیلگر صهیونیست: اسرائیل در آستانه شکست کامل و نابودی است
  • حقایق نسل‌کشی غزه با صدور احکام بین‌المللی علیه نتانیاهو آشکارتر می‌شود