Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران که در دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار کرد: برای دستیابی به حقیقت تقوا، توسل به حسین(ع) و نشستن در مکتب حسینی است. جامعه ما در این ماه محرم و صفر و در اربعین حسینی در یک چنین حال و هوایی قرار دارد.

وی افزود: این مجاهدت که امروز در جلوه اربعینی خودش، شکوه خاصی دارد ان‌شالله ما را به فلاح، رستگاری و فتح خواهد رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه موقت تهران گفت: جهان شاهد یک اتفاق بزرگ، بی نظیر و خیره کننده است. اربعین حسینی یک پدیده باشکوه، اعجاب آور و الهام بخش است. از نگاه مومنان این پدیده یک اعجاز است، یعنی راهپیمایی میلیونی اربعین مومنان که خود را به کربلا می رسانند. می‌شود تحدی کرد یعنی اگر کسی راست می گوید نه مثل اربعین بلکه گوشه ای از آن را بیاورد.

حاج علی اکبری گفت: اربعین یک باب جدید بر روی بشریت گشوده شده است و نوید تحقق بخش عالم دیگری است. ما در اربعین حسینی شاهد یک ترکیب بدیع از حسین، کربلا، زیارت و یپاده روی هستیم. پایه ها و بنیان هایی که امروز به عنوان اربعین می‌شناسیم توسط اهل‌بیت بنیانگذاری شده است.

وی ادامه داد: برای انقلاب اسلامی ما در آستانه گام دوم، راهپیمایی اربعین بعنوان یک ذخیره الهی و گنجینه آسمانی رونمایی شد. امروز وقتی می‌گوییم اربعین، این کلمه به اسم رمز جهانی شیعه برای سازماندهی در آستانه تحولات تاریخ تبدیل شده است.

حاج علی اکبری گفت: یک اجتماع با ویژگی های کاملا متفاوت از نظر کمیت که قریب به ۳۰ میلیون نفر یعنی یک اجتماع میلیونی با حرکت در مسیرهای طولانی که حداقل بین نجف و کربلاست با یک مقصد واحد که به سوی حرم مطهر حسینی آن هم عاشقانه داوطلبانه حرکت می‌کنند.

وی افزود: اتحاد و انسجام در هدف، آرمان و حتی در نشانه ها، در احساس، در لباس، در علائم و نشانه ها و یک اجتماعی متکی به خود و کاملاً مردمی از تغذیه، سلامت، اسکان، بهداشت، امنیت و سایر موارد دارای ترکیب خانواده بنیان است. از نوزاد تا پیر در این اجتماع حضور دارند.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: این اجتماع تنوع علمی، قومی، نژادی و دینی دارد. آیا می‌توانیم این حقیقت درخشان را با این همه ابعاد و اضلاع و ویژگی‌ها توصیف کنیم؟ بدون شک و به تعبیر رهبر انقلاب این یک پدیده الهی و معنوی است و حقیقتا قابل توصیف نیست. خیلی از پدیده های الهی درست قابل تفسیر نیست.

حاج علی اکبری گفت: این امر الهی را باید ولی الهی تفسیر و تحلیل کند اما اهل حکمت و معرفت باید به میدان بیایند و با همه وسع خود در این راه مجاهدت کند تا این پدیده را تفسیر و تحلیل کند. شکوهی که هم دارای ابعاد عرفانی، سلوکی و معنوی است و هم دارای ابعاد معرفتی و اعتقادی و فکری است و هم ابعاد تربیتی فکری و اخلاقی است. این پدیده دارای ابعاد جامعه شناختی، سیاسی، امنیتی و جغرافیایی است و ابعاد منطقه‌ای، بین‌المللی، تاریخی و تمدنی هم دارد.

ادامه دارد …

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۰۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویکرد جدید ارائه خدمات در شهرداری اصفهان/ تقویت خدمات‌دهی در ایام اربعین حسینی

معاون خدمات شهری شهردار کربلا با بیان اینکه شاهد رویکرد جدیدی از ارائه خدمات در شهرداری اصفهان از جمله سیستم زمان‌بندی حمل زباله هستیم، گفت: امیدواریم بتوانیم تجربیات موفق شهرداری اصفهان را به‌خوبی به شهردار کربلا انتقال دهیم.

