Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سرهنگ پاسدار سعید کوشکی جهرمی مدیر کل حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس به همراه مدیر کل بنیاد شهید و ایثارگران فارس و جمعی از همسران شهدا با حضور در منزل شهید طلبه «کورسل» از این خانواده در شیراز تجلیل کردند.

کوشکی در این دیدار گفت: در دوران دفاع مقدس، رزمندگان در مقابل بعثی‌ها و نیرو‌های بسیاری که از کشور‌های مختلف حضور داشتند مقابله کردند و به پیروزی رسیدند که این پیروزی‌ها در مقابل دشمنان تا دندان مسلح بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او تصریح کرد: شهید کورسل از اندک شهدای ما هست که راه روشن حق را از باطل تشخیص داد و در این راه به شهادت رسید و الگویی شد برای کسانی‌که به دنبال راه و روش حق هستند.

«ژروم ایمانوئل کورسِل» در سال ۱۹۶۴ میلادی (۱۳۴۵ شمسی) از مادر مسیحی و پدر مسلمان و تونسی تبار متولد شد و در سن دو سالگی به دلیل جدایی والدین با آموزه مسیحی تربیت شد.

«ژروم ایمانوئل کورسِل» در ایام جوانی پس از آشنایی با دانشجویان مسلمان در فرانسه و شرکت در محفل دعای کمیل آنان، کم کم به دین مبین اسلام علاقه پیدا می‌کند و مقدمات پذیرش آیین نورانی اسلام در وی فراهم می‌شود.

شهید کمال کورسِل در سال ۱۳۶۱ به ایران سفر کرد و تصمیم گرفت در حوزه علمیه قم به فراگیری دروس بپردازد. وی با کسب رضایت مادرش سرانجام در مدرسه حجتیه مشغول تحصیل شد. شهید کورسل در این مدت همراه با طلبه‌های حوزه علمیه به دیدار امام خمینی (ره) رفت و همیشه از این دیدار به نیکی و با شوقی وصف ناپذیر یاد می‌کرد.

شهید کورسِل در سفر ریاست جمهوری وقت، حضرت آیت الله خامنه‌ای به قم، به نمایندگی از طلاب غیرایرانی سخنرانی کرد.

شهید کمال کورسِل بعد از مهاجرت به ایران در عملیات کربلای ۲، ۵ و والفجر ۱۰ شرکت داشت و سرانجام سال ۱۳۶۷ در عملیات مرصاد به شهادت رسید؛ و پیکر این شهید در قم دفن شد.
انتهای پیام/م

تجلیل مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس فارس از خانواده شهید فرانسوی دفاع مقدس

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهداء دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۱۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع پیکر شهید گمنام تازه تقحص شده دفاع مقدس در یزد

دریافت 7 MB کد خبر 6096274

دیگر خبرها

  • تشییع پیکر شهید دفاع مقدس در اهواز
  • استان قزوین میزبان شهید گمنام
  • تشییع پیکر شهید گمنام تازه تقحص شده دفاع مقدس در یزد
  • حضور استاندار ایلام در منزل شهید تازه‌تفحص‌شده دوران دفاع مقدس
  • پیکر ۴ شهید دفاع مقدس در اصفهان تشییع می‌شود
  • برگزاری مراسم سالگرد پدر ۴ شهید دفاع مقدس در مبارکه
  • پیکر شهید دفاع مقدس پس از ۴۰ سال وارد بوشهر شد
  • ورود پیکر شهید دفاع مقدس به بوشهر پس از ۴۰ سال
  • فیلم| بازگشت پیکر شهید دفاع مقدس پس از ۳۷ سال انتظار به آغوش خانواده
  • شناسایی پیکر مطهر شهید دفاع مقدس پس از ۴۲ سال