Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حمید حسینخانی روز پنج شنبه در نشست شورای گفت و گوی بخش دولت و بخش خصوصی استان مرکزی در اراک، اظهار داشت: ماده ۱۳۲ قانون مالیات به مشوق های مالیاتی برای تولیدکنندگان اشاره دارد.

وی ادامه داد: بر اساس ماده ۱۳۲ درآمد ابرازی ناشی از فعالیت های ‌تولیدی و معدنی اشخاص حقوقی غیردولتی در واحدهای تولیدی یا معدنی که از تاریخ اجرای این ماده از طرف‌ وزارت خانه‌ های ذی ‌ربط برای آن ها پروانه بهره‌برداری صادر یا قرارداد استخراج و فروش منعقد می‌شود، از تاریخ شروع بهره‌برداری به مدت پنج‌ سال و در مناطق کمتر توسعه‌یافته به مدت ده‌ سال مشمول مالیات می‌باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اگر سازمان صمت برای یک واحد تولید مجوز بازسازی و نو سازی صادر کند، آن واحد نمی تواند دوباره از معافیت مالیاتی استفاده کند، پس باید سرمایه گذاری و طرح توجیهی به سازمان صمت ارایه و میزان هزینه ها را مشخص کند.

معاون مدیر کل امور مالیاتی استان مرکزی گفت: فرد هنگامی که طرحی را شروع به بهره برداری می کند و دارایی در هزینه را ثبت می کند و پایان سال طرح وی به بهره برداری نمی رسد، در نهایت به سال بعد موکول می شود و باید برای این واحد جدید پروانه جدید صادر شود.

حسینخانی گفت: معافیت های مالیاتی ماده ۱۳۲ نیاز به بررسی بیشتری دارد و  باید از اساس اصلاح شود.

وی افزود: در مورد معافیت های مالیاتی شرکت های خدماتی عمران شرکت های صنعتی باید گفت شهرداری ها به دلیل انجام کارهای خدماتی معاف از مالیات هستند و معافیت های مالیاتی در مورد خدمات عمرانی شرکت های صنعتی باید مورد بررسی قرار گیرد.

کد خبر 4749802

منبع: مهر

کلیدواژه: مالیات حسین خانی اربعین 98 اربعین حسینی مرز مهران ایلام بوشهر زائران اربعین گرگان رادیو اربعین شهرکرد قزوین شیراز استانداری سمنان بیرجند مرز شلمچه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۸۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرخه معیوب سرمایه گذاری درکشور نیاز به اصلاح دارد

رئیس قوه قضاییه در دیدار با رؤسای مناطق آزاد، کارآفرینان و صنعتگران استان هرمزگان گفت:همه رویه‌های معیوب که مانع تولید می‌شود در همکار‌ی با دیگر قوا درحال اصلاح است.

وی گفت: برخی نهاد‌های حکومتی نیز بایستی نگرش خود را به فعالان اقتصادی و فعالان بخش خصوصی تغییر دهندو موانع را از پیش‌روی تولیدگران بردارند.

رئیس قوه قضاییه افزود: بر مبنای بررسی‌های آسیب‌شناسانه از مطالعه پرونده‌های قضایی، یکی از موانع تحقق امنیت سرمایه‌گذاری در کشور انعقاد قرارداد‌های ضعیف است؛ همه قرارداد‌ها از جمله قرارداد‌های دولتی باید اطمینان‌بخش و محکم منعقد شوند و اینگونه نباشد که با تغییر دولت‌ها، مفاد این قرارداد‌ها نیز تغییر کند.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • طغیانی:لغو معافیت مالیاتی به ضرر صندوق سرمایه‌گذاری ثابت است
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه آزاد کرمانشاه با شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب
  • ماده واحده «اصلاح ماده ۴ آیین‌نامه شورای تخصصی حوزوی» ابلاغ شد
  • ماده واحده «اصلاح ماده 4 آیین‌نامه شورای تخصصی حوزوی»
  • نیمه پنهان مالیات‌ستانی
  • آخرین وضعیت مرکز نمایش‌های آئینی «صبا»/ بهره‌برداری مرکز تا پایان امسال
  • ‌لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم به رشد تولید و سرمایه‌گذاری در مناطق محروم کمک خواهد کرد
  • جزئیات سقف ۱۸ میلیارد تومانی معافیت‌های مالیاتی برای صاحبان مشاغل
  • کاهش معافیت‌های مالیاتی بودجه برمبنای احکام برنامه هفتم بود
  • چرخه معیوب سرمایه گذاری درکشور نیاز به اصلاح دارد