Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت الاسلام علی رمضان پور، امروز 26 مهرماه، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در شش ماهه نخست سال جاری پنج وقف جدید در شهرستان زیرکوه به ثبت رسیده است.

وی گفت: این وقف‌ها شامل یک ساعت آب و اراضی باغ زرشک حاج علی اکبر شبستری در روستای افین، یک قطعه زمین به مساحت 2 هزار مترمربع علی توکلی نسب روستای بمرود، یک قطعه زمین دارای درخت زرشک روستای پیشبر، یک ساعت و نیم آب اراضی علی ضیایی پور روستای جیمآباد، یک ساعت آب اراضی در روستای شیرگ بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره اوقاف وامور خیریه زیرکوه افزود: تاکنون نیز پروژه سنگ کاری تربت خانه امامزاده سعدالله موسی الکاظم(ع) روستای شاهرخت به اتمام رسیده و احداث 10 سوئیت برای رفاه حال مسافران و زائران در بقعه متبرکه شهدای مسجد نور روستای پیشبر دست اقدام است.

رمضان پور با بیان اینکه فنداسیون بقعه عبدالقادر در روستای شوشک تکمیل شده است، تصریح کرد: ساخت و گسترش زائرسرای و حسینیه امامزاده داوود(ع) کلاته مزار شهرستان در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه مرحله شهرستانی مسابقات قرآنی اوقاف در رشتههای حفظ، ترتیل، قرائت و دعاخوانی در زیرکوه برگزار و افراد برتر به مرحله استانی راه یافتند ادامه داد: آرامش بهاری، ضیافت الهی و نشاط معنوی از جمله طرحهایی بوده که با استقبال مردم در شهرستان اجرا شده است.

رئیس اداره اوقاف وامور خیریه زیرکوه خاطرنشان کرد: همچنین طی شش ماهه نخست امسال 180 میلیون تومان از محل نیات واقفین برای عزاداری، کمک به نیازمندان و مساجد اجرا شده است.

رمضان پور یادآور شد: وقف یکی از سنتهای حسنه است که مربوط به تمام ادیان بوده و ائمه اطهار(ع) و پیامبران نیز صاحب وقف بودند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا خراسان جنوبی اجتماعی وقف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۱۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نهال‌کاری در ۵۰ هکتار از اراضی تفرجگاه عینالی تبریز

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز گفت: در راستای تداوم اجرای برنامه کاشت ۶۰۰ هکتاری فضای سبز، ۵۰ هکتار از اراضی مجموعه عینالی تحت کاشت انواع گونه‌های گیاهی قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، سیامک آسیایی صبح امروز _پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت_ اظهار کرد: با توجه به تداوم اجرای طرح‌های توسعه‌ای حوزه فضای سبز تبریز و برنامه‌ریزی برای توسعه ۶۰۰ هکتاری فضای سبز و نیز هماهنگی با سازمان عون بن علی و پارک طبیعت برای نهال کاری در محدوده ۵۰ هکتاری این مجموعه، اجرای عملیات تراس‌بندی، چاله‌کنی و بسترسازی برای کاشت انبوه نهال در این تفرجگاه تفریحی و گردشی در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه گونه‌های مورد نیاز برای کاشت در محدوده ۵۰ هکتاری عون بن علی به تأیید کارگروه تعیین گونه‌های مقاوم سازمان رسیده است، افزود: کاشت درختان سرو نقره‌ای، کاج سیاه داغداغان، اقاقیا و سنجد در این محدوده انجام شده است.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز خاطرنشان کرد: ایجاد و توسعه شبکه آب خام در این محدوده از عینالی برای تأمین منابع آبی مورد نیاز انجام گرفته است.

کد خبر 749974

دیگر خبرها

  • عزاداری مردم روستای «خمی» بردسکن در سالروز شهادت امام صادق (ع)
  • ۲۲ هزار هکتار از اراضی شهرستان بروجرد زیر کشت می‌رود
  • ‌مداحی حاج مهدی رسولی در سالروز شهادت امام ‌صادق(ع) + فیلم
  • نزدیک به ۳ میلیارد تومان وقف پول انجام شده است + فیلم
  • برگزاری مراسمات عزاداری سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در گیلان
  • برگزاری مراسمات عزاداری سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) در گیلان
  • برگزاری مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق در ۱۵ امامزاده گلستان
  • نهال‌کاری در ۵۰ هکتار از اراضی تفرجگاه عینالی تبریز
  • اتمام رفع تداخلات اراضی در سیستان‌ و بلوچستان
  • ۱.۶ میلیارد ریال بسته معیشتی در شاهرود توزیع شد