Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@02:41:38 GMT

کانال‌های پروژه آبرسانی به بجنورد با خاک پر شد

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۹۸۴۸۳

کانال‌های پروژه آبرسانی به بجنورد با خاک پر شد

به گزارش ایرنا، اجرای رینگ شمالی طرح آبرسانی به شهر بجنورد، به عنوان پروژه تکمیلی آبرسانی از سد شیرین دره به این شهر، به طول بیش از ۲۰ کیلومتر، از شرکت آب منطقه ای استان به شرکت آب و فاضلاب واگذار شده است.

هفته جاری، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، به شرکت آب و فاضلاب اعلام کرده است که در اجرای پروژه مزبور، حریم راه رعایت نشده است و پروژه باید متوقف شود و بر این اساس، شرکت آب و فاضلاب استان اقدام به تعطیلی پروژه کرد اما  روز پنجشنبه ماشین آلات راهداری در محل حضور یافته و بخشی از کانال های حفر شده را از خاک پر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی در این باره، از اقدام اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گلایه کرد و گفت: با تماس مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با من، پروژه متوقف شد اما متاسفانه شنیدم که بخشی از کانال حفر شده، پر شده است.

غلامحسین ساقی در باره ضرورت اجرای رینگ شمالی آبرسانی به بجنورد اظهار داشت: نیمی از مردم مرکز استان، هنوز به صورت مستقیم از آب سد شیرین دره بهره مند نشده اند و برای ارتقای کیفیت، باید این طرح اجرایی شود.

وی افزود: اکنون با جذب اعتبارات متمرکز، سه پیمانکار، برای اجرای مخزن و خط انتقال، مشغول فعالیت است.

ساقی با اشاره به اینکه خط انتقال رینگ شمالی بجنورد، از محدوده چند روستا گذر می کند گفت: در چندماه گذشته، با قول هایی که به مردم روستاها داده شده، کارها خوب پیش رفته است و مردم هم تعامل داشته اند و البته قرار است با اجرای این خط، ساکنان روستاهای لنگر، باغچق، علی آباد، محمدعلی پهلوان و چند روستای دیگر از آب سد بهره مند شوند.

وی گفت: برای اجرای حلقه آبرسانی به مناطق شمالی بجنورد، باید مجوزهای لازم از سپاه، ارتش و راه و شهرسازی گرفته می شد که سپاه و ارتش موافقت کرده اند و راه و شهرسازی هم برای دادن مجوزهای لازم درخواست منابع مالی کرده که در بخش اول، ۱۰۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: بر اساس قول هایی که به شهروندان داده ام، ایجاد حلقه آبرسانی به مناطق شمالی بجنورد باید تابستان سال آتی به بهره برداری برسد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی هم دلیل اقدام برای پر کردن کانال ها را رعایت نشدن حریم راه عنوان کرد.

علی اصغر بدیعی مقدم اظهار داشت: شرکت آب و فاضلاب، استعلام لازم را گرفته است اما حریم راه رعایت نشده است.

به گزارش ایرنا، اجرای رینگ شمالی طرح انتقال آب سد شیرین دره به بجنورد در ادامه طرح انتقال آب از سد شیرین دره به بجنورد در حال پیگیری است و با بهره برداری از آن، تمام شهروندان از آب با کیفیت بهره‌مند می‌شوند.

شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی برخی از سال ها به صورت مقطعی تمام مشترکان آب در بجنورد را تحت پوشش آب سد شیرین دره آورده است اما برای بهره‌مندی ۱۰۰ درصدی این مشترکان از آب سد، باید رینگ شمالی خط انتقال کامل شود.

شهر بجنورد مرکز خراسان شمالی ۲۱۰ هزار نفر جمعیت دارد. 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد راهداری آب و فاضلاب خراسان شمالی آبرسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۸۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران جزو کشورهای برتر در سدسازی است | بهره برداری از سد و نیروگاه بزرگ ساخت ایران در سریلانکا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی اکبر محرابیان در مراسم افتتاح پروژه چند منظوره اومااویا در کشور سریلانکا گفت: بر اساس اعلام کمیسیون بین‌المللی آبیاری و زهکشی ایران پنجمین کشور جهان از لحاظ وسعت شبکه‌های آبیاری و زهکشی است. در عرصه تولید تجهیزات و قطعات مورد نیاز تصفیه‌خانه‌های آب و فاضلاب موفق شدیم بیش از ۹۵ درصد نیاز خود را در داخل کشور تأمین کنیم.

