Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام علیزاده گفت: برجسته‌ترین برنامه طرح بصیرت عاشورایی در صبح روز اربعین، قرائت زیارت اربعین در ۲۸۰ بقعه متبرکه گیلان است.

حجت الاسلام «ستار علیزاده» به خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت گفت: اداره اوقاف و امور خیریه گیلان همزمان با سراسر کشور مراسم ویژهای در اربعین حسینی برگزار میکند.



مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان اینکه مراسم ویژه اربعین حسینی در قالب بصیرت عاشورایی برگزار می‌شود، اظهار داشت: این مراسم در روز و شب اربعین مصادف با شنبه( ۲۷ آبان )در ۵۰۰ بقعه متبرکه گیلان برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حجت الاسلام علیزاده اعلام کرد: برجسته‌ترین برنامه طرح بصیرت عاشورایی در صبح روز اربعین، قرائت زیارت اربعین در ۲۸۰ بقعه متبرکه گیلان است.


وی ادامه داد: برگزاری مراسم عزاداری، سخنرانی، اطعام، ایستگاه‌های صلواتی از دیگر مراسم بقاع گیلان در روز و شب اربعین حسینی است.


حجت الاسلام علیزاده گفت: به جهت حضور مردم در ۱۵ بقعه سطح یک مجری طرح بصیرت عاشورایی در روز اربعین، در این اماکن متبرکه ایستگاه همه واقف باشیم برای مشاوره وقف دایر خواهد شد.


وی خاطرنشان ساخت: سوگواره بصیرت عاشورایی از ۱۰ شهریور آغاز شده و تا ۷آبان در ۵۰۰ بقعه متبرکه گیلان ادامه دارد.


مدیرکل اوقاف گیلان افزود: ۱۵ بقعه متبرکه از بقاع مجری این طرح در گیلان بقعه سطح یک، ۳۶ بقعه سطح دو و ۴۴۹بقعه متبرکه در سطح سه هستند.


وی افزود: در ۱۵ بقعه سطح یک مجری سوگواره بصیرت عاشورایی در گیلان خیمه‌ معرفت برپا شده است.


حجت الاسلام علیزاده گفت: ۱۹۲ مبلغ و روحانی بومی در برگزاری بصیرت عاشورایی در گیلان مشارکت دارند.


وی همچنین اعلام کرد: نزدیک به سه هزار نفر از اعضای هیئت امنا، اعضای مراکز فرهنگی و قرآنی و خادمان افتخاری بقاع متبرکه مجری خدمت‌رسانی به زائران و برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم در قالب طرح بصیرت عاشورایی هستند.


مدیرکل اوقاف گیلان با اشاره به فضیلت زیارت اربعین در روایات اظهار داشت: از عموم مردم گیلان دعوت می‌کنیم با حضور در مراسم بقاع متبرکه بر شور و حرارت عزاداری حسینی بیفزایند.

پایان پیام/162

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی زائران اربعین حسینی پیاده روی اربعین اربعین اربعین ۹۸ مرز بین المللی شلمچه حب الحسین یجمعنا کانون های مساجد منطقه آزاد اروند قرائت زیارت اربعین بصیرت عاشورایی در گیلان بقاع متبرکه گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۸۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین یادواره شهدای روحانی شهرستان مُهر برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، نخستین یادواره ۱۲ شهید روحانی شهرستان مهر پیش از ظهر دوشنبه با حضور حجت الاسلام محمود محمودی‌زاده مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه فجر فارس، امام جمعه مهر و مسؤولان محلی و شهرستانی در روستای قلعه سید بخش مرکزی شهرستان مهر برگزار شد.

امام جمعه شهرستان مهر در این همایش گفت: در طول دوران ۸ ساله دفاع مقدس روحانیون سراسر شهرستان مهر همدوش و همسنگر با اقشار مختلف مردم در دفاع از کیان ایران اسلامی مردانه جنگیدند و ۱۲ آلاله سروقامت روحانی شهرستان مهر با خون سرخ خود نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را آبیاری نمودند.

حجت الاسلام علیرضا سفار افزود: همیشه شهدای روحانی و روحانیت ما در مسائل فرهنگی، علمی، مبارزه و مجاهدت پیشتاز بودند و به نسبت جمعیتشان بیشترین شهید تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کردند.

در پایان این آئین با اهدای لوح تندیس سپاس و هدایایی از صبر و مقاومت ۱۲ خانواده روحانی شهید شهرستان مهر تجلیل شد.

کد خبر 6098016

دیگر خبرها

  • روحانیون مرزبانان فکری و اعتقادی جامعه هستند
  • مراسم اربعین شهدای حادثه کنسولگری ایران برگزار شد
  • اخذ سند مالکیت امامزاده بی‌بی خدیجه خاتون(ع) شهرستان میبد
  • رییس جدید اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مشهد معارفه شد
  • نخستین یادواره شهدای روحانی شهرستان مُهر برگزار شد
  • نشست نکوداشت شرف‌الاسلام ابن بطریق حلی برگزار می شود
  • مراسم و محافل حرم مطهر بانوی کرامت در هفته پیش رو اعلام شد
  • همایش «دین، سلامت و کمک‌ های بشر دوستانه» برگزار می شود
  • برگزاری مراسم بزرگداشت آیت الله رئوفی
  • کتاب «رضای انقلاب» رونمایی می‌شود