Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی اصغر پیوندی روز جمعه این مطلب را در حاشیه بازدید از  بیمارستان الحسین در شهر کربلا عنوان کرد و گفت: بیمارستان الحسین، بیمارستان مرکزی و مرجع خدمات درمانی جمعیت هلال احمر در کربلا است که همه تجهیزات لازم برای خدمات درمانی شامل رادیولوژی، آزمایشگاه، بخش‌های ویژه سی سی یو و آی سی یو و بخش بستری را جهت خدمت به زائران دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بیمارستان الحسین با دارا بودن این بخش‌ها، موقعیت بسیار خوبی را جهت مراقبت بهتر و دقیق‌تر از بیمارانی که شرایط حادی دارند، ایجاد کرده است و ما می‌توانیم این دسته از بیماران را در هر نقطه از شهر کربلا و در مسیر نجف تا کربلا، به بیمارستان الحسین انتقال و تحت درمان ویژه قرار دهیم.

رئیس جمعیت هلال احمر اضافه کرد: این بیمارستان برای جمعیت هلال احمر ایران در جهت ارائه خدمات درمانی لازم به زائران، نقطه‌ راهبردی و مهمی است و اگر چنین هماهنگی برای ارائه خدمات انجام نمی‌شد، قطعا شاهد بالارفتن آمار تلفات زائران در این ایام بودیم. باید برای حفظ تعامل با این مرکز، هماهنگی بیشتری با کشور عراق داشته باشیم.

پیوندی همچنین در خصوص همکاری‌های کشور عراق با کادر اعزامی ایران در این بیمارستان گفت: همکاری بسیار خوبی میان پزشکان مستقر در این بیمارستان و رئیس بیمارستان الحسین وجود دارد. سال گذشته، کادر پزشکی و خدماتی ایران برای استفاده از فضای این بیمارستان جهت ارائه خدمات در تنگنا بود اما امسال، فضا و امکانات لازم در اختیار پزشکان و پرستاران ما قرار گرفته است و ارتباط بهتری نیز با رئیس بیمارستان و دیگر کارکنان این بیمارستان برقرار شده و این بهبود ارتباط برای ما ارزنده و امیدوارکننده است.

پیوندی خاطرنشان کرد: سیستم پزشکی تلاش می‌کند تا بتواند با سیستم پزشکی عراق همکاری بیشتری داشته باشد، البته هر کشوری در ارائه خدمات درمانی قوانین مخصوص به خود را دارد و ما به عنوان کشور مهمان، ملزم به رعایت آن هستیم.

رییس جمعیت هلال احمر با اشاره به قوانین کشور عراق یادآور شد: با وجود اینکه در کشور عراق قوانین سخت‌گیرانه‌ای وجود دارد اما در ارائه خدمات درمانی همکاری خوب و مثبتی با کشور ایران برقرار شده است و وضعیت حضور جمعیت هلال احمر ایران در کشور عراق نسبت به حضور در دیگر کشورها، به طور نسبی وضعیت خوبی است.

وی با بیان اینکه تنها در بخش جراحی در عراق کمی مشکل داریم، ادامه داد: تنها مشکلی که در ارائه خدمات پزشکی وجود دارد، در بخش جراحی است و ما تلاش می‌کنیم کشور میزبان را راضی کنیم تا جراح ایرانی را برای حضور در اتاق جراحی بپذیرند.

پیوندی گفت: البته این کشور بر اساس قوانین خود درست رفتار می‌کند ولی انتظار می‌رود که بتوان این تعامل را بیشتر کرد تا از سال آینده عمل جراحی بیماران ایرانی، توسط شخص پزشکان و جراحان ایرانی انجام شود و وقت کمتری صرف اقدامات اولیه اداری در کشور میزبان شود.

اربعین مصادف با ۲۰ صفر، چهلمین روز شهادت امام سوم شیعیان جهان در سال ۶۱ هجری قمری در صحرای کربلا است.

راهپیمایی اربعین حسینی(ع) نماد وحدت مسلمان جهان است چرا که در این روز همه مسلمانان از سراسر جهان به سمت کربلا در حرکت هستند.

مسافت پیاده ‌روی اربعین میان دو شهر نجف و کربلا حدود ۸۰ کیلومتر است و هزار و ۴۵۲ ستون در این مسیر وجود دارد که فاصله بین هر ستون ۵۰ متر است.

برای پیاده ‌روی کل مسیر زمانی در حدود ۲۰ تا ۲۵ ساعت لازم است و بهترین زمان برای شروع این پیاده روی، ۱۶ صفر است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اربعین حسینی جمعیت هلال احمر کربلا عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۰۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری صادر شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور در بخشنامه‌ای موضوع مجاز بودن وزارت صنعت، معدن و تجارت نسبت به ثبت سفارش ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس برون شهری با عمر کمتر از (۵) سال و با تخفیف ۵۰ درصدی در سود بازرگانی، به منظور توسعه حمل و نقل عمومی مسافر، تنظیم بازار و ارائه خدمات بهینه به مسافران اربعین حسینی را ابلاغ کرد.

در این ابلاغیه خطاب به وزارت کشور، وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی آمده است: هیأت وزیران در جلسه ۱۴۰۳/۲/۹ به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های راه و شهرسازی صنعت معدن و تجارت و کشور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی و در اجرای بند (ث) تبصره (۱۰) قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور تصویب کرد:

۱- به منظور توسعه حمل و نقل عمومی مسافر، تنظیم بازار و ارائه خدمات بهینه به زائرین و مسافرین اربعین حسینی ثبت سفارش واردات (۲۰۰۰) دستگاه اتوبوس برون شهری با عمر کمتر از (۵) سال با تأیید وزارت راه و شهرسازی و تأیید تأمین قطعات و وجود شبکه خدمات پس از فروش توسط وزارت صنعت معدن و تجارت و تطابق با استاندارد کارخانه سازنده در زمان ساخت خودرو مجاز است.

۲- سود بازرگانی هرگونه واردات اتوبوس که با تأیید وزارت کشور جهت جا به جایی مسافرین اربعین حسینی استفاده می‌شود مشمول پنجاه درصد (۵۰) تخفیف است. دستورالعمل نحوه اجرای این بند توسط وزارت کشور و با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت تهیه و ابلاغ می‌شود.

کد خبر 6098075 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • لزوم تدبیر عراق برای کاهش حوادث رانندگی در ایام اربعین‌حسینی
  • میراحمدی: تصمیمات در خصوص سفر اربعین اتباع خارجی با ستاد مرکزی است
  • تمهیدات لازم برای اربعین از سوی کشور عراق اندیشیده می شود
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری صادر شد+ سند
  • توافق با عراق برروی بیش از ۵۰ محور درخصوص ایام اربعین
  • راه‌اندازی بخش جدید مراقبت‌های ویژه نوزادان در بیمارستان اهواز
  • رویکرد جدید ارائه خدمات در شهرداری اصفهان/ تقویت خدمات‌دهی در ایام اربعین حسینی
  • تمهیدات لازم برای حل و فصل مشکلات مرزهای ایران و عراق در اربعین
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری صادر شد
  • جزئیاتی از ارائه خدمات به زائران حج تمتع ۱۴۰۳/ ۶۲۲ کاروان عازم سرزمین وحی می‌شوند