Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@22:59:48 GMT

نخستین کتاب شاعر جوان آستارا رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۹۹۳۱۲

نخستین کتاب شاعر جوان آستارا رونمایی شد

حامد شامگاه پنجشنبه در آئین رونمایی از این کتاب در دفتر طراحی و معماری در خیابان فارابی آستارا گفت: در این کتاب ۷۲ شعر فارسی کوتاه و بلند در قالب نو با موضوعات عاشقانه و اجتماعی در ۷۸ صفحه توسط انتشارات بلم چاپ شده است. 

وی افزود: نام کتاب از بازی شطرنج گرفته شده و به بهای ۱۸۰ هزار ریال عرضه می شود و شعرهای موجود در آن از سال ۹۳ تا ۹۶ را شامل می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مبدع شعر فرانو نیز در این آئین گفت: شاعر در این کتاب با نگاه به مسائل اجتماعی از زبان ساده در شعر بهره می برد و برخی از اشعار آن ویژگی سبک فرانو را دارد و راوی در آن سوم شخص مفرد است.

اکبر اکسیر اظهار کرد: انتشار اولین مجموعه شعر برای هر شاعری تجربه و لذت خاصی دارد و فعالیت برخی از شاعران جوان در این شهرستان در سطح ملی نیز شناخته شده است.  

وی افزود: اهمیت به کتاب و کتابخوانی، موجب توسعه فرهنگی و ترویج مطالعه در جامعه می شود و دستگاه های فرهنگی با خرید کتاب، از پدیدآورندگان آن حمایت کنند. 

وی ادامه داد: نام این شهرستان به فرهنگ و تاریخ ارزشمند آن گره خورده و باید آثار علمی و هنری هنرمندان و اصحاب فرهنگ این شهرستان، بیشتر از جاذبه های تجاری و اقتصادی آن معرفی شود. 

داوود ملک زاده مدیر انتشارات بلم نیز گفت: اعتلای شعر و ادبیات، ارتقای فرهنگ و هنر است و انتشار مجموعه شعر شاعران آستارا، نویدبخش روزهای درخشان فرهنگ و هنر این شهرستان است. 

وی اضافه کرد: محسن حامد با توجه به زبان و نگاه پویا در شعر، مجموعه های بعدی را تکامل یافته تر منتشر خواهد کرد و رونمایی از هر کتاب به معنی نو شدن فرهنگ و اندیشه است و کتاب نباید در خانه ها مظلوم و بی توجه واقع شود. 

شهرام پوررستم و آرش نصرت الهی از شاعران آستارایی در این آئین به بررسی و نقد پیرامون کتاب گامبی پرداختند.

شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده و به صورت میانگین سالانه ۱۰ کتاب توسط نویسندگان و شاعران آن منتشر می شود. 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آستارا شعر و ادب فارسی کتاب گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۹۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| رونمایی از نخستین موتور بنزینیِ ۶ سیلندر؛ ساخت ایران

دریافت 4 MB

دیگر خبرها

  • چرا شعر نوجوان مورد توجه نیست؟
  • رونمایی از کتاب «هنر فرازان» در برج آزادی
  • شهرداری میانه از پیشگامان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است
  • فیلم| رونمایی از نخستین موتور بنزینیِ ۶ سیلندر؛ ساخت ایران
  • قدردانی بانوان آستارایی از عوامل پلیس در اجرای طرح نور
  • چرا سعدی شادترین شاعر ایران سال‌ها نادیده گرفته شد؟
  • شهرستان اردل میزبان چهاردهمین جشنواره منطقه‌ای شعر تمداربیت
  • برگزاری جشنواره منطقه‌ای شعر تمداربیت دراردل
  • روایتی از پیشتازی نصف‌جهان و اهالی آن در عرصه شعر و ادبیات
  • چرا شادترین شاعر ایران سال‌ها نادیده گرفته شد؟