Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت‌الله سید عبدالرحیم توکل در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر مقدس قم افزود: امام حسین(ع) برای حفظ حجاب و عفاف و ارزش‌های دینی در جامعه به شهادت رسید و کسانی که امروز به دنبال تغییر و حذف نام شهدا از شهرهایمان هستند، در مسیر دشمنی با ایشان گام برمی‌دارند.

وی بابیان اینکه در واقعه عاشورا و پس‌ازآن گروه‌ها و دسته‌هایی در جامعه اسلامی ایجادشده است، اظهار داشت: یک دسته شهدای کربلا هستند که از بهترین مردم بوده و تعابیر بسیار بلند و ارزشمندی در رابطه باکسانی که جان خود را فدای اباعبدالله الحسین(ع) کردند، به کار رفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاد اخلاق حوزه علمیه قم دسته دیگر را «توابین» و کسانی که پس از واقعه عاشورا به خونخواهی امام حسین(ع) برخاستند، دانست و گفت: یک پرسش مهم این است که چرا توابین این کار زیبا را به‌موقع انجام نداده و برای یاری پسر پیامبر(ص) به کاروان سیدالشهدا(ع) نپیوسته بودند.

وی بابیان اینکه در چهارده قرن گذشته عده‌ای به دنبال تبلیغ آموزه‌های عاشورا بوده‌اند و این افراد اهل نجات و سعادت هستند، خاطرنشان کرد: دسته دیگر افرادی هستند که در کربلا با امام حسین(ع) به جنگ برخاسته و بدبخت‌ترین انسان‌ها بوده و به عذاب الهی دچار شده‌اند.

توکل عده دیگر را هلهله‌کنان دشت کربلا و سیاهی‌لشکر سپاه یزید عنوان کرد و افزود: دسته دیگرکسانی بودند که کاروان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در مسیر با آن‌ها برخورد کرد، اما آن‌ها جان خود را از فداکردن در این مسیر دریغ کرده و به‌یقین اهل جهنم هستند.

وی بابیان اینکه عده‌ای در هنگام واقعه عاشورا بی‌طرف بودند و این افراد نیز اهل جهنم خواهند بود، تصریح کرد: انسان باید همواره طرف حق را بگیرد و کسانی که امروز نیز خود را بی‌طرف می‌دانند، بدون تردید اهل نجات نخواهند بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به برخی افراد که در طول زمان در مسیر یزید و عمر بن سعد گام برمی‌دارند و با راه و مسیر حضرت امام حسین(ع) مخالفت می‌کنند، گفت: دسته دیگر افرادی هستند که می‌خواهند با بهانه‌های گوناگون، نور حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را خاموش کنند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عفاف و حجاب قم نماز جمعه مجلس خبرگان رهبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۱۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسدود شدن میدان امام علی به سمت چهار راه بابا قاسم

رییس پلیس راهور شهرستان اصفهان گفت: مسیر منتهی به چهارراه بابا قاسم به سمت میدان قدس به دلیل ترکیدگی لوله آب تا اطلاع ثانونی مسدود است.


سرهنگ احمد رضا هیرمند افزود: براین اساس هم اکنون در مسیر جنوب به شمال خیابان میدان قدس به سمت چهارراه بابا قاسم محدودیت ترافیکی اعمال شده است.


او  از رانندگان خواست برای تردد ار مسیر‌های جایگزین استفاده کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • مسدود شدن میدان امام علی به سمت چهار راه بابا قاسم
  • الگوی مکتب دانشگاهی انقلاب اسلامی را استخراج کردیم
  • کُرسی آینده‌پژوهی یونسکو به قزوین آمد
  • اقدام آفریقای جنوبی علیه صهیونیست‌ها نشان داد آرمان‌های نلسون ماندلا زنده است
  • مریم خمینی نوه امام در خارج از کشور چه کاره است؟
  • اقدام خطرناک در تونل کندوان؛ انتظار برای آسفالت بیش از ۲ سال؟! | تصویر
  • رادان : اقدام ما در مقابله با بی حجابی کاملاً قانونی است
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • اقدام ما در مقابله با بی‌حجابی کاملاً قانونی است
  • رادان: اقدام ما در مقابله با بی‌حجابی کاملاً قانونی است