Web Analytics Made Easy - Statcounter

دیدار این ۲ تیم در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲، برای نخستین بار در ۳۰ سال اخیر به میزبانی پیونگ‌یانگ برگزار شد و در برابر «سکوهای خالی» از تماشاگر با تساوی بدون گل به پایان رسید؛ علاوه بر این بدنبال خودداری کره شمالی از صدور اجازه پخش مستقیم، بازی بدون کوچک‌ترین پوشش رسانه‌ای انجام شد.

کره شمالی منزوی و در مقابل کره جنوبی ثروتمند، عملا در شرایط جنگی به سر می‌برند زیرا نبرد سال‌های ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۳ آنان با آتش‌بس متوقف شده و نه پیمان صلح؛ و اگرچه سال گذشته سیلی از دیپلماسی ورزشی مابین ۲ کشور در گرفت اما به دلیل شکست مذاکرات در خصوص برنامه هسته‌ای و موشکی پیونگ‌یانگ، روابط ۲ شبه جزیره همچنان سرد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«سون هیونگ مین» ستاره باشگاه تاتنهام در این خصوص گفته بود: صادقانه بگویم، بازی سختی بود، آنقدر سخت که فکر می‌کنم خیلی خوش شانس بودیم که بدون مصدومیت و زخمی شدن از کره شمالی برگشتیم؛ حتی در زمین بازی بسیاری از بازیکنان تیم حریف با الفاظ رکیک به ما توهین می‌کردند و به ما لعنت می‌فرستادند.

«چوآ یونگ ایل» نایب رییس فدراسیون فوتبال کره جنوبی نیز مدعی شد که بازیکنان کره شمالی به شدت پرخاشگر بودند.

وی در باره این تقابل گفت: درست مثل جنگ بود؛ آنها با هر جای بدن خود از آرنج گرفته تا دست و زانو برای آسیب زدن به بازیکنان ما استفاده می‌کردند؛ واقعا شرایط سختی بود؛ مقامات کره شمالی زمانی که با آنان حرف می‌زدم تماس چشمی هم با من برقرار نمی‌کردند چه رسد به جواب دادن.

میزبان بازی فیلم دیدار را روی یک دی‌وی‌دی ضبط کرد و آن را در اختیار تیم میهمان قرار داد اما شبکه رادیو تلویزیونی کره جنوبی (KBS) به دلیل کیفیت پایین فیلم ضبط شده، برنامه خود را برای پخش آن لغو کرد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کره جنوبی کره شمالی پیونگ یانگ جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۰۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرسپولیس در نبردهای سرنوشت‌ساز ۹ امتیاز از دست داد!

پرسپولیس از مجموع دو بازی رفت و برگشت مقابل سپاهان و استقلال فقط ۳ امتیاز کسب کرد.

به گزارش فارس، پرسپولیسی‌ها در فصل جاری در هر دو بازی رفت و برگشت مقابل استقلال به تساوی رسیدند و با وجود شکست در اصفهان مقابل سپاهان، نتوانستند در تهران انتقام بگیرند و این تیم را ببرند.

در واقع سرخ پوشان از مجموعه ۴ بازی حساس و سرنوشت ساز که به بازی‌های ۶ امتیازی مشهور است، فقط ۳ امتیاز کسب کردند و ۹ امتیاز را در مصاف‌های رودررو با استقلال و سپاهان که رقبای اصلی شان هستند، از دست دادند.

پرسپولیس فصل گذشته که قهرمان لیگ برتر شد در دور برگشت استقلال را شکست داد ولی در دو بازی رفت و برگشت نتوانسته بود سپاهان را ببرد. هرچند که در جام حذفی ۲-۴ این تیم را در اصفهان مغلوب کرد.

حالا باید دید شاگردان اوسمار می‌توانند در رقابت نزدیک و فشرده با استقلال طی ۵ هفته پایانی لیگ برتر این تیم را از صدر جدول پایین بکشند یا نه؟

در مصاف‌های رودررو که پرسپولیس توفیق چندانی مقابل استقلال و سپاهان نداشت و حتی به یک پیروزی هم مقابل این دو رقیب دست پیدا نکرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • پرسپولیس در نبردهای سرنوشت‌ساز ۹ امتیاز از دست داد!
  • روسیه مجوز استفاده از عکس محجبه در پاسپورت اتباع مسلمان را صادر کرد
  • کره‌شمالی: گروه‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها شکست خواهند خورد
  • هراس کره جنوبی از حملات تروریستی کره شمالی | وزارت خارجه بیانیه داد | افزایش سطح هشدار در ۵سفارتخانه
  • کره شمالی: آمریکا و متحدانش به دنبال اجتناب از چارچوب سازمان ملل هستند
  • کره جنوبی سطح هشدار خود را در ۵ سفارتخانه افزایش داد
  • سیمونه اینزاگی: مهدی طارمی بازیکن بزرگی است و از داشتن او خوشحالیم
  • تأثیر بزرگ مسی روی اینترمیامی
  • جهت چرخش آب در اکوادور خط میانی کره شمالی و جنوبی (فیلم)
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت / بارش و ترافیک سنگین در محورهای شمالی