Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-04@08:22:35 GMT

حمد بن جاسم: اتحادیه عرب در دنیا بی‌اعتبار است

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۰۰۳۱۸

حمد بن جاسم: اتحادیه عرب در دنیا بی‌اعتبار است

درپی توافق آمریکا و ترکیه درباره شمال سوریه، نخست وزیر سابق قطر با حمله شدید به اتحادیه عرب تاکید کرد که این اتحادیه دیگر هیچ ارزش و اعتباری در جهان عرب و دنیا ندارد. ۲۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۶ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، حمد بن حاسم نخست وزیر سابق قطر در توییتی نوشت: بله، ترکیه و آمریکا درباره نوار مرزی توافق کردند و این امر با کمال تاسف، کم عمق بودن ارزیابی های اعراب و بیانیه صادر شده از اتحادیه عرب را برملا می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اتحادیه نه در سطح جهان عرب و نه در سطح جهان و نه حتی بین خود کسانی که در آن گردهم می آیند، اعتباری ندارد و علت هم این است که مسائل اساسی جهان عرب را بررسی و حل و فصل نمی کند. من نمی خواهم در اینجا تعداد آنها را بشمارم.

وی افزود: علاوه براین، اتحادیه عرب عدالت و اعتباری ندارد که نقش داور را در هرگونه اختلاف بین اعراب ایفا کند. علت هم این است که اتحادیه عرب سیاست هایش را به روش های غیرواقعی در دستور کار قرار می دهد.

انتقاد اردوغان به اتحادیه عرب: چرا کشورهای عربی از پناهجویان سوری میزبانی نمی‌کنند؟/ با پنس دیدار نمی‌کنمسخنان تحقیرآمیز اردوغان در مورد اتحادیه عربتأکید اتحادیه عرب بر حفظ وحدت سوریه/ تجاوز ترکیه تهدیدکننده امنیت و صلح بین‌المللی

 

نخست وزیر سابق قطر در عین حال مدعی شد: الان روشن می شود که ورود ترکیه به نوار مرزی با موافقت آمریکا ، روسیه، ایران و سوریه بوده است.

مایک پنس معاون وزیر خارجه آمریکا شب گذشته بعد از دیدار با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه از توافق دوطرف برای برقراری آتش بس در شمال سوریه خبر داد اما مولود چاوش اوغلو وزیر خارجه ترکیه دقایقی بعد از آن در کنفرانس مطبوعاتی جداگانه توافق برای برقراری آتش بس را تکذیب کرد اما از "تعلیق" تجاوزگری کشورش به شمال سوریه سخن گفت.

انتهای پیام/

 

R7969/P/S8,90/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۰۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عیادت وزیر خارجه ایران از دیپلمات سوری آسیب دیده در حمله تروریستی اسرائیل به سفارت ایران در دمشق

به گزارش جماران؛ امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان از دیپلمات وزارت امور خارجه سوریه که در جریان حمله موشکی - تروریستی رژیم صهیونیستی به سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق به شدت مجروح شد و برای تکمیل روند درمان به تهران منتقل گردیده، عیادت کرد.

امیرعبداللهیان در این عیادت که با حضور کادر پزشکی مسئول درمان ایشان انجام شد، ضمن احوال‌پرسی از دیپلمات سوری، در جریان آخرین پیشرفت‌ها در وضعیت پزشکی و درمانی او قرار گرفت و برای ایشان از درگاه خدای سبحان شفای عاجل مسئلت نمود.

لازم بذکر است امیرعبداللهیان پس از حمله موشکی رژیم صهیونیستی اسراییل به سفارت ایران در دمشق ضمن سفر به سوریه، در حاشیه برنامه ها، با حضور در بیمارستان مرکزی دمشق، به همراه فیصل مقداد وزیر خارجه سوریه از این دیپلمات عیادت کرد.

دیگر خبرها

  • «غزه» مسئله اول جهان است
  • قرارداد میلیاردی اتحادیه اروپا با لبنان برای مهار مهاجران
  • ادعای وزیر دفاع ترکیه درباره حضور پ ک ک در داخل مرزهای ایران
  • دومین برد نوشاد در گرند اسمش عربستان
  • عیادت امیرعبداللهیان از یک دیپلمات سوری
  • ادعای ترکیه مبنی بر کشتن ۴۳ تروریست در یک هفته
  • عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات مجروح شده سوری
  • آلمان: اروپا باید به یک اتحادیه امنیتی تبدیل شود
  • عیادت وزیر خارجه ایران از دیپلمات سوری آسیب دیده در حمله تروریستی اسرائیل به سفارت ایران در دمشق
  • رسانه، سلاح اصلی در جنگ فرهنگ‌ها، ایدئولوژی‌ها و جهان‌بینی‌هاست