Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر شورای امنیت روسیه هشدار داد، تلاش آمریکا و متحدانش برای جایگزین کردن حقوق بین‌الملل، تحمیل ارزش‌های غربی و مداخله در امور داخلی سایر کشورها، خطر احیای جنگ سرد و تقسیم جهان به «خودی و بیگانه» را افزایش داده است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو به نقل از روزنامه «ایزوستیا»، چاپ مسکو، "نیکلای پاتروشییف" دبیر شورای امنیت روسیه امروز (جمعه) در نشستی در برزیل با مقامات بلندپایه کشور‌های عضو گروه بریکس (برزیل، روسیه هند، چین و آفریقای جنوبی) در زمینه مسائل امنیتی، اعلام کرد که تلاش‌های آمریکا و متحدینش در جهت نادیده گرفتن حقوق بین المللی و جایگزین کردن قوانین خود به جای حقوق بین المللی شناخته شده خطر بازگشت به وضعیت جنگ سرد و تقسیم جهان به بیگانه و خودی را افزایش داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مقام بلندپایه یادآور شد: «ساختار روابط بین المللی در حال سپری کردن مرحله‌ای حساس و تغییر شکل است، ضمن اینکه روند شکل گیری برای ایجاد نظم جهانی عادلانه، چندان هم ساده نیست. تلاش‌هایی برای تغییر حقوق بین الملل بر اساس منشور سازمان ملل و روابط بین المللی به عنوان نظم جهانی بر اساس حقوق کشور‌ها مشاهده شده است. آمریکایی‌ها و متحدان آن‌ها شروع به ترجیح دادن منافع ژئوپلیتیکی خود به جای حقوق و شرایط شناخته‌شده بین المللی کرده‌اند.»

دبیر شورای امنیت روسیه تاکید کرد، تمامی این تلاش‌ها ممکن است به از بین رفتن هنجار‌ها و اصول جهانی شناخته شده منجر شده و جهان را به وضعیت حاکم بر جنگ سرد و تقسیم کشور‌ها به دوست و دشمن بازگردد.

پاتروشییف یادآور شد که در جریان این تلاش‌ها از ابزار شناخته شده‌ای، از اعمال تحریم‌های اقتصادی یک‌جانبه و تلاش برای دخالت در امور داخلی کشور‌های که برای غربی‌ها مورد قبول نیستند تا مداخله مستقیم و سازماندهی کودتای دولتی استفاده می‌شود.

دبیر شورای امنیت روسیه از جمله وظایف پیش روی کشور‌های گروه بریکس را به حداقل رساندن تهدیدات و حل و فصل مناقشات نامید. وی گفت: «روسیه از شرکای خود در این گروه میخواهدد تا در چارچوب همکاری‌های بین المللی روی به حداقل رساندن خطر بروز مناقشات نظامی، تامین ثبات در عرصه موشکی و هسته‌ای و حل و فصل مناقشات موجود در جهان متمرکز شوند.»

وی در صحبت از مسائل جهانی، منطقه‌ای و ملی در زمینه امنیت بین المللی یادآور شد که کشور‌های گروه بریکس در آستانه تهدیدات در حال رشد برای جامعه جهانی قرار دارند: ساختار روابط بین الملل هر چه می‌گذرد در حال پیچیده‌تر شدن است، رویارویی در رابطه با توسعه ناعادلانه در جهان افزایش یافته، اختلاف بین کشور‌های فقیر و غنی تعمیق شده، مبارزه بر سر منابع طبیعی و بازار‌های اقتصادی و کنترل زیرساختار‌های ترانزیتی تشدید شده است. در چنین شرایطی برخی کشورها، همچون گذشته، از به رسمیت شناختن واقعیات در حال تغییر در جهان خودداری کرده و تنها منافع خاص خود را دنبال می‌نند. تلاش می‌کنند تا ارزش‌های مورد قبول خود را به سایر کشور‌ها تحمیل کنند که این مسئله باعث افزایش درگیری‌های قومی-نژادی، افراط گرایی، نفرت و عدم تحمل اجتماعی و مذهبی در امور بین المللی می‌شود.

پاتروشییف همچنین گفت که سیستم ثبات راهبردی در جهان به خاطر سیاست‌های غرب در حال از بین رفتن است که چنین رویارویی امکان بروز یک مسابقه تسلیحاتی جدید از جمله در عرصه فضا را افزایش خواهد داد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: روسیه چین هند آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۰۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش وزارت خارجه به اتهام تازه آمریکا علیه ایران

به گزارش خبرآنلاین کنعانی تصریح کرد نهادهای آمریکایی نمی‌توانند با برچسب زدن‌های مختلف بی‌اساس به اشخاص و نهادهای ایرانی، موج انتقادات جهانی نسبت به سیاست‌های حمایتی نامحدود آمریکا از جنایات جنگی و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه و کرانه باختری فلسطین و نیز سرکوب‌های خشونت‌آمیز معترضان در داخل آمریکا را منحرف سازند. 

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکید کرد به دولت آمریکا توصیه می‌کنیم به جای اتهام زنی‌های بی اساس به دیگر کشورها و ملت‌ها، به حمایت‌های تسلیحاتی، نظامی، مالی و سیاست‌های بین‌المللی خود از رژیم آپارتاید و اشغالگر صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین پایان داده و در سیاست‌های مداخله جویانه و نیز تهدیدآفرین خود نسبت به حقوق بشر، حقوق بشردوستانه بین‌المللی، حقوق بین الملل و صلح و امنیت بین‌المللی بازنگری نموده و مسئولانه رفتار نمایند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899054

دیگر خبرها

  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه شرکت‌های ایرانی
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی
  • ایران به اتهامات سایبری از طرف آمریکا پاسخ داد
  • ایران ادعاهای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری را قویاً رد کرد
  • واکنش ایران به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری
  • واکنش وزارت خارجه به اتهام تازه آمریکا علیه ایران
  • آمریکا به کمک‌های نظامی و مالی از «رژیم آپارتاید» پایان دهد
  • آمریکا در سیاست‌های مداخله جویانه بازنگری کند
  • واکنش ایران به ادعای آمریکا در خصوص فعالیت‌های سایبری
  • کنعانی ادعا‌های بی‌اساس دولت آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی را محکوم کرد