Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام حاج علی اکبری با اشاره به اینکه اربعین یک پدیده الهی و آسمانی و نشانه اراده نصرت الهی بر امت اسلامی است، گفت: راهپیمایی اربعین یک اعجاز است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام «محمدجواد حاج علی اکبری» امروز (جمعه 26 مهرماه) در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه جامعه اسلامی در عمل به تقوای الهی قدم‌های تازه‌ای را بر می‌دارد، گفت: برای تحقق تقوای الهی وسیله الهی مهم است و باید انسان به وسیله‌ای که ما را به آرمان‌های الهی و بندگی خداوند می‌رساند توسل کند و چه بندگی بالاتر از محمد(ص) و آل محمد و اقتدا به سیره اولیاء خدا و چه وسیله‌ای بالاتر از اباعبدالله(ع).

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به اینکه برای رسیدن به بندگی خدا راه میانبر توسل به حسین(ع) و نشستن در مکتب حسینی است، گفت: بحمدالله جامعه ما در محرم و صفر و اربعین حسینی در چنین حال و هوایی است که خداوند متعال را بابت آن شاکریم. جهان شاهد یک اتفاق بزرگ، بی‌نظیر، حیرت انگیز و خیره‌کننده است. اربعین پدیده‌ای اعجاب آور و باشکوه و حقیقتا الهام بخش است.

 

وی با بیان اینکه از نگاه مومنان راهپیمایی میلیونی اربعین یک اعجاز است، ادامه داد: اگر راست می گویید نه مثل اربعین بلکه گوشه‌ای از آن را به این زیبایی بیاورید. اربعین یک پدیده الهی و آسمانی و نشانه اراده نصرت الهی بر امت اسلامی است. این باب لطف و رحمت الهی نویدبخش تحقق عالم دیگری است و ما در اربعین حسینی شاهد یک ترکیب بدیع از حسین(ع)، کربلا، زیارت و پیاده روی هستیم.

 

وی با تاکید بر اینکه پایه‌ها و بنیان آنچه به عنوان اربعین می شناسیم توسط سیدالشهدا و اهل بیت (ع) بنیانگذاری شد، گفت: مکتب حسینی را در دو جلد می توان مطالعه کرد، جلد اول توسط اباعبدالله و یاران با خون نگاشته شد و جلد دوم توسط اهل بیت(ع) خصوصا امام سجاد و حضرت زینب نگاشته شد و این کتاب اربعین یک چله فریاد، تبیین، تفسیر، تحقیق و تدقیق است.

 

حجت الاسلام حاج علی اکبری به نقش اهل‌بیت (ع) در حفظ و نشر معارف و فرهنگ حسینی اشاره کرد و گفت: راهپیمایی اربعین ذخیره‌ای برای امت شیعه شد و در وقت نیاز خود این معجزه ظهور کرد. وقتی امت اسلامی به یک انسجام درونی، اردوی تربیتی و رسانه‌ای پرقدرت برای معرفی اسلام ناب نیاز داشت، وقتی به تقویت روح مقاومت اسلامی نیاز داشت، وقتی جهانی سازی معرفت حسینی مورد نیاز امت بود، عشق و مهرورزی نیاز بود، اربعین از راه رسید و شد آنچه که می‌بینیم.

 

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه امروز اربعین اسم رمز شیعه برای سازماندهی در آستانه تحولات بزرگ تاریخ تبدیل شده است، گفت: این اجتماع با ویژگی‌های مختلفی همراه است و قریب به 30 میلیون نفر با ویژگی خاص یعنی هجرت و با مقصد واحد که کربلای معلی است، حضور عاشقانه و داوطلبانه دارند.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی اربعین زائران اربعین حسینی پیاده روی اربعین حب الحسین یجمعنا اربعین ۹۸ مرز بین المللی شلمچه منطقه آزاد اروند کانون های مساجد حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری اربعین حجت الاسلام حاج علی اکبری نمازجمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۰۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایگاه مسجد باید محور همه فعالیت‌ها قرار بگیرد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مجتبی مهدوی ارفع شامگاه جمعه در مراسم یادبود حافظان محراب و منبر قوچان هم‌زمان با شب شهادت امام جعفر صادق علیه الاسلام در بقعه آقانجفی قوچانی اظهار کرد: قرار گرفتن جبهه حق و باطل مقابل یکدیگر از ابتدای تاریخ بشریت تاکنون وجود داشته است و پیروزی انقلاب اسلامی این رویارویی را بیشتر آشکار کرد.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان بابیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی همه تلاش‌ها صورت گرفت تا این انقلاب و تئوری تمدن نوین اسلامی متوقف شود، گفت: بلافاصله پس از پیروزی، تمام ظالمان و مستکبران عالم به حمایت از صدام جمع شدند و جنگ تحمیلی را به وجود آوردند و جریان دفاع مقدس برای این بود که انقلاب اسلامی توسعه پیدا نکرده و به اهدافش نرسد.