وی ادامه داد: در بخش برق بر اساس آمارهای آژانس بین‌المللی انرژی در حوزه تولید برق حرارتی ایران جزو ۱۰ کشور اول جهان است؛ همچنین در بخش نیروگاه‌های برقابی به همت متخصصان ایرانی جزو کشورهای برتر جهان هستیم. تاکید می‌کنیم که در نتیجه رویکرد مثبت دولت‌ها و کشورها در عرصه بین‌الملل می‌توان خیر و صلاح مشترک را آرمان قرار داد و عرصه‌های فنی و اقتصادی را انگیزه‌ای برای توسعه صلح و دوستی بین کشورها و ملت‌ها در نظر گرفت و از این طریق آسایش و رفاه را به آحاد مردم تقدیم کرد.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: به برکت این دستاوردها بیش از ۲۰۰ سد بزرگ و ۶۰۰ سد کوچک با حجم مخزن حدود ۶۰ میلیارد مترمکعب و حدود ۲.۵ میلیون هکتار شبکه آبیاری و زهکشی مدرن و صدهای تصفیه‌خانه آب و فاضلاب در ایران ساخته شده است. با توجه به ظرفیت کشور در صدور خدمات فنی و مهندسی در بخش آب و برق و فاضلاب چند پروژه بزرگ را در کشورهای مختلف جهان یا در حال اجرا داریم یا به تمام رسانده‌ایم.

نیروگاه ساخت ایران در سریلانکا چه خصوصیاتی دارد؟ + تصاویر

وی گفت: به عنوان مثال در کشور تاجیکستان از پروژه‌های به بهره‌برداری رسیده می‌توان به سد و نیروگاه سنگ توده و از پروژه‌های در حال ساخت می‌توان به سد راغون به عنوان بزرگ‌ترین طرح عمرانی در جهان و به تعبیری مرتفع‌ترین سد جهان به ارتفاع ۳۳۵ متر و حجم ذخیره ۱۴ میلیارد متر مکعب توسط مشاوران و پیمانکاران بین‌المللی از جمله شرکت‌های ایرانی اشاره کرد.

وزیر نیرو گفت: امروز نیز سد و نیروگاه بزرگ اومااویا در کشور سریلانکا به بهره‌برداری می‌رسد. پروژه اوما اویا ۱۷۰۰ فرصت شغلی برای مردم سریلانکا ایجاد می‌کند و ساخت دو سد در این پروژه انجام خواهد شد.

طرح چند منظوره اوما اویا که هم اکنون با همت متخصصان دو کشور و توجه ویژه دولتمردان کشور سریلانکا آماده بهره برداری است، یک پروژه پیچیده بود که از جمله اهداف احداث آن می‌توان به تولید ۱۲۰ مگاوات برق، احداث دو سد با کاربرد انتقال میان حوضه‌ای آب، تامین آب شرب بخشی از مردم و تامین آب برای ۵ هزار هکتار زمین کشاورزی اشاره کرد. اجرای موفق پروژه چند منظوره اومااویا می‌تواند مقدمه‌ای برای توسعه همکاری‌های ایران و سریلانکا در سایر پروژه‌های مشابه دیگر باشد.

کد خبر 846945 برچسب‌ها وزارت نیرو سد ایران سریلانکا

دیگر خبرها

  • مدیر عامل جدید شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی معرفی شد
  • لزوم تکمیل دیوار ساحلی منطقه جوادیه بجنورد تا پائیز+فیلم
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی طرح آبرسانی شهر میبد
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی طرح عمرانی آبرسانی شهر میبد
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی پروژه عمرانی آبرسانی شهرستان میبد
  • امدادرسانی آب و فاضلاب استان بوشهر به سیل زدگان سیستان و بلوچستان
  • اعتباری برای روستاهای ضرر دیده از طرح «قمرود» پرداخت نشده است
  • ایران جزو کشورهای برتر در سدسازی است | بهره برداری از سد و نیروگاه بزرگ ساخت ایران در سریلانکا
  • تنش‌های آبی در دیلم رفع شود
  • افتتاح بیش از ۸۰ درصد پروژه‌های جهاد آبرسانی