Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24- رئیس سازمان حج و زیارت گفت: امسال متوسط سن زائران ایرانی اربعین ۴۴ سال است.

علی رضا رشیدیان امروز حین سرکشی به تعدادی از موکب های مردمی از اصفهان، تهران ، سمنان و ... از نحوه خدمات دهی، اداره و نوع خدمات آنها  زائران بازدید کرد.

وی در جریان این بازدیدها گفت: همه کسانی که در این موکب ها به زائران خدمت می کنند با همه وجود در این عرصه حضور یافته اند و این خدمت توام با عشق و محبت و رفتارهای زیبای انسانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: همه این مجموعه ها در حوزه عملکرد ، نوع و سطح خدماتی که می دهند وضعیت خوبی داشتند چنانکه عموما بین سه تا ۶  هزار نفر را در شبانه روز خدمات تغذیه ای و اسکان به شیوه ای بسیار منظم می دهند.

 وی افزود: در این میان برخی از آنها با مشکل تامین آب برای استحمام زائران خسته برای زدودن گرد و غبار راه  از تن را داشتند که موضوع را به مسئولان ستاد بازسازی عتبات که مسئولیت کمیته تغذیه و اسکان ستاد اربعین را دارند اعلام کردیم تا هر چه سریعتر نسبت به حل این مساله اقدام کنند.

وی با بیان اینکه روند بازگشت زائران هم اکنون شتاب گرفته است، افزود: با این حال همچنان کربلا بسیار شلوغ و مملو از زائران است و موکب ها عموما ظرفیت شان تکمیل و مملو از جمعیت است و حجم خدمات آنان پاسخگوی نیاز این جمعیت گسترده نمی باشد.

وی تصریح کرد: با توجه به این شرایط از موکب ها خواسته ایم که تمرکز واولویت را در ارائه خدمات بویژه در حوزه اقامت به بانوان و نیز افراد مسن و سالخورده وکودکان بدهند.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه امسال متوسط سن زائران ایرانی اربعین ۴۴ سال است، گفت: در این میان در بین زائران افراد مسن هم کم نبودند چنانکه مسن ترین زائر امسال ما در میان مردان محمد سنجری با ۱۰۷ سال و نیز مسن ترین درمیان بانوان سکینه سواعدی با ۱۱۳ سال سن زائرحرم اباعبدالله (ع) بودند.

وی عنوان کرد: کوچکترین زائر ما هم دونوزاد یک ماهه به نام های علی عامری و زهرا السادات آژ هستند.

رشیدیان تصریح کرد: بر این مبنا اولویت خدمات اقامتی به این گروه ها داده شده و امید است روند بازگشت به این منوال و با شدت بیشتری ادامه یابد و ترافیک در موکبها ونیز شهرها کاهش یابد ضمن آنکه از روز اربعین موکب های عراقی هم تعطیل می شوند. 

رئیس سازمان حج و زیارت در ادامه همچنین با بیان اینکه بیش از ۱۷۰ هزار خودرو براساس آمارها در پارگینگ های مرزی کشور است، گفت: یکی از دغدغه ها و نگرانیها بازگشت رانندگان و خستگی آنها و ترددشان در شلوغی جاده هاست که امید است زودتر بازگردند.

وی تصریح کرد: هر چه جمعیت زائر بیشتر و  زودتر آن هم قبل از اتمام مراسم اربعین بازگردند می توان امیدوار بود از حجم ازدحام در جاده های کشورهم طی روزهای آتی کاسته شود و زائران با ایمنی بیشتری به مقاصد خود بازگردند.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۲۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه تسهیلات در مرزهای گمرکی/ روان سازی امور گمرکی زائران اربعین حسینی

روسای گمرک ایران و عراق با هدف تسهیل و توسعه تجارت صبح امروز در تهران دیدار و گفت و گو کردند که مهمترین محورهای این مذاکره، ارائه تسهیلات در مرزهای گمرکی دو کشور برای کاهش سردرگمی تجار و همچنین روان سازی بیشتر امور گمرکی زائران در پیاده‌روی اربعین حسینی بود.

در این دیدار دکتر محمد رضوانی‌فر معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران و حسن حمود حسانی مشاور وزارت مالیه و رئیس کل گمرک که ریاست هیئت عراقی را بر عهده دارد در خصوص محورهای مهم تسهیل و توسعه تجارت میان ایران و عراق و رفع موانع گمرکی به بحث و تبادل نظر پرداختند.
ثامر اثیر منعم مدیر حقوقی و امور گمرکی گمرک عراق و احمد عباس موسی مدیر بخش فنی هیات گذرگاه‌های مرزی عراق نیز رئیس کل گمرک عراق را در این دیدار همراهی می کنند
محورهای مهم مذاکرات گمرکی میان روسای گمرکات ایران و عراق برای توسعه تجارت دو کشور
همکاری و کمک متقابل اداری در امور گمرکی از طریق تبادل الکترونیکی اطلاعات به منظور ارائه تسهیلات در مرزهای گمرکی دو کشور
مبادله اطلاعات در راستای توسعه کارنه تیر و همچنین تیر الکترونیک
اعمال سیاست‌ها و شیوه‌های یکسان در مبادی مرزی مختلف و همچنین انطباق روزها و ساعات کاری گمرکات دو کشور برای کاهش سردرگمی تجار و بازرگانان دو کشور
تسریع در اطلاع‌رسانی از تغییرات در رویه‌ها و مقررات گمرکی دو کشور
تشکیل یک کارگروه مشترک بین دو کشور جهت روان‌سازی بیشتر امور گمرکی زائران در پیاده‌روی اربعین حسینی

دیگر خبرها

  • ۸۷۵۵۰ زائر از سراسر کشور به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • پیشنهاد استاندار خوز‌ستان برای صدور گذرنامه اتباع ‌در اربعین
  • ۴۰هکتاربه پارکینگ شلمچه افزوده شد/پیشرفت۸۰درصدی مخزن آب شرب چذابه
  • تعیین مرز چذابه برای تردد اتباع خارجی در ایام اربعین حسینی
  • تردد اتباع خارجی در مراسم اربعین از چذابه خواهد بود
  • مواکب کوچک اربعین ساماندهی می‌شود
  • ارائه تسهیلات در مرزهای گمرکی/ روان سازی امور گمرکی زائران اربعین حسینی
  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین
  • استرداد ۸۵ میلیون ریال به حساب زائران حج تمتع امسال
  • توسعه پارکینگ اربعین در شلمچه