علی یحیی‌عبد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به سفر اخیر خود به شهر اصفهان اظهار کرد: با دعوت رسمی شهردار اصفهان به اصفهان آمدیم و در هفته فرهنگی اصفهان با جشنواره پوپک افتخار حضور در نصف جهان را داشتیم.

وی افزود: به دلیل اشتراکات بین شهرداری‌های اصفهان و کربلا و مردم این دو شهر، علاوه بر جشنواره‌ای که در آن حضور داشتیم، با شهردار اصفهان، معاون خدمات شهری شهردار و تیم استانداری دیدار داشتیم که تمام مباحث حول محور اربعین بود و امیدواریم بتوانیم بالاترین سطح انتقال تجربه را از سوی شهرداری اصفهان داشته باشیم.

معاون خدمات شهری شهردار کربلا با اشاره به دیدار با مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان، گفت: امیدواریم بتوانیم تجربیات موفق شهرداری اصفهان را به‌خوبی به شهردار کربلا انتقال دهیم؛ البته طبق توافق با شهرداری اصفهان مقرر شد در تأمین ماشین‌آلات تخصصی حمل پسماند، جاروی مکانیزه شست‌وشو و کیسه‌های زباله در ایام اربعین به شهرداری کربلا کمک شود.

یحیی‌عبد با بیان اینکه علاوه بر تأمین ماشین‌آلات تخصصی که از اصفهان وارد شهر کربلا می‌شود، برای تأمین نیروهای فنی نیز از شهرداری اصفهان کمک می‌خواهیم، تصریح کرد: طبق توافق طرفین، شهرداری اصفهان حدود دو تا سه هفته یعنی ۲۰ روز قبل از اربعین و سه روز بعد از اربعین به شهر کربلا خدمات‌دهی می‌کند.

وی با بیان اینکه احداث باغ‌های بانوان در سطح مناطق شهرداری اصفهان، باغ پرندگان با نگهداری گونه‌های مختلف پرندگان برای ما قابل توجه بود، ادامه داد: نمونه کوچک باغ پرندگان در شهر کربلا وجود دارد، اما در صدد گسترش آن هستیم؛ بعضی ارتباطات بین شهرداری اصفهان و کربلا ویژه است که در ایام اربعین سال‌های قبل نیز این همکاری را دیدیم.

معاون خدمات شهری شهردار کربلا با بیان اینکه مقرر شد در ایام اربعین مکانی در اختیار شهرداری اصفهان برای اطلاع‌رسانی، فرهنگ‌سازی و آموزش در شهر کربلا قرار داده شود، گفت: نصب بنرهای جمع‌آوری زباله در محل‌های پرتردد به زبان عربی از دیگر اقداماتی است که مقرر شد در اربعین حسینی انجام شود، البته خدمات شهرداری اصفهان در تمام حوزه‌ها در ایام اربعین قابل وصف نیست.

یحیی‌عبد با بیان اینکه شاهد رویکرد جدیدی از ارائه خدمات در شهرداری اصفهان از جمله سیستم زمان‌بندی حمل زباله هستیم، خاطرنشان کرد: مردم اصفهان فرهنگ بالایی دارند و به مهمان‌نوازی شهرت دارند.

کد خبر 751090

دیگر خبرها

  • ۵ هزار میلیارد تومان در حوزه راه‌های ایلام هزینه شد
  • تردد زائران اربعین از مرز تمرچین یک ظرفیت بزرگ فرهنگی است
  • انتقاد تند آیت‌الله جوادی آملی از مشکلات اقتصادی کشور: اقتصاد مثل راهپیمایی نیست که سفارش شود و با سفارش حل شود
  • انتقاد تند آیت‌الله جوادی آملی درباره مشکلات اقتصادی کشور: اقتصاد مثل راهپیمایی نیست که سفارش شود و با سفارش حل شود
  • بهترین فن کویل‌های بازار را بشناسید
  • لزوم تدبیر عراق برای کاهش حوادث رانندگی در ایام اربعین‌حسینی
  • تمهیدات لازم برای اربعین از سوی کشور عراق اندیشیده می شود
  • رویکرد جدید ارائه خدمات در شهرداری اصفهان/ تقویت خدمات‌دهی در ایام اربعین حسینی
  • افزایش واردات محصولات دارای تولید داخل خبر خوبی نیست
  • تصاویری خیره‌کننده از فوران‌های خورشیدی