Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-26@21:08:50 GMT

استقبال چین از ابتکار عمل صلح هرمز

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۰۰۲۷۸

استقبال چین از ابتکار عمل صلح هرمز

سختگوی دستگاه دیپلماسی جمهوری خلق چین ضمن حمایت از ابتکار عمل صلح هرمز (OMID/HOPE) که توسط حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران مطرح شده است گفت: ابتکار عمل صلح هرمز باعث صلح و ثبات منطقه می شود.

«گنگ شوانگ» روز جمعه در پاسخ به ایرنا افزود: منطقه خلیج فارس، یک منطقه پیچیده، حساس و بغرنج است چین اوضاع این منطقه را تحت نظر گرفته و به مسایل و تحولات ان به دقت توجه می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: با توجه به تحولات منطقه، چین بر ثبات منطقه خلیج فارس تاکید دارد و امیدواریم منطقه باثبات باشد و به سمت رفع تنش ها گام برداشته شود.

این مقام چینی افزود: چین در همین راستا از هر نوع طرح صلح که هدف آن کاستن از تنش ها باشد و در مسیر تنش زدایی به همه کشورها کمک کند استقبال می کنیم.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین افزود: در همین راستا ما همه کشورهای منطقه را به تعامل و همکاری و گفت و گو با یکدیگر تشیوق می کنیم و امیدواریم از طریق گفت و گو تبادلات بیشتری داشته باشند.

گنگ شوانگ افزود: امیدواریم کشورهای منطقه از طریق همین گفت و گوها در مسیر حل و فصل اختلافاتشان گام بردارند.

ابتکار صلح هرمز از سوی رئیس جمهوری ایران در مجمع عمومی سازمان ملل مطرح شد که هدف از آن همکاری میان کشورهای خلیج فارس و دریای عمان به منظور صلح و ثبات منطقه و امنیت دریایی در این منطقه است.

روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران در هفتاد و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرد: بنا به مسئولیت تاریخی کشورم در حفظ امنیت، صلح، ثبات و پیشرفت در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز، همه کشورهایی را که از تحولات خلیج فارس و تنگه هرمز متأثر می‌شوند به «ائتلافِ امید» یعنی «ابتکار صلح هرمز» (Hormoz Peace Endeavor) دعوت می‌کنم.

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه هدف «ائتلاف امید» ارتقای صلح، ثبات، پیشرفت و رفاه کلیه ساکنان حوزه تنگه هرمز و تفاهم متقابل و روابط صلح‌آمیز و دوستانه میان آنها است، ابراز داشت: این ابتکار حوزه‌های مختلف همکاری مانند تأمین همگانی امنیت انرژی، آزادی کشتیرانی و انتقال آزادانه نفت و سایر منابع به کشورهای حوزه تنگه هرمز و فراتر از آن را دربرمی‌گیرد.

روحانی با تشریح طرح «ائتلاف امید» بیان کرد: «ائتلاف امید» بر پایه اصول مهمی همچون پایبندی به اهداف و اصول ملل متحد، احترام متقابل، منافع متقابل، جایگاه برابر، گفت‌وگو و تفاهم، احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی، خدشه‌ناپذیریِ مرزهایِ بین‌المللی، حل و فصلِ مسالمت‌آمیزِ تمامیِ اختلافات و از همه مهم‌تر، دو اصلِ بنیادینِ «عدم تجاوز» و «عدم دخالت در امور داخلی یکدیگر» قرار دارد.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۰۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۱۲۵۰۰ تن عسل در استان فارس

رضا فزونی با بیان اینکه هفت هزار زنبورستان در سطح استان فارس فعال است، تصریح کرد: صنعت زنبورداری استان فارس در رتبه سوم تولید عسل کشور قرار دارد. 

این مقام مسئول با اذعان به اینکه بیش از ۷۶۰۰ نفر در حوزه زنبورداری مشغول به کار هستند، اظهار کرد: فعالیت زنبورداری از جمله مشاغل مورد استقبال بهره برداران بخش کشاورزی است که در سال‌های اخیر مورد استقبال قرار گرفته است.

او با اشاره به اینکه صنعت زنبورداری محصولات جانبی دیگری نیز دارد که به بازار عرضه می‌شود، افزود: سالانه بیش از یک کیلوگرم ژل شاهانه، ۳۰۰ تن موم، ۱۸ تن موم و ۶۵ تن گرده گل در این استان تولید و برداشت می‌شود. 

فزونی اظهار کرد: شهرستان‌های فیروزآباد، کازرون، و ممسنی از مهم‌ترین مناطق زنبورداری استان فارس است. 

مدیر امور طیور و زنبور عسل سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، افزود: در سال زراعی گذشته و به دنبال آن طغیان آفات با مشکلاتی در صنعت زنبورداری مواجه بوده‌ایم که امید است در صورت بهبود شرایط اقلیمی و از طرف دیگر با مدیریت بهتر زنبورداران و همچنین بالا بردن فرهنگ زنبورداری و آشنایی کشاورزان و باغداران با فواید زنبور عسل و نقش آن در گرده افشانی، با بهبود تولید در این بخش طی سال‌های آتی روبرو باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • واگذاری استقلال به هلدینگ خلیج فارس جفا به مردم محروم منطقه است
  • تولید ۱۲۵۰۰ تن عسل در استان فارس
  • ایروانی: تنها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات کننده اسرائیل است
  • ایروانی:تن‌ها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات کننده اسرائیل است
  • تنها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده اسرائیل است
  • محکومیت حمله اسرائیل به سفارت ایران در نشست بریکس
  • استقبال تعاونی ها از مجموعه پرورش ماهی در قفس خلیج گرگان
  • سمینار «خلیج‌فارس؛ بازیگران منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای» برگزار می شود
  • حق امضا از خطیر گرفته شد؟!
  • خلیج‌فارس و تبعات تغییر اقلیم