وی با یادآوری این موضوع که وقتی جریان باطل به اهداف خود نرسید تهاجم فرهنگی، ناتوانی فرهنگی و قتل‌عام فرهنگی را به وجود آورد، تصریح کرد: این انقلاب با رهبری‌های امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی به مسیر خود در تحقق اهداف و آرمان‌هایش ادامه می‌دهد.

مهدوی ارفع تحقق وحدت امت اسلامی برای تشکیل جبهه‌ای واحد برای مقابله با استکبار را یکی از اهداف مقام معظم رهبری دانست و خاطرنشان کرد: ایجاد محور مقاومت در میان کشورهای اسلامی وظیفه و تکلیفی بوده که از ابتدای خلقت همه انبیای الهی به دنبال آن بودند یعنی خط مبارزه دائمی و خستگی‌ناپذیر انجام شود.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان با اشاره به اینکه در چله دوم انقلاب باید منشور ترسیمی رهبر معظم انقلاب اسلامی را سرلوحه اقدامات و فعالیت‌های خود قرار دهیم هم در خودسازی هم تمدن سازی و…، ادامه داد: باید با استفاده از ظرفیت رسانه‌ای منبر به تبیین ارزش‌های و آرمان‌های اسلام پرداخته شود و زمینه رهبری مردم را به سمت انجام‌وظیفه سوق داد.

وی پایگاه مسجد را محور همه فعالیت‌ها خواند که مردم پشتوانه این حرکت هستند و تصریح کرد: توجه به مسجد، محراب و منبر راه حرکت به سمت تحقق ارزش‌های و آرمان‌های اسلام بوده و باید هسته‌های مقاومت فرهنگی، اجتماعی و حتی امنیتی در مسجد شکل بگیرد تا اسلام جهانی شود.

مهدوی ارفع هدایتگری، تحقق حاکمیت الهی و هدایت مردم به سمت سعادت و کمال را هدف بعثت انبیا برشمرد و بیان کرد: فلسفه پیامبران الهی این بود که مردم عبودیت و بندگی خداوند را داشته باشند و از طاغوت، کفر، بی‌دینی و الحاد پرهیز کنند.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان با اشاره به اینکه امام صادق (ع) در طول ۳۴ سال امامت خود همواره در مسیر مبارزه با طاغوت و طاغوتیان حرکت کردند، افزود: امام صادق (ع) به دنبال پیاده‌سازی حاکمیت مطلق الهی بر اساس سیره تمدن سازی اهل‌بیت علیهم‌السلام بودند و در این مسیر منظومه فکری و عملی و اجتماعی اسلام را تدوین کردند.

وی با بیان این مطلب که در طول حیات امام صادق (ع) بیش از ۴ هزار نفر شاگردی ایشان را کردند، گفت: امام صادق (ع) در اقدامی راهبردی به بیان احکام فقهی و زندگی به همراه سبک حیات طیبه پرداخته و با بیش از ۳۵ هزار حدیث فقهی به تبیین حاکمیت الهی در عرصه فردی و اجتماعی پرداختند.

مهدوی ارفع تأکید کرد: امام صادق علیه اسلام با تربیت شاگردان شبکه‌ای از مروجان و مبلغان دین اسلام و تفکر شیعی ایجاد کردند که هم زمینه ارتباط شیعیان با مردم فراهم شد هم تشکیلات و سازمانی برای ائمه بعدی به وجود آمد.

کد خبر 6096117

دیگر خبرها

  • لزوم تدبیر عراق برای کاهش حوادث رانندگی در ایام اربعین‌حسینی
  • تمهیدات لازم برای اربعین از سوی کشور عراق اندیشیده می شود
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری صادر شد+ سند
  • برگزاری باشکوه کنگره اربعین سال ۱۴۰۳ اولویت ایران و عراق است
  • رویکرد جدید ارائه خدمات در شهرداری اصفهان/ تقویت خدمات‌دهی در ایام اربعین حسینی
  • انسان چقدر زمین نیاز دارد ؟ از زبان الهی قمشه ای بشنوید (فیلم)
  • تسلیت استاندار خوزستان به مناسبت درگذشت مادر شهیدان دزفولی
  • امام صادق (ع) آغازگر جهاد در عرصه فقه بود
  • مکتب کلامی امام صادق علیه السلام و امتداد آن تا عصر حاضر
  • پایگاه مسجد باید محور همه فعالیت‌ها قرار بگیرد