Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، غلامعلی رجبی یزدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مجارستان عصر روز گذشته ۲۵ مهرماه در مراسم رونمایی از این کتاب‌ها گفت: ما ریشه‌های فرهنگی مشترکی با مجار‌ها داریم و انتشار کتاب‌های ما در مجارستان به خاطر این پیوند‌های فرهنگی است.

وی افزود: یکی از کتاب‌هایی که به تازگی در مجارستان ترجمه و منتشر شده است، کتاب «خردنامه فارسی» است که در آن هفت شاعر فارسی زبان را معرفی کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اثر دیگر کتاب صوتی شامل شصت رباعی خیام است و کتاب «هزار و یک چهره» از افسانه‌های مشترک ایران و مجارستان نیز منتشر شده است.

سفیر ایران در مجارستان گفت: ایران و مجارستان وجوه مشترک فراوانی دارند که از آن جمله می‌توان به خواهرخواندگی سه شهر ایران با سه شهر مجارستان اشاره کرد. شهر یزد ما با شهر یاسبرین، شهر تهران با بوداپست و شهر شیراز با پچ به دلیل وجود مشترک تاریخی و اتفاق‌های گوناگون در طول زمان به عنوان خواهرخوانده اعلام شده‌اند.

در ادامه مراسم رونمایی کتاب‌های ایرانی چاپ مجارستان جمال‌الدین عزیزی، شهردار یزد در سخنانی ابراز امیدواری کرد که همکاری‌های مشترک فرهنگی میان دو کشور بیشتر شود. این اقدام شاید گامی در راستای معرفی بیشتر یزد به عنوان پایتخت کتاب ایران باشد و ما امیدواریم بتوانیم این ماموریت را به خوبی انجام دهیم.

یادآور می‌شود؛ در اولین روز فعالیت غرفه ملی ایران در نمایشگاه کتاب فرانکفورت از کتاب «انسان ۲۵۰ ساله» که به زبان آلمانی ترجمه شده رونمایی شد. این کتاب را انتشارات اسلامیکا در شهر برمن به آلمانی ترجمه و منتشر کرده است.

کتاب «انسان ۲۵۰ ساله» مجموعه بیانات مقام معظم رهبری درباره زندگی سیاسی و مبارزاتی ائمه و امامان شیعه است و به این نکته مهم اشاره دارد که زندگی امامان شیعه علی‌رغم تفاوت‌های ظاهری، در مجموع یک حرکت مستمر و طولانی است، که ۲۵۰ سال ادامه پیدا کرده است.

این کتاب شامل ۱۷ فصل است که نحوه چینش عناوین فصل‌ها به ترتیب تاریخی زندگی ائمه(ع)، از دوران پیامبر اعظم(ص) تا دوره امام جواد(ع)، امام هادی(ع) و امام عسکری(ع) است که بیانات مقام معظم رهبری درباره این سه امام(ع) در یک فصل ارائه شده است.

عنوان کتاب برگرفته از کلام مقام معظم رهبری است و بیانگر نوع نگاه ایشان به زندگی سیاسی مبارزاتی ائمه است و علت این نامگذاری بردر مقدمه کتاب به تفصیل از بیانات ایشان تشریح شده است.

یادآور می‌‍شود؛ مترجم کتاب یاووس اوزاوس است و نمایشگاه کتاب فرانکفورت تا ۲۸ مهرماه دایر است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: نمایشگاه کتاب فرانکفورت رونمایی انسان 250 ساله مجارستان آلمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۰۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراکز سیار کانون امسال توسعه می یابد

حامد علامتی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: این رویکرد در سراسر کشور به راه اندازی خودروهای مجهز منجر می شود تا ما بتوانیم از طریق این مراکز خدمات متنوعی را به کودکان و نوجوانان مناطق روستایی و عشایری ارائه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در قالب این خودروها کتاب، اسباب بازی و سایر نیازمندی های فرهنگی و هنری کودکان به آنها ارائه می شود که قطعا استان اردبیل نیز جزو استان های هدفگذاری شده برای توسعه مراکز سیار است.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بیان کرد: سهل الوصل ترین و کم هزینه ترین راهکار برای توسعه فعالیت های کانون راه اندازی مراکز سیار در استان های مختلف است که با تامین اعتبار مورد نیاز اقدامات مطلوب در این بخش انجام می شود.

رونمایی از کتاب «مثبت صفر» در ایران

علامتی از رونمایی کتاب «مثبت صفر» به همت کانون خبر داد و گفت: فردا و در نمایشگاه بین المللی کتاب از کتاب «مثبت صفر» رونمایی خواهیم کرد که در این کتاب سعی شده مادران انواع لالایی ها را برای فرزندان خود بخوانند.

وی افزود: پیش از این کانون کتاب «مثبت چهار» چاپ و منتشر می کرد که برای اولین بار تصمیم گرفته از کتاب مثبت صفر نیز رونمایی کند تا با این آثار که جنبه آموزش و خلاقیت دارد در خدمت خانواده ها باشد.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بیان کرد: کانون از امروز با ارائه یک هزار جلد کتاب در نمایشگاه بین المللی حاضر می شود و به نوعی با تنوع کتاب به استقبال نمایشگاه بین المللی رفته است.

کد خبر 6100169

دیگر خبرها

  • بنیاد سینمایی فارابی، ۱۶ عنوان کتاب جدید را در نمایشگاه کتاب تهران رونمایی می‌کند
  • انتشارات راه یار با ۲۱۰ عنوان در نمایشگاه کتاب حضور دارد
  • فیلم/ جزئیاتی از برگزاری نمایشگاه کتاب از زبان وزیر ارشاد
  • مراکز سیار کانون امسال توسعه می یابد
  • کتاب «آقاسید محمود» به نمایشگاه کتاب می آید
  • رونمایی از «شب آبستن» در نمایشگاه کتاب تهران
  • برنامه‌های کانون در سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران اعلام شد
  • رونمایی «دیپلماسی اقتصادی و برندسازی ملی» در نمایشگاه کتاب
  • ترجمه «لویناس، مکتب فرانکفورت و روانکاوی» چاپ شد
  • انتشارات خط مقدم با ۷۰عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید