Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@01:02:32 GMT

۴۰ درصد زائران اربعین امسال بانوان بودند

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۰۱۶۶۴

۴۰ درصد زائران اربعین امسال بانوان بودند

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سیدعبدالفتاح نواب نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی که برای دیدار با مقامات عراقی و بررسی مسائل اربعین به عراق سفر کرده بود،  امروز جمعه، در بدو ورود به ایران در فرودگاه امام خمینی(ره) افزود: ملت ایران سنگ تمام گذاشتند و ملت عراق نیز در پذیرایی و خدمت رسانی بسیار خوب عمل کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه هر ساله برای برگزاری اربعین نیازمند برنامه‌ریزی جدیدی هستیم، اظهارداشت: هر سال تعداد بیشتری از مردم در مراسم اربعین شرکت می کنند. امسال، ۴۰ درصد از زائران بانوان بوده اند که اسکان، تغذیه و رسیدگی به مشکلات آنها و کودکان همراهشان نیازمند برنامه‌ریزی دقیق‌تری است.  

حجت الاسلام نواب درباره رایزنی‌های خود با مقامات عراقی در سفر به عتبات عالیات نیز گفت: شب گذشته در کربلا، جلسه‌ای برای هماهنگی برنامه‌های سال آینده و بهبود شرایط برای زائران برگزار کردیم. کمیته‌هایی در این زمینه فعال هستند به ویژه کمیته فرهنگی که بعثه مقام معظم رهبری متکفل آن است.

وی با بیان اینکه سازمان حج و زیارت در صحنه حضور داشت و مشکلات را از نزدیک بررسی کرد، اظهار داشت: این کمیته‌ها جلساتی را برای آسیب شناسی و ارائه راهکار برای بهبود شرایط زائران در اربعین سال آینده برگزار خواهند کرد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ادامه داد: اربعین امسال زودهنگام شروع شد به طوری که موکب‌های داخل عراق آمادگی کامل برای ارائه خدمت به گروه‌هایی از زائران که ابتدا عازم شدند را نداشتند. این موضوع نیز باید برای سال آینده برنامه‌ریزی شود.

حجت الاسلام و المسلمین نواب همچنین گفت: لازم است بازه زمانی ارائه خدمات به زائران طولانی‌تر شود و زمان حضور زائران نیز کمتر شود و زائران هم لازم است به جای اقامت طولانی‌مدت، سفر خود را کوتاه کنند تا تعداد بیشتری از مردم بتوانند از ثواب پیاده‌روی اربعین بهره‌مند شوند.

وی گفت: پیاده روی اربعین یک کار فراسازمانی است و سازمان‌های مختلف، وزارتخانه‌ها و دیگر مجموعه‌ها در ستاد اربعین حضور دارند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت درباره برنامه های این سازمان در طول سال هم گفت: علاوه بر برنامه حج و زیارت عتبات، پس ازآماده شدن مقدمات حج عمراه این مراسم هم راه اندازی می‌شود و احتمال فعال شدن زیارت حضرت زینب (س) در سوریه نیز وجود دارد.  

وی در پاسخ به سوالی درباره نقش زیارت اربعین در ایجاد وحدت بین مسلمانان نیز گفت: عشق امام حسین(ع)، افرادی از پنج قاره را کنار هم جمع می‌کند. حتی ادیان مختلف نیز در مراسم اربعین حضور دارند. تنوعی که در پیاده روی اربعین وجود دارد حتی در پیاده روی عرفات تا مشعر نیز دیده نمی‌شود و کودکان کمی در آن حضور دارند. در پیاده روی حج، دولت عربستان خدمات ارایه می‌دهد اما اینجا مردم التماس می‌کنند تا زائران از خدماتشان استفاده کنند.  

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در سفر به عتبات عالیات با زائران موکب داران و مقامات عراقی دیدار کرد و از نزدیک در جریان مشکلات زائران قرار گرفت. حجت الاسلام نواب در این سفر، همچنین موضوع اعزام زائران به عتبات عالیات در طول سال و به ویژه اسکان آنان را پیگیری کرد.

وی در دیدار با تولیت‌های اعتاب مقدسه در عراق، درباره برگزاری هر چه پربارتر برنامه های فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری برای زائران ایرانی گفت و گو و تبادل نظر کرد.

کد خبر 4750058 مهسا شمس

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان حج و زیارت اربعین حسینی اربعین 98 شهرداری تهران شورای شهر تهران اربعین حسینی هفته ناجا نیروی انتظامی وزارت آموزش و پرورش محسن هاشمی قوه قضاییه شهر تهران پیروز حناچی ناجا آتش نشانی سازمان حج و زیارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۱۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه پارکینگ اربعین در شلمچه

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود خواست خدایی بعد از ظهر امروز سه‌شنبه در نشست ساماندهی مرز بین‌المللی شلمچه به ساماندهی و نظم دهی به نحوه پارک خودروها در توقفگاه بزرگ اربعین اشاره کرد و افزود: امسال علاوه بر تمهیدات اندیشیده شده برای نظم دهی به نحوه پارک کردن خودروها، ۱۰ هکتار به توقفگاه اربعین اضافه خواهد شد تا زائران دغدغه کمتری داشته باشند.

وی تاکید کرد: خدمت به زائران اباعبدالله الحسین (ع) را وظیفه خود می‌دانیم و برای برگزاری باشکوه مراسم اربعین حسینی (ع) در پایانه مرزی شلمچه از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم بود.

فرماندار شهرستان خرمشهر بر ساماندهی زیرساخت‌ها در پایانه شلمچه در حوزه‌های مختلف تاکید کرد و گفت: پلیس راهور، نیروی انتظامی، امنیتی، خدماتی در اولین فرصت نسبت به شناسایی نواقص و رفع آنها اقدام و اهتمام جدی داشته باشند و نیازمندی‌های خود را اعلام کنند.

وی با تاکید بر فعال شدن ایکس‌ری در ورودی پایانه مسافری تصریح کرد: در راستای بهبود روند بازرسی ورود و خروج زائران و مسافران و همچنین ارتقای امنیت پایانه گیت ویژه بازرسی نصب شود؛ همچنین اینکه دستگاه‌های خدمات رسان از قبیل آبفا، برق، گاز در مرز شلمچه استقرار داشته باشند تا در صورت وجود مشکل در اسرع وقت آن را رفع کنند.

فرماندار شهرستان خرمشهر خواستار همکاری دستگاه‌های اجرایی و رفع چند حاکمیتی در مرز شلمچه شد و گفت: در تلاش هستیم با همدلی و وحدت رویه کارهای خوبی در حوزه‌های مرزی، اقتصادی، زیارتی و گردشگری در پایانه مرزی شلمچه داشته باشیم.

کد خبر 6093565

دیگر خبرها

  • توسعه پارکینگ اربعین در شلمچه
  • نشست هم افزایی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین برگزار شد
  • نشست هم افزایی مسوولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین برگزار شد
  • نشست هم افزایی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین 
  • نشست هم‌افزایی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین 
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال
  • سهمیه ارز زائران حج تمتع ۱۴۰۳ اعلام شد
  • سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی
  • از برنامه برای رفع نقاط پرتصادف تا تمهیدات تسهیل تردد زائران اربعین حسینی
  • ۳۹ کاروان از گلستان برای مناسک حج تمتع اعزام می شوند