Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از طراحی‌های معروف لئوناردو داوینچی موسوم به "مرد ویترویوسی" با قدمتی ۵۰۰ ساله با وجود مخالفت‌های موجود، در موزه لوور به نمایش درمی‌آید.

یکی از طراحی‌های معروف لئوناردو داوینچی موسوم به "مرد ویترویوسی" که قدمتی ۵۰۰ ساله دارد با وجود آنکه سال‌ها در اتاقی دربسته و در شرایط دمایی خاصی نگهداری می‌شد و به ندرت در معرض دید عموم قرار گرفته است، در اقدامی بی‌سابقه در پاریس در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با وجود آنکه تلاش‌های زیادی برای خارج نکردن این اثر هنری از ایتالیا انجام شد اما انتقال این اثر معروف داوینچی به موزه لوور پاریس به مناسبت پانصدمین سالمرگ لئوناردو داوینچی صورت گرفت و قرار است در معرض دید گذاشته شود.

این اثر هنری یکی از مشهورترین کارهای داوینچی است که فیگور تمام قد از معمار معروف دوران رم باستان را با مرکب بر روی کاغذ کشیده و از ظرافتی خاص و البته کاغذی شکننده برخوردار است. از این رو در جابه‌جایی این اثر  بیم آن می‌رود که دچار صدمه شود.

پیش‌تر نیز دادگاهی در ایتالیا پس از آن که سازمان غیرانتفاعی (ایتالیای ما) اعلام کرد که این اثر هنری برای انتقال به پاریس بسیار شکننده است، طرح انتقال آن را به حال تعلیق درآورد. اما روز گذشته قضات تصمیم گرفتند که براساس برنامه ریزی‌های انجام شده، اجازه دهند که این طراحی بی‌نظیر در اقدامی بی‌سابقه در معرض دید عموم در پاریس قرار بگیرد./ایلنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۹۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیستگاه های مرجانی خلیج فارس در معرض خطر

به گزارش خبرنگارخبرگزاری صدا و سیما معاون محیط زیستِ دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست، گفت: ۱۰۰ گونه آبسنگِ مرجانی در خلیج فارس در معرض نابودی ناشی از این چالش‌های زیست محیطی هستند.
سعید حاجی زاده گزارش می دهد :

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • از آغاز پیش‌فروش بلیت یک نمایش تا «مدرسه در دست بچه‌ها»
  • نمایش اشیای تاریخی ارزشمند کرمان در باغ موزه هرندی
  • نمایش مستند «مدرسه در دست بچه ها» در موزه سینما
  • مکتب جعفری شیراز میزبان پیرغلامان اهلبیت
  • حذف گوشت از بیشتر غذاهای میزبان در المپیک پاریس!
  • واکنش نشریۀ 29 ساله به حذف سریال «حشاشین» از شبکۀ نمایش خانگی/ علاقه ایرانیان به داستان حسن صباح تاریخی است؛ نسازی، می‌سازند(+ جلد)
  • با عشق به ایران در ارمنستان (+عکس)
  • نمایش ۵۹ شیء تاریخی به زودی در موزه‌های استان همدان
  • با عشق به ایران در ارمنستان
  • زیستگاه های مرجانی خلیج فارس در معرض خطر