Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-26@07:33:13 GMT

ژاپن به تنگه هرمز نیرو می‌فرستد

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۰۰۴۹۶

به گزارش ایسنا، به نقل از رویترز، ژاپن اعلام رکده تصمیم دارد به جای ملحق شدن به ائتلاف آمریکایی که با ادعای حفاظت از کشیرانی در آب‌راه‌های خاورمیانه تشکیل شده است، نیروهای نظامی خود را به تنگه هرمز بفرستد.

این تصمیم با یک خبر از رسانه‌های ژاپن مبنی بر این که ژاپن به دلیل رابط اقتصادی نزدیک با ایران به عنوان تولیدکننده بزرگ‌ نفتی، در این ماموریت امنیتی به بزرگ‌ترین متحدش[آمریکا] ملحق نخواهد شد، مطابقت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۰۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسپانیا موشک‌های پاتریوت به اوکراین می‌فرستد

روزنامه ال پائیس امروز (جمعه) از قول منابعی که خواستند نامشان فاش نشود نوشت، اسپانیا قراراست تعدادی موشک‌های پاتریوت به اوکراین بفرستد.

به گزارش ایسنا، اسپانیا ارسال پرتابه‌های پاتریوت ضد موشک به اوکراین را رد کرده اما قرار است گلوله‌های این پرتابه‌ها را به کی‌یف بدهد.

به نقل از خبرگزاری رویترز، یکی از منابع دیپلماتیک اسپانیا روز پنجشنبه به خبرنگاران خارجی گفت: «ما باید تعهد خود به اوکراین را تسریع ببخشیم.»

ال پائیس نیز گزارش کرد، اسپانیا سه آتشبار پاتریوت دارد که به صورت دست دوم در سال‌های ۲۰۴ و ۲۰۱۴ از آلمان خریداری کرده است.

اوایل ماه جاری میلادی، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین به اعضای ناتو گفت که کی‌یف برای مقابله با حملات هوایی روسیه به حداقل هفت سیستم دفاع هوایی پاتریوت یا دیگر سیستم‌های پیشرفته هوایی نیاز دارد و از آنها خواست کمک‌های نظامی خود را برای کی‌یف افزایش دهند.

روز دوشنبه، وزرای اتحادیه اروپا گفتند که در حال بررسی چگونگی ارائه دفاع هوایی بیشتر به اوکراین هستند، اما به تعهدات خود مربوط به سیستم‌های پاتریوت که برای کی‌یف بیشترین ارزش را دارد، عمل نکرده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اسپانیا موشک‌های پاتریوت به اوکراین می‌فرستد
  • خواهش لاپورتا از ژاوی: مربی بزرگ نیست، بمان!
  • افزایش سرعت بادجنوب غربی/ تنگه هرمز متلاطم است
  • اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
  • حمید مطهری رسما مربی تراکتور شد
  • وزیر نیرو:‌ ایران جزو کشور‌های برتر در سدسازی است
  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان پنجم اردیبهشت
  • رشد ابر، رگبار باران و رعد وبرق در برخی نقاط هرمزگان، ۵ اردیبهشت
  • ناپایداری های جوی و دریایی در هرمزگان / افزایش سرعت بادجنوب غربی
  • اجرای بزرگ‌ترین پروژه آبی سریلانکا توسط ایران/توسعه صادرات فنی و مهندسی در دستورکار