Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار فتحی زاده روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به حذف روارید در ایام اربعین امسال ظهار داشت: این اقدام (حذف ویزا) سال جاری باعث افزایش حجم تردد زائران از مرزهای چهارگانه شد چرا که با توجه به رفع موانع و مشکلات زیرساختی پیش روی زائران میل و رغبت بیشتری برای شرکت در آیین بزرگ اربعین حسینی داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: با توجه به برخی مشکلات در ایام اربعین امسال جمعیت کثیری راهی عتبات عالیات شدند که با سهولت و کمترین هزینه راهی کشور عراق شدند.

فرمانده قرارگاه انتظامی اربعین ناجا تاکید کرد: بر اساس پیش بینی های انجام شده امسال احتمال افزایش تردد زائران از مرزها وجود داشت و در این خصوص و اینکه حمل و نقل عمومی ظرفیت محدودی برای جابجایی زائران داشت لذا از مردم خواسته شد که با خودروهای شخصی به مرزها مراجعه کنند تا در خصوص پارکینگ ها هم مشکل اساسی وجود نداشت.

سردار فتحی زاده ادامه داد: مسئولان‌ راهداری نیز توانستند به اندازه ظرفیت موجود اتوبوس جهت جابجایی زائران را تامین کند و در این خصوص هیچ گونه چالش و مشکلی در مسیر رفت و برگشت پیش نیامد.

وی اضافه کرد: بر اساس پیش بینی‌ها از امروز (جمعه ۲۶ مهرماه) فرآیند بازگشت زائران اربعین حسینی از عراق به سمت مرزهای چهارگانه بویژه مهران افرایش می یابد.

فرمانده قرارگاه ناجا تاکید کرد: به دلیل اتخاذ تدابیر لازم و برنامه ریزی منسجم در قالب ستاد مرکزی اربعین به مراتب مشکلات نسبت به سال‌های قبل کاهش چشمگیری داشته که این امر بدلیل همراهی و همکاری بسیار خوب مردم با نیروهای انتظامی و امنیتی ممکن شده است.

فتحی زاده افزود: البته در برخی موارد چون ارائه خدمات، حمل و نقل، ایجاد موکب ها، ابرسانی، کمبود سرویس بهداشتی و تکمیل و ساماندهی کامل پایانه برکت نیز مشکلاتی وجود داشت که باید در اربعین سال آینده این موانع رفع شود.

بنابر اعلام رئیس ستاد مرکزی اربعین بیش از ۶۰ درصد از مجموع زائران اربعین امسال از مرز بین‌المللی مهران تردد داشته‌اند.

شهرستان مرزی مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام با داشتن مرز بین‌المللی از معابر اصلی و مهم تردد خودروهای شخصی، کامیون های حامل کالاهای صادراتی و خودروهای حامل زائران عتبات عالیات است.

پیش‌بینی می‌شود در ایام اربعین امسال ۷۰ درصد از مجموع زائران مرز مهران را برای بازگشت به میهن انتخاب کنند، هم اکنون در کنار خروج زائران به کشور عراق، موج بازگشت زائران نیز از مرز مهران آغاز شده است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایلام مرز مهران اربعین ۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۰۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جلال ماب یکشنبه شب در دیدار با نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه هفت کمیته زیر مجموعه ستاد اربعین فعالیت می‌کنند، گفت: کمیته‌های تغذیه و درمان جزو کمیته‌های با فعالیت گسترده محسوب می‌شود.

وی با اظهار اینکه سه هزار موکب زیر پوشش کمیته تغذیه ستاد اربعین سازمان دهی می‌شود می‌کنند، گفت: حدود دو هزار موکب در عراق مستقر می‌شوند و خدمات دهی می‌کنند و هزار موکب نیز در مسیر و مرزها و استان‌های مرزی فعالیت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه بین ۹۰۰ تا هزار موکب نیز به صورت خودجوش و بدون اینکه زیر پوشش و سازماندهی قرار گیرند، خدمات دهی می‌کنند، افزود: این موکب‌ها در مناطق مختلف از جمله خوزستان فعالیت و از زائران حسینی پذیرایی می‌کنند.

جلال ماب یادآور شد: حدود ۷ هزار دستگاه کامیون و خودرو اقدام به انتقال تجهیزات موکب‌ها می‌کنند و بیشتر مالکان خودروها به صورت افتخاری خدمات دهی می‌کنند و طبق پروتکل خاصی و بر اساس همکاری بین گمرک ایران و عراق این خودروها منتقل می‌شوند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با بیان اینکه حدود ۲۰۰ هزار نیروی داوطلب به اداره موکب‌ها می‌پردازند، یادآور شد: اتباعی که از خاک ایران برای اربعین حضور می‌یابند، پتانسیل بسیار خوبی برای تبلیغ هستند و باید از این ظرفیت برای تبیین اربعین حسینی استفاده کرد.

وی با اظهار اینکه که سال گذشته ۷۰ هزار زائر خارجی ازخاک ایران روانه اربعین شدند، تصریح کرد: باید از این دستاورد برای تبیین اربعین بهره گرفت.

کد خبر 6091523

دیگر خبرها

  • تعداد سامانه‌های ثبت تخلفات در جاده‌های زنجان به ۴۱ دستگاه افزایش می‌یابد
  • تبادل نظر ایران و عراق درباره برگزاری مراسم اربعین در مرز خسروی
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی در اربعین ۱۴۰۳
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی دراربعین ۱۴۰۳
  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی
  • از برنامه برای رفع نقاط پرتصادف تا تمهیدات تسهیل تردد زائران اربعین حسینی
  • مشکلات ۴۱۲ نقطه حادثه خیز پرتصادف مرتفع شد/ پیش‌بینی ۴ میلیون زائر برای اربعین امسال
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی