Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-30@03:16:18 GMT

شورای امنیت از آتش‌بس در شمال سوریه استقبال کرد

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۹۸۸۹۷

خرداد؛شورای امنیت سازمان ملل متحد ضمن استقبال از آتش‌بس و توقف حملات ترکیه در شمال شرق سوریه، اعلام کرد که منتظر جزئیات درباره این توافق است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «جری ماتجیلا» سفیر آفریقای جنوبی در سازمان ملل و رئیس دوره‌ای شورای امنیت، بامداد امروز- جمعه- گفت: «توافق آتش‌بس و توقف حملات ترکیه به کُردها در شمال سوریه، در صورتی‌که اجرا شود،‌ اقدامی بسیاری عالی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی افزود: «توافق آتش‌بس به طرفین فرصتی برای بازگشت به مسیر سیاسی می‌دهد و ۱۵۰ عضو کمیته قانون اساسی سوریه، که نخستین جلسه خود را قرار است در تاریخ ۳۰ اکتبر برگزار کنند،‌ برای تهیه پیش‌نویس قانون اساسی سوریه ترغیب می‌شوند.»

آمریکا و ترکیه شامگاه پنجشنبه بر سر توقف موقت عملیات ترکیه در شمال سوریه به توافق دست پیدا کردند. توافق میان این دو کشور متحد ناتو بعد از گفت‌وگو میان «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه و «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهوری آمریکا حاصل شد.

پنس تصریح کرد، عملیات نظامی ترکیه به مدت ۱۲۰ ساعت متوقف می‌شود تا شبه‌نظامیان کرد از «خط تعیین‌شده» یعنی ۳۲ کیلومتری مرز عقب‌نشینی کنند و پس از آن، عملیات پایان خواهد یافت.

هنوز برخی از ابعاد این توافق مشخص نیست ولی براساس آنچه اعلام شده است در صورت اجرای این توافق آتش‌بس، ترکیه به تمامی اهداف خود دست خواهد یافت و عملا شبه‌نظامیان کرد از منطقه ۳۰ کیلومتری مرز با ترکیه عقب‌نشینی خواهند کرد.

برچسب ها: شورای امنیت ، آتش بس ، شمال سوریه

منبع: خرداد

کلیدواژه: شورای امنیت آتش بس شمال سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۸۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع سوریه امروز یکشنبه اعلام کرد که جنگ افزارها و پهپادهای تروریستها را در حومه حلب و ادلب هدف قرار داده است.

در بیانیه وزارت دفاع سوریه آمده است: در راستای ماموریت محوله در مقابله با حملات متوالی تروریستها، نیروهای ارتش سوریه در حومه حلب و ادلب و با استفاده از پهپاد، ادوات و تجهیزات تروریستها را هدف قرار داده و منهدم کردند.

در جریان این عملیات شماری از تروریستها به هلاکت رسیده و برخی دیگر زخمی شدند.

همچنین طبق بیانیه وزارت دفاع سوریه، نیروهای ارتش این کشور در حومه لاذقیه موفق به انهدام چند پهپاد تروریستها شدند. تروریستها قصد داشتند حملات پهپادی انجام دهند.

کد خبر 6091455

دیگر خبرها

  • استرداد بیش از ۱۹۰ خانواده عراقی از اردوگاه الهول سوریه به عراق
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • ترکیه: ۱۵ تروریست در شمال عراق از پای درآمدند
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: غافلگیری ایران در زمان عملیات نبود، در راهبرد و تاکتیک بود
  • آمریکا گروهک‌های تکفیری منطقه را احیا می‌کند