Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اکوفارس، خبرگزاری تاس به نقل از روزنامه ال ناسیونال گزارش کرد که این اقدام به عنوان راهی برای کاهش بدهی کاراکاس به مسکو مورد بحث قرار گرفته است. این بدهی قابل توجه است و تا پایان ژوئن امسال بدهی به روس نفت به ۱.۱ میلیارد دلار رسید که البته در مقایسه با ۱.۸ میلیارد دلار در اواخر مارس کاهش داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو سال پیش کاراکاس و مسکو توافقی را برای بازپرداخت بدهی به میزان ۳.۱۵ میلیارد دلار به روسیه ظرف مدت ۱۰ سال با حداقل پرداخت در شش سال نخست امضا کردند. وامهای روسیه به ونزوئلا از سال ۲۰۰۶ به بیش از ۱۷ میلیارد دلار رسیده است.
طبق گزارش روزنامه ال ناسیونال، مسکو به این پیشنهاد واکنش مثبتی نشان داده و چندین کمیسیون تشکیل و به ونزوئلا اعزام شده‌اند تا به ارزیابی وضعیت شرکت PDVSA بپردازند. نخستین بازخورد این کمیسیونها این بوده که شرکت مذکور بسیار بزرگ است و باید تعدیل نیروی گسترده‌ای انجام دهد تا رقابتی‌تر شود.     با این حال رقابت پذیری مورد تردید است زیرا عمده تحریمهای آمریکا علیه ونزوئلا، شرکت PDVSA را به دلیل نقش مهمش در منبع اصلی درآمد دولت ونزوئلا که فروش نفت است، هدف گرفته است. شرکت روس نفت نیز اکنون در معرض تحریمهای آمریکا قرار دارد.
روسنفت در پروژه‌های مشترک با شرکت PDVSA در ونزوئلا فعال است. با این حال به نظر می‌رسد این فعالیت‌ها ناقض تحریمهای آمریکا نبوده است. اما الیوت آبرامز، مسئول امور ونزوئلا در وزارت خارجه آمریکا ماه گذشته اظهار کرد که ممکن است در آینده این شرکت روسی هدف تحریمها قرار گیرد. اگر گزارش روزنامه ال ناسیونال تایید شود، این تحریمها احتمالا به زودی وضع خواهند شد.
بر اساس گزارش اویل پرایس، ظاهرا دولت ونزوئلا مایل است از طریق خصوصی سازی کنترل شرکت PDVSA را به روس نفت بسپارد. در هر صورت تغییر مالکیت شرکت PDVSA باید توسط مجلس تایید شود که در کنترل مخالفان دولت قرار دارد.       

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۹۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احضار سفیر روسیه از سوی وزارت خارجه ایتالیا

«آنتونیو تاجانی» وزیر امور خارجه و معاون نخست وزیر ایتالیا امروز (شنبه) دستور احضار «الکسی پارامونوف» سفیر روسیه در ایتالیا را در پی تصمیم برای انتقال شرکت تابعه روسی «آریستون» به «گازپروم» صادر کرد.

به گزارش ایسنا، روز جمعه «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه فرمانی مبنی بر انتقال شرکت‌های تابعه روسی «آریستون» (Ariston) و «بی‌اس‌اچ هاسجریت» (BSH Hausgerate) آلمان به مدیریت موقت شرکت «گازپروم هاوس‌هولد سیستمز» (Gazprom Household Systems) امضا کرد.

به گزارش اسپوتنیک، آنتونیو تاجانی با بیان اینکه این وزارتخانه با بروکسل و آلمان هم همکاری دارد، گفت: «به دبیرکل وزارت امور خارجه دستور دادم سفیر روسیه در ایتالیا را احضار کند. دولت خواستار شفاف‌سازی در مورد موضوع ملی شدن "گروه ترمو آریستون" است.»

شرکت گازپروم به‌عنوان مدیر موقت این دو کسب و کار ایتالیایی و آلمانی عمل خواهد کرد.

روسیه دارایی‌های تعدادی از شرکت‌های غربی را از زمان شروع جنگ در اوکراین تحت «مدیریت موقت» قرار داده است و این اقدامات را به‌عنوان تلافی اقدامات سایر کشورها علیه تجارت روسیه قلمداد می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • چرا سوخو-۳۵ روسیه از اف-۱۶ آمریکا پیشرفته تر است؟
  • دانشجوی آمریکایی: بزرگترین تهدید جهان اسرائیل و آمریکاست
  • سپاه بزرگترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • فروش بیش از ۵۲۶ میلیارد و ۹۷۲ میلیون تومان فرآورده‌های نفتی
  • ذخایر شکلات جهان در خطر است
  • زلنسکی باز هم ساز کمک کوک کرد
  • آمریکا: پوتین دستور مرگ الکسی ناوالنی را صادر نکرده
  • اعتراف آمریکا به دست نداشتن پوتین در مرگ ناوالنی
  • احضار سفیر روسیه از سوی وزارت خارجه ایتالیا
  • لیتیوم را خام‌فروشی نمی‌کنیم/ پای ماندگاری صنایع تبدیلی در همدان می‌مانیم